اخبار داغ

درباره برجام، مردم را با رسانه‌ها بمباران کردند!/ بیایید حراست‌ها و بازرسی‌ها را تعطیل کنیم!

درباره برجام، مردم را با رسانه‌ها بمباران کردند!/ بیایید حراست‌ها و بازرسی‌ها را تعطیل کنیم!
یک فعال فرهنگی می‌گوید عده‌ای مردم را طوری با رسانه‌ها بمباران کردند که مردم تصور کردند تنها راه‌حل، برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته بخش نخست گفتگوی مرآت با علی زکریایی را از نظر گذراندید. بخش دوم این گفتگو شامل پرسش‌هایی درباره برجام و نقش رهبری در حل مشکلات کشور است. بی‌مقدمه شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مرآت- بگذارید به برخی از مسائل مصداقی هم بپردازیم. یکی از مسائلی که مایلم در این‌جا مطرح کنم، مربوط به برجام است. با وجود این که برجام نتوانسته است نظر ایران را تأمین کند، هواداران برجام، اکنون از جناح انقلابی طلبکار هم هستند! دیدگاه شما در این ارتباط چیست؟ سهم تقصیر جناح انقلابی در برهم خوردن برجام چیست؟

, مرآت- بگذارید به برخی از مسائل مصداقی هم بپردازیم. یکی از مسائلی که مایلم در این‌جا مطرح کنم، مربوط به برجام است. با وجود این که برجام نتوانسته است نظر ایران را تأمین کند، هواداران برجام، اکنون از جناح انقلابی طلبکار هم هستند! دیدگاه شما در این ارتباط چیست؟ سهم تقصیر جناح انقلابی در برهم خوردن برجام چیست؟,

من احتیاط می‌کنم که بگویم برجام بخردانه بود یا نابخردانه و خائنانه بود یا نه اما نکته مهمی که وجود دارد این است که وضعیت اقتصاد مملکت به جایی رسید که وقتی حرف برجام شد، همه گفتند برویم و برجام را منعقد کنیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم. رهبری سند چشم‌انداز را ارائه و اصول اقتصاد مقاومتی را مشخص کرده است و گفته است که راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، عمل به اصول اقتصاد مقاومتی است.

,

اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست بلکه به معنای مقاومت در برابر اجنبی و قطع امید از دلار است. کسی که خائنانه یا عامدانه یا از سر سوءمدیریت به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و سپس از طریق رسانه خود به مردم می‌گوید برجام تنها راه‌حل مشکلات است، برجام‌خواهی مردم را به مطالبه‌ای عمومی تبدیل می‌کند. علی(ع) مجبور شد برای حفظ اسلام 20 و اندی سال به حرف اشتباه مردم گوش بدهد.

,

همین امروز 23 میلیون نفر از مردم رأی داده‌اند و ما هم داریم آسیب آن را می‌چشیم. هنوز جای انتخاب مردم درد می‌کند.(می‌خندد) مردم در برهه‌ای احساس کردند که تنها راه‌حل، برجام است. آقا که فرمودند من خوشبین نیستم. ایشان فرموده بودند هرکس از مذاکره با آمریکا دم بزند یا الفبای غیرت را نمی‌داند یا الفبای سیاست را. همین یک جمله برای ارزیابی برجام کافی است.

,

مردم را با رسانه‌ها بمباران کردند!

, مردم را با رسانه‌ها بمباران کردند!, مردم را با رسانه‌ها بمباران کردند!,

کسی که از برجام دم می‌زند یا الفبای غیرت را نمی‌داند یا الفبای سیاست را. این که چه شد که مردم برجام را قبول کردند به وضعیت اقتصادی برمی‌گردد. مردم را طوری با رسانه‌ها بمباران کردند که تصور کردند تنها راه حل برجام است. این که الان عده‌ای طلبکارند، فرار رو به جلوست. ببینید آقای روحانی در مناظرات گفت عده‌ای روی موشک‌ها شعار نوشتند و کاری کردند که برجام بهم بخورد.

,

دیدید ایشان در مراسم رژه امسال چه گفت؟ گفت شما از موشک ما می‌ترسید، ما موشکمان را قوی‌تر می‌کنیم. شما باید تکلیفت را معلوم کنی حسن‌جان! یا موشک را بد می‌دانی یا برجام را بد می‌دانی! اگر برجام را بد می‌دانی بیخود آن را امضا کردی! و بیخود مملکت را 5 سال معطل برجام نگه داشتی. اگر برجام را خوب می‌دانی و معتقدی که موشک‌ها کاسه و کوزه برجام را شکسته‌اند، پس چرا در رژه از موشک‌ها دفاع می‌کنی؟

,

طلبکاری آن‌ها ناشی از کم‌کاری ما در روشنگری است

, طلبکاری آن‌ها ناشی از کم‌کاری ما در روشنگری است, طلبکاری آن‌ها ناشی از کم‌کاری ما در روشنگری است,

یک بام و دو هوا نمی‌شود! طلبکاری آن‌ها ناشی از کم‌کاری ما در روشنگری است. البته درباره این کم‌کاری هم حرف دارم. بعضی از مواضع تند گذشته عده‌ای که منتسب به جریان انقلاب بوده‌اند، باعث شده که اثرگذاری روشنگری انقلابیون کاهش پیدا کند. بعضی از ما مثل مادری هستیم که فرزندمان به سمت بخاری می‌رود و ما نمی‌توانیم با لطافت و آرامش به او بگوییم عزیزم! به بخاری دست نزن! بلکه به تندی برخورد می‌کنیم.

,

این رفتار را می‌توان در موضع‌گیری‌ها دید و در مقابل، آن‌ها با ظاهری حق به جانب و آرام و روشنفکرانه پیش می‌روند و از جوشی بودن ما بر سر خطوط قرمز سوءاستفاده می‌کنند! من در جلسه‌ای مطلبی را از زبان یک کودک 12 ساله درباره آقای علیزاده مطرح کردم. آن کودک به من گفت من از صحبت‌های آقای علیزاده در مناظره فهمیدم جوان انقلابی حرف و وقت و قانون حالی‌اش نمی‌شود! چون مجری به او می‌گوید وقتت تمام شده اما او باز حرف می‌زند! اما طرف مقابل خیلی شیک و روشنفکرانه نشسته بود و قانون را رعایت می‌کرد!

,

مواضع تند بعضی از منتسبین به جبهه انقلاب باعث شده است که میزان پذیرش سخن ما کاهش پیدا کند. حکومت ما دینی است و معیشت ما با حاکمیت گره خورده است و هر اتفاقی که بیفتد لاجرم آن را از چشم دین می‌بینند! به همین وقتی مردم مشکل پوشک دارند، از شما حرفِ دین را نمی‌پذیرند.

,

آیا رهبری باید همه مشکلات را حل کند؟

, آیا رهبری باید همه مشکلات را حل کند؟, آیا رهبری باید همه مشکلات را حل کند؟,

مرآت- شما پیش‌تر آقای صادق زیباکلام را به سبب اظهاراتش درباره رهبری مورد انتقاد قرار داده بودید. اما به نظر می‌رسد آن‌چه که آقای زیباکلام گفته بود صرفا اظهارنظر یک استاد دانشگاه نبود بلکه یک اظهارنظر جریانی بود؛ چنان‌که بعدها همان سخنان از زبان برخی از نمایندگان مجلس شنیده شد. یک جریان منفعل با طرح این سوال که چرا رهبری مشکلات را حل نمی‌کند، فرار رو به جلو می‌کند و کار خود را پیش می‌برد! پاسخ شما به سوال آنان چیست؟

, مرآت- شما پیش‌تر آقای صادق زیباکلام را به سبب اظهاراتش درباره رهبری مورد انتقاد قرار داده بودید. اما به نظر می‌رسد آن‌چه که آقای زیباکلام گفته بود صرفا اظهارنظر یک استاد دانشگاه نبود بلکه یک اظهارنظر جریانی بود؛ چنان‌که بعدها همان سخنان از زبان برخی از نمایندگان مجلس شنیده شد. یک جریان منفعل با طرح این سوال که چرا رهبری مشکلات را حل نمی‌کند، فرار رو به جلو می‌کند و کار خود را پیش می‌برد! پاسخ شما به سوال آنان چیست؟,

آن‌ها از گپ جهل به قانون استفاده می‌کنند! اما من سوال شما را با این سوال پاسخ می‌دهمکه آیا رهبری باید کارها را درست کند؟

,

مرآت- بعضی از مسئولان مثل رئیس قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند.

, مرآت- بعضی از مسئولان مثل رئیس قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند.,

قوه قضائیه وظیفه دارد که پس از اعلام جرم، موضوع جرم را مورد رسیدگی قرار دهد. چه کسی باید اعلام جرم کند؟

,

وظیفه قوه قضائیه ورود علی‌الرأس به موضوعات است؟

, وظیفه قوه قضائیه ورود علی‌الرأس به موضوعات است؟, وظیفه قوه قضائیه ورود علی‌الرأس به موضوعات است؟,

مرآت- دولت؟

, مرآت- دولت؟,

دولت باید مجرمان را به قوه قضائیه معرفی کند و قوه قضائیه هم وظیفه دارد که موضوع را رسیدگی کند. آیا تا بحال رئیس‌جمهور لیستی به قوه قضائیه داده است و بگوید این‌ها مجرم‌اند، قوه قضائیه رسیدگی کن! وقتی وزیر اطلاعات ما می‌گوید ما مدیر دوتابعیتی نداریم، قوه قضائیه چه چیزی را پیگیری کند؟ آیا وظیفه قوه قضائیه ورود علی‌الرأس به موضوعات است؟ خیر! تا شکایتی به قوه قضائیه نرسد چه چیزی باید مورد پیگیری قرار بگیرد؟

,

این وزارت اطلاعات است که باید جرائم را شناسایی کند، حراست‌ها و بازرسی‌ها باید مجرمان را پیدا کنند و تلاش کنند که در ادارات خودشان جرائم را حذف کنند. به حراست‌ها اختیاراتی در این خصوص داده شده است. وقتی حراست یک سازمان می‌تواند برای فرد درخواست ممنوع‌الخروجی کند، چرا از اختیارات قانونی خود استفاده نمی‌کند؟

,

باید یقه آقای وزیر را بگیریم!

, باید یقه آقای وزیر را بگیریم!, باید یقه آقای وزیر را بگیریم!,

به جای این که بگوییم چرا قوه قضائیه مجرمان را نمی‌گیرد(!) باید بپرسیم که چرا جلوی گل‌آلود شدن آب از سرچشمه را نمی‌گیرند؟ وقتی مدیری اختلاس می‌کند و آقای زنگنه می‌گوید اختلاس نبوده بلکه دزدی بوده، ما باید ابتدا یقه آقای وزیر را بگیریم؟ حراست در سازمان‌هایی که در آن‌ها جزم اتفاق می‌افتد چه می‌کند؟ بازرسی چه می‌کند؟

,

اول باید حراست‌ها و بازرسی‌ها پاسخ بدهند که چه کرده‌اند. اگر قرار باشد که قوه قضائیه رأسا به پرونده‌ها ورود پیدا کند، پس بازرسی‌ها و حراست‌ها را جمع کنیم. حراست یک سازمان، نماینده وزارت اطلاعات در آن سازمان است. همه حراستی‌ها را وزارت اطلاعات تأیید می‌کند. وقتی وزارت اطلاعات فشل عمل می‌کند و نمی‌فهمد در سازمان‌ها چه خبر است، چه باید کرد؟

,

اگر وزارت اطلاعات هیچ اطلاعی از فسادهای درون یک سازمان ندارد، دلیل بر آن است که آن سازمان فساد ندارد؟ قطعا فساد دارد؛ پس چرا وزارت اطلاعات ورود پیدا نمی‌کند؟ چون باید برای رهبری هزینه درست شود. کار قوه قضائیه مربوط به بعد از وقوع جرم است، خب چرا در لحظه وقوع جرم، کسی جلوی مجرم را نمی‌گیرد؟ اگر فرزند من مرکتب خلافی شود که به سراغ رهبری نمی‌روند! اول یقه من را می‌گیرند! ولی دانش‌آموز منم! نه پدر من! نه شهردار مشهد! نه رهبری!

,

قانون را بررسی کنید تا ببینید وظیفه کیست که جلوی جرائم را بگیرد. قیمت‌ها بالا رفته است، رهبر باید جلوی وقوع جرم را بگیرد؟ اگر قرار است رهبر شخصا به همه این موضوعات ورود پیدا کند، لطفا انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و تمام بازرسی‌ها و حراست‌ها را تعطیل کنید! این کار را می‌کنند؟ واقعا اگر قرار است رهبری در همه مسائل ورود پیدا کنند خب چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟

,

به خاطر یک انتخاب بی‌تأثیر خوشحال بودید؟

, به خاطر یک انتخاب بی‌تأثیر خوشحال بودید؟, به خاطر یک انتخاب بی‌تأثیر خوشحال بودید؟,

می‌گویند همه‌چیز فرمالیته است! همه‌چیز دست رهبری و سپاه است! اگر همه‌چیز فرمالیته است پس چرا خودتان را به آب و آتش می‌زدید که آقای روحانی انتخاب شود؟! چرا پس از انتخاب آقای روحانی خوشحال بودید؟! یعنی به خاطر انتخاب کسی که می‌دانید تأثیری در سیاست ندارد، خوشحال بودید؟ بنابراین این‌ها حرف مفت است!

,

مرآت- اکنون که برخی ناکارآمدی‌ها در دولت به اثبات رسیده است، همه‌چیز دست رهبری است!

, مرآت- اکنون که برخی ناکارآمدی‌ها در دولت به اثبات رسیده است، همه‌چیز دست رهبری است!, مرآت- اکنون که برخی ناکارآمدی‌ها در دولت به اثبات رسیده است، همه‌چیز دست رهبری است!,

تو تا دیروز می‌گفتی حسن روحانی بیاید، همه‌چیز درست می‌شود! حالا که این وضعیت بوجود آمده، مقصر رهبری است کسگم؟

,

مرآت- آقای زکریایی! بابت وقت ارزشمندی که در اختیارم قرار دادید سپاسگزارم. امیدوارم روزی شما را در سمنان ملاقات کنیم!

, مرآت- آقای زکریایی! بابت وقت ارزشمندی که در اختیارم قرار دادید سپاسگزارم. امیدوارم روزی شما را در سمنان ملاقات کنیم!,

من وقتی از سمنان رد می‌شوم، بسیار به یاد دولت هستم!

,

مرآت- ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی، سمنان روسای جمهور قوی‌تری به کشور ارائه کند!

, مرآت- ان‌شاءالله در دوره‌های بعدی، سمنان روسای جمهور قوی‌تری به کشور ارائه کند!,

ان‌شاءالله تا آن موقع امام زمان(عج) ظهور کنند.

,

مرآت- استاندار سمنان که گفته بودند جشن چهارصدمین سالگرد انقلاب را خواهیم گرفت! گویا معتقدند تا 400 سال دیگر امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند! جناب زکریایی! بابت مشارکت شما در گفتگو سپاسگزارم.

, مرآت- استاندار سمنان که گفته بودند جشن چهارصدمین سالگرد انقلاب را خواهیم گرفت! گویا معتقدند تا 400 سال دیگر امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند! جناب زکریایی! بابت مشارکت شما در گفتگو سپاسگزارم.,

من هم از شما و همکارانتان تشکر می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه