اخبار داغ

خورشهناز، کانال انتقال فاضلاب یا شاهراه ورود مشکلات بهداشتی؟/زیر پوست پایتخت اقتصادی کشور چه می گذرد؟

خورشهناز، کانال انتقال فاضلاب یا شاهراه ورود مشکلات بهداشتی؟/زیر پوست پایتخت اقتصادی کشور چه می گذرد؟
خور شهناز بندرعباس که به صورت روباز بوده حجم بسیار زیادی از فاضلاب جمع آوری شده را همراه با روان آب به سمت دریا حمل می کند که تصویری بسیار ناخوشایند همراه با بوی تعفن و آلودگی را برای ساکنان آن محدوده به بار آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ خور ها محل عبور راوان آب های جمع آوری شده از باران و فاضلاب در سطح شهر و انتقال آن ها به خارج از محیط شهری است و شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان واقع در جنوب کشور هم از این سیستم برای هدایت فاضلاب به بیرون از شهر استفاده می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این شهر ساحلی دارای خور های متعددی است که مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است و متأسفانه به کار بردن این آب راه ها جهت جمع آوری فاضلاب شهری بیشتر از کمک، مردم را به دردسر و در خطر بیماری قرار داده است.

,

یکی از مهمترین آن ها، خور شهناز واقع در مرکز شهر و در کنار بزرگترین هتل استان هرمزگان، که رعایت نشدن نکات بهداشتی و ایمنی در این خور چهره ابن شهر را به کلی خراب کرده است.

,

اینکه به صورت روباز بوده، حجم بسیار زیادی از فاضلاب جمع آوری شده را همراه با روان آب به سمت دریا حمل می کند که تصویری بسیار ناخوشایند همراه با بوی تعفن و آلودگی را برای ساکنان آن محدوده به بار آورده است.

,

از طرف دیگر این خورها محلی برای تجمع معتادان، بی سرپناهان و حیوانات شده که باعث بروز انواع بیماری ها برای آن ها و مسائل این چنینی برای دیگر شهروندان خواهد شد.

,

متأسفانه این آب های آلوده به ساحل زیبای خلیج فارس و محل گردش و تفریح شهروندان می ریزد و مردم بدون آگاهی از این موضوع در این آب شنا کرده و اوقات فراغت خود را سپری می کنند.

,

, ,

با توجه به موقعیت ویژه بندرعباس و ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری این شهر ساحلی که به درگاه اقتصادی کشور معروف است، جز کوتاهی مسئولان شهری هیچ دلیل دیگری برای مخدوش کردن چهره بندرعباس و آلوده کردن دریا از این راه نمی توان یافت.

,

مسئولان می توانند با ایجاد ایستگاه های تصفیه فاضلاب شهری از ورود آب های آلوده به سطح دریا و شیوع بیماری های احتمالی خوداری کنند و همچنین می توان با سرپوشیده کردن خور ها این تصویر ناخوشایند را از دید شهروندان و گردشگران دور کرده و با ایجاد طرح های خلاقانه سعی در ایجاد فضایی درخور قطب اقتصادی کشور کنند.

,

نادر محمدی، شهروند بندرعباسی ساکن محله سیم بالا بندرعباس در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به اوضاع ناباسامان خور ها در این شهر، اظهار کرد: در بیشتر نقاط ساحلی که تردد مردم و شهروندان برای لذت بردن از دریا بیشتر است با جانمایی خور ها تبدیل به محل ریختن فاضلاب به دریا شده است.

,

این شهروند بندرعباسی گفت: خور شهناز یکی از مهم ترین آن ها است که به ساحل محله سیم بالا می ریزد و موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

,

محمدی با اشاره به جای گذاری نامناسب این خور، افزود: هتل بین المللی پنج ستاره این شهر و منازل مسکونی در کنار این خور هستند که نداشتن موارد بهداشتی و ایمنی سلامت مردم را به خطر انداخته است.

,

, ,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این خور رو باز بودن آن است که علاوه بر وضعیت ظاهری اسفناک آن، کودکان در معرض مستقیم آلودگی قرار گرفته اند.

,

این شهروند بندرعباسی به بوی بد این خور اشاره کرد و گفت: وجود زباله و فاضلاب در این خور روباز باعث ایجاد بوی متعفنی شده که مجبوریم شب ها با آن بو بخوابیم و صبح ها با آن روزمان را آغاز کنیم.

,

محمدی یاد آور شد: در برخی دیگر از محله ها هم طی سال های اخیر، به دلیل بوی بسیار بد خور ها ساکنین مجبور به ترک منازل خود برای مدتی کوتاه شدند.

,

وی اظهار کرد: در انتهای همین خور، یک معتاد زندگی می کند که از نظر ظاهری شکل بسیار نامناسبی دارد و می تواند باعث ایجاد رعب و مشکلاتی برای ساکنین و کودکان باشد.

,

این شهروند بندرعباسی در پایان خاطر نشان کرد: جای تعجب است که چرا مسئولان برای بهسازی این خور و رفع مشکلات مردم درگیر با این مسئله دست رو دست گذاشته اند و انتظار می رود با انجام نکات بهداشتی و سر پوشیده کردن خور شهناز، مکانی مناسب و ایده آل از نظر بهداشتی برای شهروندان ایجاد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه