اخبار داغ

هوشمندسازی شهری در خراسان شمالی گرفتار اما و اگرهای تامین اعتبار

هوشمندسازی شهری در خراسان شمالی گرفتار اما و اگرهای تامین اعتبار
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح هوشمندسازی تمامی معابر شهری در خراسان شمالی از سال 95 در دستور کار قرار گرفت که تحقق کامل این طرح نیازمند تامین اعتبار توسط شهرداری ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سرهنگ رحمان جدیدی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: طرح هوشمندسازی تمامی محورهای جاده ای و معابر شهری از مصوبات شورای امنیت کشور است که اجرای آن از سال 95 در دستور کار استان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

به گفته سرهنگ جدیدی، در همین راستا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه هوشمندسازی محورهای جاده ای همچنین شهرداری ها نیز در زمینه هوشمندسازی معابر سطح شهرها نسبت به خرید، تامین و نصب تجهیزات الکترونیکی ( دوربین ها ) موظف شده اند.

,

وی با بیان اینکه بهره برداری از این دوربین ها در راستای حفظ امنیت در سطح محورهای جاده ای و معابر شهری همچنین روان سازی ترافیک هدفگذاری شده اند، عنوان کرد: برای نصب این دوربین ها در سطح محورهای جاده ای و معابر شهری استان 123 نقطه جانمایی شده اند.

,

وی با اعلام اینکه تاکنون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به نصب 30 دوربین ( سامانه ثبت تخلف و پلاک خوان ) اقدام کرده است که بهره برداری شده اند، گفت: با این وجود، خرید دوربین های هوشمند توسط شهرداری ها برای نصب در سطح معابر شهری استان بسیار ضعیف بوده است.

,

سرهنگ جدیدی با یادآوری این مطلب که از میان هشت شهرداری استان فقط شهرداری گرمه با خرید و نصب هشت دستگاه دوربین اقدام کرده است، عنوان کرد: هنوز سایر شهرداری ها از جمله شهرداری بجنورد دوربین های هوشمند را در سطح معابر شهری خود نصب نکرده اند.

,

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: استانداری از سال گذشته تا به کنون نسبت به خرید و نصب 10 دستگاه دوربین در سطح شهر بجنورد اقدام کرده بود.

,

افزون بر این، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه فیبرنوری از جمله زیرساخت هایی است که برای هوشمندسازی استان باید آماده سازی شود، متاسفانه هنوز این توسعه زیرساختی در استان محقق نشده است.

,

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در همین باره اظهار کرد: درصورتیکه شهرداری ها منابع مالی لازم برای خرید این دوربین ها را در اختیار ندارند، توصیه می کنم شهرداری ها و شوراهای شهرها استان از استانداری و دفتر مدیریت و برنامه ریزی استان در زمینه تامین اعتبار برای خرید دوربین های هوشمند مطالبه کنند.

,

روح الله براتیان، شهردار بجنورد نیز درباره خرید دوربین های هوشمند به منظور نصب در سطح معابر شهر بجنورد به منظور پایش و رصد انواع خودروها و روان سازی ترافیک شهری نیز عنوان کرد: نقشه جانمایی نصب دوربین ها در سطح معابر شهر بجنورد تهیه شده است.

,

براتیان افزود: با این وجود، ساختمان مرکزی مانیتورینگ این سامانه هوشمند باید ساخته شود که در این زمینه منتظر ابلاغ اعتبار از محل ماده 20 هستیم.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: شهرداری بجنورد تاکنون هشت دوربین را خریداری کرده که برای بهره برداری از آنها باید سرورها نیز خریداری شوند که البته در آینده نزدیک این سرورها را خریداری خواهیم کرد.

,

در عین حال، شهردار بجنورد افزود: برای خرید سایر دوربین های هوشمند نیز هنوز 40 میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه