اخبار داغ

گزینه های احتمالی تصدی کرسی استانداری فارس

گزینه های احتمالی تصدی کرسی استانداری فارس
اصلاحات و اعتدال در فارس دو جریانی هستند که لابی خود را برای معرفی گزینه جدید استانداری فارس آغاز کرده اند. نماینده های استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام به دنبال گزینه های خود هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، گمانه زنی ها در مورد استاندار جدید فارس چند روزی است به رسانه ها نیز کشیده شده است. براساس قانون تبادار استاندار فعلی فارس کمتر از دو ماه دیگر باید صندلی خود را به فرد دیگری بسپارد.

اصلاحات و اعتدال در فارس دو جریانی هستند که لابی خود را برای معرفی گزینه جدید استانداری فارس آغاز کرده اند. نماینده های استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام به دنبال گزینه های خود هستند. مجمع نمایندگان فارس نیز هنوز توافقی بر روی فرد یا افراد مشخصی نکرده است.

پیگیری های شیرازه حاکی از آن است که تلاش ها از داخل استانداری برای معرفی فردی به عنوان استاندار جدید نیز آغاز شده، یکی از مسئولان استانداری در تلاش است تا با کمک برخی از نماینده های مجلس خود را گزینه شایسته ای برای تصدی کرسی مدیریت ارشد استان به وزارت کشور معرفی کند. این مقام مسئول در حالی به دنبال استاندار شدن است که برخی از افرادی که به سفارش او حکم بخشدار منطقه ای را گرفته اند اخیرا به دلایل مختلف دستگیر شده اند.

از طرفی با توجه به سیاست های وزارت کشور دولت روحانی احتمال انتصاب فردی غیربومی به عنوان استاندار وجود دارد. فریدون همتی استاندار فعلی هرمزگان یکی از این گزینه ها است. او متولد 1339 در ایلام است و در دولت اول روحانی استاندار قزوین بود. همتی از شهریور ماه 96 به عنوان استاندار هرمزگان انتخاب شده است.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز یکی از گزینه های اصلاح طلبان برای کرسی استانداری است. اسکندرپور که هم اکنون با چالش های حوزه شهری و شهرداری مواجه است در صورت پیشنهاد وزارت کشور به او بعید است که این مسئولیت را قبول کند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده نیز که طی یک ماه گذشته جلسات متعددی برای حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود با وزرای دولت داشته است یکی از گزینه های مطرح استانداری فارس است. شاید بتوان گفت او فردی است که با هردو جناح سیاسی می تواند کار کند.

فرج الله رجبی نماینده شیراز در مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی کشور نیز از جمله گزینه های استانداری فارس است. او این روزها با آخوندی وزیر راه و شهرسازی اختلاف اساسی پیدا کرده و وزیر راه حکم او را تعلیق کرد که فعلا با عدم موافقت رئیس جمهور مسئولیت نظام مهندسی را برعهده دارد.

نام های دیگری نیز به عنوان گزینه استانداری فارس از جمله استاندار فعلی بوشهر، مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، معاون یکی از وزارتخانه ها مطرح است که تاکنون جدی نشده است.

مقصد بعدی تبادار کجاست؟

روز گذشته با اعلام خبر استعفا وزیر راه و شهرسازی بحث جایگزینی وی نیز مطرح شد. هرچند که وزارت راه و شهرسازی آنرا تکذیب کرد اما آخوندی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران که آیا استعفا شما صحت دارد یا تکذیب می کنید به لبخند و پایدار باشید بسنده کرد.

گفته می شود تبادار و افشانی از جمله گزینه های وزارت راه در صورت رفتن آخوندی از وزارتخانه می باشند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مقصد بعدی تبادار کجاست؟, مقصد بعدی تبادار کجاست؟,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه