اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد خبر داد؛

تولید ۹۵ هزار تُن انار در یزد

تولید ۹۵ هزار تُن انار در یزد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اعلام تولید 95 هزار تُن انار در یزد گفت: به واسطه توصیه های تغذیه ای، مبارزه با آفات کرم گلوگاه و مگس مدیترانه ای و همچنین استفاده از کودهای دامی میزان تولید انار امسال افزایش خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: در سال جاری تقریبا 6810هکتار از باغات یزد به کشت انار اختصاص دارد که از این میزان 6500هکتار آن بارور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

یدالله جوادپور گفت: میزان تولید انار در سال گذشته94000 تن بوده و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به 95000 تن برسد.

,

وی در توضیح علت افزایش میزان تولید انار یزد بیان داشت: به واسطه توصیه های تغذیه ای، مبارزه با آفات کرم گلوگاه و مگس مدیترانه ای و همچنین استفاده از کودهای دامی جهت  حفظ رطوبت و حفظ مواد آلی میزان تولید انار امسال افزایش خواهد داشت.

,

این مقام مسئول اعلام کرد: محصول انار استان یزد بیشتر در شهرستانهای میبد، اردکان، یزد و تفت تولید شده و ارقام ملس یزدی، شیرین شهوار، زاغ عقدا، قصدالدشتی، ملس سریزد و گل تفت را شامل می شود.

,

جوادپور اظهار کرد: انار ملس دانه سیاه، زاغ عقدا و حصیبی به کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس و مقداری بصورت کنسانتره و اناردان به پاکستان و هند(جهت ادویه سازی) صادر می شود.

,

وی تاکید کرد: انبار کردن انار در سرد خانه، تولید کنسانتره و تولید انار دانه سه روش های نگهداری انار است که خوشبختانه هم اکنون سرد خانه های زیادی با ظرفیت های بالا جهت نگهداری کلیه محصولات کشاورزی در استان احداث شده است. که  به طور کلی ظرفیت سرد خانه ای محصولات کشاورزی در استان بالای پنجاه هزارتن می باشد.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد اذعان داشت: هم اکنون بیشتر در شهرستان تفت برای ذخیره سازی انار رقم گل از روش سنتی ذخیره سازی انار استفاده می شود. علت هم این است که زمان برداشت درصد اسید انار (ترشی) بالا بوده  و در زمان انبارداری که حدود سه الی چهار ماه طول می کشد تبدیل به قند و انار شیرین تر می شود. اما به طور کلی توصیه سازمان به انبار کردن انار در سردخانه های جدید به دلیل مسایل بهداشتی و ماندگاری بیشتر آن است.

,

وی گفت: هم اکنون حدود 25درصد از انار برداشت شده از باغات استان در سرد خانه های بالای صفر درجه نگهداری می شود.

,

جواد پور در تشریح روشهای مرسوم در صنایع تبدیلی در خصوص محصول انار بیان کرد: اناردان کردن و تهیه رب انار دو شیوه مرسوم برای صنایع تبدیلی انار است. همچنین از هسته انار برای تولید روغن و خوراک دام نیز استفاده می شود.

,

وی همچنین از اعطای تسهیلات اشتغال برای متقاضیان جهت ساخت صنایع تبدیلی  خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه