اخبار داغ

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

تصویب FATF نقطه سیاهی در کارنامه مجلس دهم/نمایندگانی که به CFT رای دادند تضمین کنند که مشکلات اقتصادی برطرف می شود

تصویب FATF  نقطه سیاهی در کارنامه مجلس دهم/نمایندگانی که به CFT رای دادند تضمین کنند که مشکلات اقتصادی برطرف می شود
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی: نمایندگانی که به CFT رای دادند باید تضمین کنند که بیکاری، تورم، رکود و مشکلات اقتصادی برطرف می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گودرزی نماینده مرم بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک با اشاره به تصویب CFT گفت: در این چند ماهه که موضوع FATF و لوایح ۴گانه دولت مطرح بود، تلاش های زیادی صورت گرفت تا این موضوع در مجلس و جلسات مختلف تببین شود و سایر نمایندگان را متقاعد کنیم که به این توافق رای ندهند اما بالاخره این لایحه به رای گذاشته شد و متاسفانه روز گذشته بیش از 140 نماینده به آن رای مثبت دادند و در نهایت به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی اضافه کرد: این مصوبه پیرو توافق ناصحیحی بود که وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد در خرداد ماه سال 95 با گروه اقدام مالی(FATF) منعقد کرده بودند که البته بعد از این تعهد، گفته شد که در صلاحیت دستگاه دیپلماسی و اقتصادی نبوده که بدون اخذ موافقت مجلس و بدون هماهنگی با شورایعالی امنیت ملی بخواهند چنین توافقی را منعقد کنند و لذا مورد توبیخ قرار گرفتند؛در آن زمان ۴۱ الزام را در قالب توافقی با گروه اقدام مالی تحت عنوان"برنامه اقدام" پذیرفتند که پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز یکی از الزامات آن توافق می باشد.

,
 
,
عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: امروز با کسانی وارد توافق بر سر مقابله با تامین مالی تروریسم شده ایم که خود تامین کننده مالی تروریسم اند و کمترین پایبندی را به موضوع مبارزه با تروریسم ندارند و این در حالیست که این قانون در مجلس شورای اسلامی به صورت داخلی تصویب شده بود و لزومی نداشت به این کنوانسیون ملحق شویم.
,
 
,
به گفته وی تعریف آنها و ما از تروریست بسیار متفاوت است و پیوستن به این کنوانسیون قطعا برای ما چالش ایجاد می کند به جهت این که مبانی و اصول ما از تعریف تروریست با آنها متفاوت است و وقتی به این کنوانسیون ملحق شویم یعنی باید تعریف آنها را از تروریست قبول کنیم و اعلامیه تفسیری نیز که در پیوست لایحه دولت تنظیم شده بود خود حاکی از وجود این نگرانی می باشد.
,
 
,
گودرزی با اشاره به این که این اقدام در کارنامه مجلس دهم بعنوان یک نقطه سیاه خواهد ماند گفت: نمایندگانی که به این لایحه رای دادند باید تضمین کنند که بیکاری، تورم، رکود و مشکلات اقتصادی برطرف می شود و باید پاسخگوی ملت باشند که با وجود تجربه های این چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران باز هم به دشمن اعتماد کردند و زمینه خود تحریمی را فراهم نمودند.
,
 
,
وی بیان کرد: احتمال دارد شورای نگهبان این مصوبه را رد کند اما شایسته بود که این مصوبه در مجلس رای نیاورد و بصیرت انقلابی مجلس شورای اسلامی به تصویر کشیده شود اما متاسفانه مجلس دچار بی بصیرتی شد و گذشت زمان این حقیقت را روشن خواهد نمود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه