اخبار داغ

صبح امروز؛

کتاب گزارش طرح آسیب‌شناسی مردم‌سالاری دینی در قم رونمایی شد

کتاب گزارش طرح آسیب‌شناسی مردم‌سالاری دینی در قم رونمایی شد
کتاب گزارش طرح آسیب‌شناسی مردم‌سالاری دینی در قم که توسط موسسه مطالعاتی صراط مبین تهیه و تدوین‌شده است امروز رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، محمدتقی دشتی مدیرعامل موسسه مطالعاتی صراط مبین، صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب گزارش طرح آسیب‌شناسی مردم‌سالاری دینی که سالن اجتماعات ساختمان خاتم در قم برگزار شد، اظهار داشت: به جرات می‌گویم اگر در سال‌های گذشته دین اسلام را فهم می‌کردیم و نظریه‌سازی می‌کردیم سرور جهان می‌شدیم.
وی ادامه داد: دین و فرهنگ دینی زیربنای تمام شئونات انسان‌ها است که باید این اصل مهم را در نظر بگیریم.

دشتی بیان داشت: امروز شاهد هستیم مؤلفه‌های بنیادین فرهنگی و دینی از قبیل فرهنگ و آموزه‌های دینی دچار مخاطره است که باید فکر اساسی روی این موضوع شود.

وی ادامه داد: در سال 90 با همکاری اساتید موسسه صراط مبین را بنیان‌گذاری کنیم که به بررسی و آسیب‌شناسی دین فرهنگ دینی و نهادهای دینی می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,

دشتی افزود: در سال 93 رسالت موسسه به دین و نهادهای دینی، ولایت‌فقیه، حوزه‌های علمیه و.... افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد کنونی موسسه بسیار نوین است به‌طوری‌که به‌صورت خاص مسئله محوری را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: وجه تمایز ما چند مورد است به‌عنوان نمونه موسسه نگاه، نظام واره به مسائل دارد یعنی این‌که رابطه علت و معلولی مسائل چیست؟

,
,
,
,

دشتی به همکاری با نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد و گفت: با شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه، دبیرخانه فرهنگ عمومی، شورای امنیت کشور و استانداری قم همکاری داریم و هم‌اکنون نیز اتاق فرهنگی قم را مدیریت می‌کنیم.
وی پروژه‌های انجام‌شده توسط موسسه را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: ازجمله پروژه‌های مهمی که اجرا کردیم پروژه شناخت دین و مذهب در کشور، نظام واره جامعه مسائل دینی و فرهنگی و
مسائل مردم‌سالاری دینی را می‌توان نام برد.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه