اخبار داغ

نماینده سابق مردم تهران در مجلس :

FATF دستاوردی جز نابودی امنیت و اقتصاد کشور ندارد

FATF دستاوردی جز نابودی امنیت و اقتصاد کشور ندارد
نبویان با اشاره به بررسی لایحه FATF در مجلس گفت: FATF دستاوردی جز نابودی امنیت و اقتصاد کشور ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبویان شب گذشته در گردهمایی تبیینی-مطالبه ای خود تحریمی ممنوع- که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) دور شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: این لایحه در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می شود که نباید این کار انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی به اجرای بخشی از این قانون اشاره کرد و گفت: ۲۲ اسفندماه ۹۴ آقای علی لاریجانی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره قانون مبارزه با تأمین مالی تروریست ارسال می‌کند و ۵ روز بعد رئیس‌جمهور این ابلاغیه را به دو وزارت دادگستری و اقتصاد اعلام می‌کند.

,

نبویان تعریف ایران از تروریسم را جدا از تعریف آمریکا دانست و گفت: آمریکا، اسرائیل و به‌تبع عربستان شامل این قانون می‌شوند و آمریکا می‌گوید که این قانون را باید کنار بگذارید و آنچه ما می‌گوییم بپذیرید، تعریف ایران از تروریست اسرائیل است.

,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پذیرش ضمنی این قرارداد در سال 95 اشاره کرد و افزود: خرداد ۹۵ وزیر اقتصاد وقت، تعهد می‌دهد که تعریف آمریکا یعنی FATF را در مجلس مصوب کنند، ۴۱ بند از آقای طیب نیا تعهد گرفته می‌شود.

,

عضو جبهه پایداری ادامه داد: در تعریف  FATF  اسرائیل تروریسم نیست و دربند هشتم اولین چیزی که از ما خواسته‌اند این است که تعریف از تروریست را ما عوض کنیم و خود FATF بیانیه می‌دهد که بر اساس تعریف ما ایران تأمین‌کننده مالی تروریست است.

,

وی این قانون را خودتحریمی عنوان کرد و بیان داشت: در صورت تصویب این قانون افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی به دلیل حمایت از برنامه های موشکی و... تحریم می شوند که در کجای جهان یک کشور با نیروهایش این چنین می کند؟

,

نبویان ادامه داد: صریحاً در FATF مصادره و توفیق اموال حاج قاسم سلیمانی، مصوب شدن جرم حامی تروریست آمده است و طبق این حکم ما نمی‌توانیم حتی در نماز جمعه‌های خود حرفی و حتی کوچک‌ترین کمکی به مردم مظلوم منطقه داشته باشیم.

,

وی در خاتمه بیان داشت: ضرورت دارد نمایندگان مجلس با دید باز و توجه به عواقب این قانون از تصویب شدن آن جلوگیری کنند و اجازه ندهند این لکه ننگ در تاریخ به نام این مجلس زده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه