اخبار داغ

تفحص از پالایشگاه نفت کرمانشاه در «خوان هفتم» /صفری: اتحادی برای لغو واگذاری نداریم

تفحص از پالایشگاه نفت کرمانشاه در «خوان هفتم» /صفری: اتحادی برای لغو واگذاری نداریم
تفحص از پالایشگاه نفت کرمانشاه با گذشت دو سال هنوز به نتیجه نرسیده و در خوان هفتم قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد ، یکی از واگذاری‌های حاشیه‌دار و پرسروصدای سازمان خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته به پالایشگاه نفت کرمانشاه مربوط می‌شود؛ موضوعی که تاکنون تلاش‌ها برای لغو آن بی‌نتیجه بوده است و زیر تیغ تفحصی‌های مجلس قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

فروش پالایشگاه به یک‌دهم قیمت واقعی شاید مهمترین موضوعی بود که مخالفان آن مطرح می‌کردند؛ آنها معتقدند در حالی که قیمت اصلی پالایشگاه بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما قیمت پایه برای فروش این شرکت ۱۸۰ میلیارد تومان تعیین شد که در نهایت به ۲۱۰ میلیارد تومان به یک شخص حقیقی فروخته شد.

,

آنها همچنان می‌گویند که پالایشگاه کرمانشاه دارایی های باارزشی دارد که با شرایط واگذاری همخوانی ندارد؛ البته سازمان خصوصی سازی هم در جوابیه‌ای به صحبت‌هایی که در مورد تبانی و دریافت رشو و... در مورد این واگذاری می‌شد واکنش نشن داد که واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه همچون سایر واگذاری های سازمان خصوصی سازی، کاملا قانونی و بدون هیچگونه خطا و اشتباه و در نهایت سلامت و پاکی واگذار شده است.

,

حالا حدود دو سال از این موضوع می‌گذرد؛ حدود یک ماه پیش بود که هیئت تحقیق و تفحص مجلس برای بررسی این موضوع به استان کرمانشاه سفر کردند و قرار بود به زودی نتیجه این بررسی‌ها در صحن علنی مجلس اعلام شود که تاکنون این امر محقق نشده است.

,

ا

, ا,

 

,

از حقوق مردم دفاع می‌کنیم /خاطیان معرفی می‌شوند

,

 شهاب نادری، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اخیرا در اظهاراتی مطرح کرده‌ است: این هیئت در جریان این پرونده اگر کسی خاطی باشد آن را معرفی خواهد کرد، حال این فرد خریدار باشد و یا فروشنده.

,

وی با اشاره به آخرین وضعیت «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی»، اظهار داشت: تاکنون این هیئت هفت جلسه برگزار کرده است که پیرو این جلسات دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش خود را به این کمیته ارائه داده‌اند.

,

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی از حقوق مردم این استان دفاع خواهد کرد، ادامه داد: بنده به‌عنوان رئیس این تحقیق و تفحص برای بررسی بهتر  این پرونده حتی با تمامی اعضای مجمع نمایندگان کرمانشاه نامه‌نگاری داشته‌ایم تا دیدگاه و نقطه نظرات خود را پیرامون این پرونده ارائه کنند.

,

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی در مجلس بیان داشت: در حال حاضر هیئت تحقیق و تفحص درباره این پرونده به جمع‌بندی کلی نرسیده است و باید در راستای این تفحص فرصت کافی وجود داشته باشد.

,

این نماینده مجلس بیان داشت: در جهت پیگیری حقوق مردم هیچ گونه سیاسی کاری مبنی بر رسیدگی به پرونده پالایشگاه کرمانشاه انجام نخواهیم داد و قطعا خاطیان این پرونده را معرفی خواهیم کرد.

,

ا

, ا,

اما پالایشگاه شازند اراک هم وضعیت مشابهی با پالایشگاه نفت کرمانشاه دارد که با لابی قوی نمایندگان مجلس و اتحاد آنها با مسئولان ارشد این استان این واگذاری لغو شد. نمایندگان کرمانشاه که جایگاه‌های خوبی در مجلس دارند هنوز نتوانسته‌اند از قدرت چانه‌زنی خود برای برگرداندن این پالایشگاه به بخش دولتی اقدام کنند.

,

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت این موضوع اظهار داشت: هنوز خبری نداریم و منتظر گزارش هیئت تحقیق و تفحص هستیم.

,

وی افزود: با پورابراهیمی  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس صحبت کردم و قرار بود گزارشی تهیه کنند و در صحن مجلس مطرح کنند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان استان نیز همچون استان مرکزی نتوانسته‌اند برای پیگیری این موضوع استفاده کنند، تصریح کرد: آنها همه از این موضوع دفاع کردند که برگردد اما این اتحاد را نداریم.

,

به گزارش مرصاد، با توجه به حساسیت موضوع واگذاری جنجالی پالایشگاه نفت انتظار می‌رود هیئت تحقیق و تفحص مجلس سریعتر نسبت به اعلام این گزارش اقدام کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه