اخبار داغ

کارشناس رسانه:

دشمن با ابزار رسانه عقبه اجتماعی نظام را هدف قرار داده است

دشمن با ابزار رسانه عقبه اجتماعی نظام را هدف قرار داده است
یک کارشناس رسانه گفت: دشمن در جنگ رسانه به دنبال نابودی منابع انسانی و عقبه مردم و تکیه‌گاه‌های عمومی و اجتماعی نظام با تصویرسازی و القائات نادرست از شرایط کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رهبر معظم انقلاب در اجتماع صد هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی سخنان مهمی را فرمودند. ایشان در بخشی از بیانات‌شان به موضوع رسانه و اهمیت آن اشاره کردند و گفتند: «فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند برای اثرگذاری بر افکار عمومی. توجّه کنید! ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه می‌کنند به سلاح‌های شیمیایی در جنگ نظامی؛ سلاح شیمیایی را وقتی می‌زنند، سلاح شیمیایی تانک و تجهیزات را از بین نمی‌برد؛ تجهیزات می‌ماند و انسان‌ها از بین می‌روند و از قدرتِ استفاده‌ی از ابزار می‌افتند؛ سلاح شیمیایی در جنگ نظامی این‌جوری است؛ ابزارِ رسانه هم این‌جور است. امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در همین ارتباط خبرنگار یزدرسا دیدگاه‌های یک کارشناس مسائل رسانه را جویا شد.

, یزدرسا ,

ابراهیم طالبی در گفتگو با یزدرسا گفت: در سال جدید و بویژه در 5 ماه اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف خود از جمله دیدار با اقشار مردم، دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضاییه و دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری و حتی در حکم انتصاب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به موضوع رسانه و جنگ رسانه‌ای به نحوی اشاره داشتند.

, یزدرسا ,

وی افزود: نقطه عطف و اوج این یادآوری‌ها و اشاره‌های ایشان در دیدار با بسیجیان در ورزشگاه آزادی است که معظم‌له جنگ رسانه‌ای و ابزار رسانه را به سلاح‌های  شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کردند و کارکردهای مشابهی را برای آن دو برشمردند.

,

این کارشناس رسانه اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، به غفلت ما از جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی اشاره کردند و آن را زمینه‌ساز تأثیر جنگ اقتصادی دانستند که شدت تحرک دشمن در این زمینه بیش از گذشته است.

,

طالبی خاطرنشان کرد: بررسی دکترین‌های مختلف ایالات متحده آمریکا نیز نشان می‌دهد استفاده از ابزار رسانه برای براندازی، مهار و کنترل جمهوری‌اسلامی اولویت مهمی دارد.

,

وی یادآور شد: دشمن در جنگ نظامی زمانی از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد که ما به پیروزی نهایی نزدیک شده بودیم و احتمال تغییر شرایط جنگ به نفع ما وجود داشت.

,

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: همان‌طور که در جنگ‌های شیمیایی، آموزش و  آگاهی عمومی در دستور کار قرار گرفت اکنون نیز باید آموزش و آگاهی در خصوص سواد رسانه را مد نظر قرار داد.

,

طالبی در تبیین شباهت‌های اصلی جنگ رسانه و جنگ‌های شیمیایی عنوان کرد: هدف در هر دو جنگ نیرو و منابع انسانی است. همچنین قدرت بازدارندگی و آسیب‌رسانی در هر دو جنگ بالا و ماندگاری اثرات دو جنگ نیز زیاد است.

,

وی ادامه داد: دشمن در جنگ رسانه به دنبال نابودی منابع انسانی و عقبه مردم و تکیه‌گاه‌های عمومی و اجتماعی نظام با تصویرسازی و القائات نادرست از شرایط کشور و جمهوری اسلامی است.

,

این کارشناس رسانه اظهار داشت: این جنگ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و فراز و فرودهای زیادی داشته است اما هیچ‌گاه دشمن در بکارگیری سلاح رسانه از آن غفلت نکرده است.

,

طالبی اضافه کرد: اما آنچه که این سال‌ها و بخصوص این ماه‌ها را -که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم- متمایز می‌کند، شدت حملات و تحرک قوای رسانه‌ای جبهه متخاصم انقلاب در بستر رسانه است.

,

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ رسانه به دنبال تصویرسازی غلط «تمام شدن کار جمهوری‌اسلامی» است تا هسته‌های مقاومت مردمی را به شکست، انفعال و سرخوردگی و خالی کردن جبهه مقاومت داخلی بکشاند و به اصطلاح تیر خلاص را بر ذهن و روان جامعه بزند تا دست از ادامه مقاومت و تحرک انقلابی خود بردارند.

,

کارشناس رسانه افزود: جنگ رسانه با تصویرسازی و فضاسازی نادرست می‌تواند مقدمه تأثیر جنگ اقتصادی باشد؛ زیرا در جنگ اقتصادی، القای ناکارآمدی اقتصادی و مالی حکومت، به بن‌بست رسیدن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد ملی در اولویت قرار دارد.

,

طالبی ادامه داد: این ذهنیت‌سازی توسط رسانه‌ها ساخته و پرداخته می‌شود تا ذهن‌های خلاق از اندیشیدن در خصوص راه‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی دوری کرده و تلاش‌های مبتکرانه و خلاقانه خود را به عرصه عمل نیاورند.

,

وی گفت: دشمن به دنبال این است تا با ایجاد حالت یأس، انفعال و ناامیدی در حوزه اقتصادی و مالی توسط رسانه‌های وابسته به خود، فروپاشی نظام اقتصادی و مالی کشور را القا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه