اخبار داغ

معضلی دنبال دار در پایتخت اقتصادی کشور؛

تکدی گری، قصه ای که پایان ندارد/ بندرعباس، بهشت متکدیان داخلی و خارجی!

تکدی گری، قصه ای که پایان ندارد/ بندرعباس، بهشت متکدیان داخلی و خارجی!
هجوم متکدیان داخلی و خارجی به سمت قطب اقتصادی کشور، بندرعباس را به بهشت متکدیان تبدیل کرده به گونه ای که طبق آمار های رسمی از سوی استانداری هرمزگان، بیش از 90 درصد این افراد غیر بومی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛، تکدی گری یکی از شایع ترین معضل های اقتصادی و اجتماعی در شهرستان بندرعباس به عنوان قطب اقتصادی کشور به شمار می رود و این شهر ساحلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی خود یکی از میزبانان اصلی متکدیان از داخل و خارج از کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کشور های افغانستان، پاکستان، بنگلادش و هند اصلی ترین صادر کنندگان متکدیان به شهرستان بندرعباس هستند و این افراد که در انظار عمومی و مکان های پر تردد با زیر پا گذاشتن بسیاری از مسائل اخلاقی و انسانی، مشغول به تکدی گری هستند چهره این شهر ساحلی را به کل خدشته دارد کرده اند.

,

هجوم این افراد از داخل و خارج از کشور، بندرعباس را به بهشت متکدیان تبدیل کرده به گونه ای که طبق آمار های رسمی از سوی استانداری هرمزگان، بیش از 90 درصد این افراد غیر بومی هستند.

,

متأسفانه این شغل باعث بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری در سطح شهر به خصوص برای شهروندان هرمزگانی شده که نیاز است برنامه ای را برای کنترل و کاهش این رویه تهیه و در پیش گرفت.

,

بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در این خصوص به نقطه پایانی تکدی گری در بندرعباس اشاره کرد و گفت: ایجاد یک نقطه پایان برای تکدی گری در شهر بندرعباس امروز یک ضرورت است تا تلاش دستگاه ها با نتیجه قابل قبولی همراه باشد و بتوانیم در مسیر کاهش تکدی گری و سپس فرهنگ سازی عمومی گام برداریم.

,

اکرمی در ادامه یادآور شد: آمار بالای متکدیان غیر بومی در این شهرستان نشان می دهد که این افراد بستر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مناسبی را در این شهر برای تکدی گری یافته اند.

,

, ,

این متکدیان که با نگاهی به ظاهر آن ها می توان به غیر بومی بودنشان پی برد، با سوء استفاده از احساسات مردم و زیر پا گذاشتن عزت نفس خود سعی بر دریافت مبالغ نقدی از شهروندان می کنند.

,

بسیاری از این افراد با استفاده ابزاری از نوزادان و قرار دادن آن ها در شرایط غیر انسانی و غیر بهداشتی از مردم اخاذی می کنند و عده بسیاری هم با گریم و نمایش خود به شکل افراد معلول و ناتوان، خود را در معرض دید مردم قرار داده تا از راه جریحه دار کردن احساسات اشخاص، مبالغی را به جیب بزنند.

,

اصلی ترین مسئله در زمینه حضور این افراد، به خصوص متکدیان خارجی، بروز اعمال بزهکاری و شاقه و به خطر انداختن امنیت مالی و جانی برای شهروندان است.

,

انتقال انواع بیماری های واگیر دار از کشور های دیگر به داخل و تماس مستقیم آن ها با مردم هم می تواند مشکلات بهداشتی بسیاری را به دنبال داشته باشد که لازمه اصلی آن کنترل این اوضاع از طریق ایجاد رویه کاری مناسب برخورد با این افراد است.

,

با توجه به این که برخی از این متکدیان با ویزای توریستی وارد کشور می شوند انتظار می رود مسئولان مربوطه، توجه بیشتری به این معضل اجتماعی داشته باشند و با شناسایی این افراد و ارجاع آن ها به کشور های خود امنیت اقتصادی و بهداشتی شهروندان را ایجاد کنند.

,

علی احمدی، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با نارضایتی از حضور متکدیان در سطح شهر، اظهار کرد: متأسفانه خیلی عظیمی از متکدیان در سطح شهر حضور دارند که هیچ کدامشان بومی نیستند.

,

این شهروند بندرعباسی افزود: در تمام نقاط مرکزی و پر رفت آمد شهر متکدیان حضور دارند و این امر باعث خراب شدن چهره شهر شده است.

,

احمدی با بیان اینکه بسیاری از این افراد با تکدی گری کسب و کاری برای خود راه انداخته اند، گفت: برخی از این افراد مشکل مالی نداشته و از این راه درآمد کسب می کنند.

,

, ,

وی ادامه داد: این افراد با درآوردن خود به اشکال مختلف و با برانگیختن ترحم مردم نسبت به خود کسب درآمد می کنند و برخی از آن ها هم در پیاده رو ها به دست و پای شهروندان می افتند که باعث می شود شخص حتی بر خلاف میل خود به آن ها کمک کند.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه مردم باید دیدشان را نسبت به این افراد بازتر کنند، تصریح کرد: سازمان های حمایتی بسیاری برای حمایت از افراد نیازمند در سطح کشور فعالیت می کنند و مردم می توانند کمک های مالی خود را به این سازمان ها اهدا کنند.

,

احمدی خاطر نشان کرد: از سازمان های مربوطه به ویژه سازمان های حمایتی و نیرو های امنیتی انتظار می رود که این گونه افراد را شناسایی و در صورت صلاح دید تحت تکفل قرار دهند و یا با آن ها مقابله مؤثر صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه