اخبار داغ

در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «باریک الله شیخ حسن»؛

اگر خاطرات جنگ را ثبت نکنیم، به نسل‌های بعد از خودمان ظلم کرده‌ایم

اگر خاطرات جنگ را ثبت نکنیم، به نسل‌های بعد از خودمان ظلم کرده‌ایم
جانباز دوران دفاع مقدس در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «باریک الله شیخ حسن» بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره بر ثبت خاطرات جنگ تاکید داشته‌اند و اگر رزمندگان دوران جنگ خاطراتشان را ثبت و ماندگار نکنند به نسل های بعد از خود ظلم کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیین رونمایی از کتاب «باریک الله شیخ حسن» شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از رزمندگان اطلاعات عملیات لشکر علی ابن ابی طالب در حوزه هنری شهر قم برگزار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,

حسن یوسفیان نویسنده کتاب «باریک الله شیخ حسن» در ابتدا به مراحل نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: بنده از همان ابتدای دوران حضورم در جبهه سعی می‌کردم اتفاقات هر روز را به صورت خاطره‌وار بنویسم، بعضی مواقع هم پیش می آمد که اتفاقات پیش آمده در جریان عملیات ها را بعد از اینکه عملیات تمام می شد می نوشتم.

,
,
, ,

وی ادامه داد: نگارش کتاب، ترتیب مطالب و ویرایش آن، زحمت زیادی داشت که جناب آقای معلمی مسئول حوزه هنری شهر قم در این زمینه کمک زیادی به بنده کردند و جا دارد در همین مراسم از زحمات ایشان تشکر کنم.
 

,
,

یوسفیان در ادامه به بیان برخی خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: در دوران جنگ بحث های زیادی در رابطه با مسائل دینی بین رفقای جبهه انجام می شد، اتفاقات طنزی هم در آن زمان رقم می‌خورد که سعی شده در کتاب به آن اشاره شود.
 

,
,

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در کتاب «باریک الله شیخ حسن» اسامی بسیاری از رزمندگان و کلیات عملیات ها نوشته شده است و یکی از نقاط برجسته این کتاب نیز ثبت همین اطلاعات و اسناد عملیات های جنگ می باشد.
 

,
,

وی افزود: خاطرات و اتفاقاتی که در گذر زمان رقم می‌خورد به مرور از یاد می‌رود و بهترین راه برای زنده نگه داشتن اتفاقات تاریخی، ثبت و نگارش آن است، برخی از خاطراتی که در آن زمان بنده روزانه نوشته ام را خود رزمندگان الان فراموش کرده اند و وقتی کتاب را می خوانند یادشان می آید.
 

,
,

در ادامه این مراسم سید مرتضی کسائیان یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس و از هم‌رزمان نویسنده کتاب «باریک الله شیخ حسن» به اهمیت خاطره نویسی اتفاقات دوران جنگ اشاره کرد و بیان داشت: از سال ۹۲ قرار گذاشتیم که خاطرات جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را جمع آوری کنیم و در همین راستا با تعداد زیادی از رفقای دوران جنگ گفتگو کردیم و حدود ۵۰۰ ساعت خاطره جمع آوری نمودیم، علاوه بر آن در دوره‌های تبلیغی نیز که به مناطق مختلف کشور می‌رفتیم حدود ۵۰۰ ساعت خاطره جمع شده است که منبع بسیار مناسبی است تا نسل های آینده با رجوع به آن از شرایط و اتفاقات جنگ اطلاع پیدا کنند.

,
,
, ,

این جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر ثبت خاطرات جنگ تاکید داشته‌اند و اگر کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند خاطراتشان را ثبت و ماندگار نکنند به نسل های بعد خود ظلم کرده اند، به همین خاطر ما سعی می کنیم تا آنجا که مقدور باشد این خاطرات گرانبها را در قالب فیلم و کتاب درآوریم.
 

,
,

گفتنی‌ست که کتاب «باریک الله شیخ حسن» خاطرات خودنوشت حسن یوسفیان از دوران دفاع مقدس است که بر اساس خاطره‌ای مربوط به عملیات والفجر هشت، نام آن را «باریک الله شیخ حسن» گذاشت.

, «باریک الله شیخ حسن», «باریک الله شیخ حسن»,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه