اخبار داغ

گزارش میدانی از بازار؛

کمبود کالا در بازار وجود ندارد/هجوم برای خرید کالا فروکش کرد

کمبود کالا در بازار وجود ندارد/هجوم برای خرید کالا فروکش کرد
در روزها و هفته های گذشته به دلیل ایجاد جو روانی کمبود کالا از سوی دشمن ، مردم برای خرید کالا به فروشگاه و بازار هجوم آوردند درحالی که اصلا چنین چیزی صحیح نبود و اما امروز این مسئله به روال عادی قبل بازگشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از قم فردا، چند روزی که  قیمت دلار  به صورت غیر منطقی افزایش پیدا کرده بود در حال کاهش است همچنین قیمت سکه،  طلا و خودرو هم در حال کاهش است به دنبال این کاهش قیمت های دیگر اجناس نیز در حال بازگشت به حالت طبیعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

با گشت و گذار در بازار قم دیگر از هیجان خرید و انبار مواد غذایی، و دیگر کالاهای بهداشتی خبری نیست ، به یکی از موبایل فروشی های قم سر می زنیم که پیش از این تمایل برای فروش نداشتند و به خریدارانی که مراجعه می کردند اصراری هم به فروش نمی کرد اما مشاهده می کنیم که با توجه به کاهش قیمت دلار فروشندگان سعی می کنند که اجناس خود را زودتر به فروش برسانند تا بیش از این متضرر نشوند.

,

صبر می کنم قیمت ها کاهش یابد

, صبر می کنم قیمت ها کاهش یابد,

یک شهروند قمی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: چند ماهی بود که نیاز به تلفن همراه داشتم اما با افزایش ناگهانی قیمت دلار توان خرید گوشی تلفن همراه را نداشتم و می ترسیدم قیمت ها بیش از این هم افزایش پیدا کند اما خدا را شکرقیمت ها در حال کاهش است برخی ها می گویند به خاطر شلیک موشک ها قیمت ها در حال کاهش است من ترجیح می دهم صبر کنم به نظرم قیمت ها باز هم کاهش پیدا خواهد کرد و سپس گوشی تلفن همراه بخرم.

,

همچنین یک بانوی قمی که کارمند  یک آزمایشگاه پزشکی است در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: راستش من خیلی خوشحال شدم که قیمت دلار کاهش پیدا کرد من شاغل هستم و در این مدت به دلیل افزایش قیمت ها کمبود و یا مشکلی نداشتم و می توانستم از عهده هزینه ها بر بیایم اما آنهایی که فقیر بودند خیلی سختی کشیدند من حتی یک دلار هم خریداری نکردم و از این بایت که برخی ها متضرر شدن خوشحال هستم زیرا این‌ها از موقعیت سوء استفاده کردند و باعث شدند بازار پر التهاب شود و ارزی که باید هزینه واردات دارو می‌شد را در خانه خود انبار کردند.

,

بازار لوازم خانگی در مسیر آرامش

, بازار لوازم خانگی در مسیر آرامش,

بازار لوازم خانگی هم که در این مدت دچار التهاب شده و برخی ها با احتکار لوازم خانگی باعث شده بودند مردم به سختی بیفتند نیز آرام‌تر شده و اینبار فروشندگان هستند که اصرار به فروش کالا دارند در این زمینه تفتی رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی قم اظهار داشت: اگر حباب موجود در بازار ارز از بین برود قطعاً شاهد کاهش قیمت خواهیم بود و در این صورت تولیدکنندگان باید قیمت‌ها را کاهش دهند.

,

آرامش نسبی در بازار میوه

, آرامش نسبی در بازار میوه,

میوه  هم که رشد بی سابقه قیمت داشت نیز در بازارهای قم در حال کاهش است در صدر گرانی میوه و تره بار آن گوجه فرنگی هم که تا قیمت7 هزار تومان هم افزایش داشت در بازار قم به3500تومان هم رسیده و با توجه به فصل برداشت قیمت بیش از این هم کاهش خواهد داشت.

,

در این زمینه عباس کاشی رئیس اتحادیه میوه و تره بار قم  با اشاره به در حال حاضر هر نوع میوه ای که بخواهید در بازار موجود می باشد ، اظهار داشت: البته مدت زمان کوتاهی به دلیل مطالبات رانندگان در عدم انتقال بار قیمت میوه صیفی جات افزایش یافته بود ، اما مسئولین با وعده هایی که به رانندگان دادند این مشکل هم مرتفع شد و قیمت برخی محصولات کاهش یافت.

,

هجوم برای خرید کالا فروکش کرد

, هجوم برای خرید کالا فروکش کرد,

در فروشگاه های بزرگ قم هم خبری از شلوغی های چند وقت اخیر و خالی شدن قفسه های نیست  و بحث و جدل بین فروشندگان و خریداران بر سر خرید اضافی پوشک و دیگر اقلام بهداشتی هم خبری نیست .

,

در این زمینه یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اگر مردم دست به دست هم بدهند سود جویان نمی توانند از موقعیت ها سوء استفاده کنند در این مدت که برخی از مردم از ترس قحطی  سبد سبد مواد غذایی خریداری می کردند همه نوع جنس و مواد غذایی در بازار بود و اصلاً کمبودی وجود نداشت من هر زمان به بازار می رفتم جنس مورد نظرم را خریداری می کردم تنها با این تفاوت که قیمت ها افزایش پیدا کرده بود  که عامل آن هم خود مردم بودند که برای خرید هجوم می آوردند و باعث می شدند سرمایه داران سوء استفاده کنند.

,

شاید این اتفاقات اخیر درسی برای مردم باشد که در موقعیت هایی که افراد برای سود بیشتر حاضر می شوند هموطنان خود دچار مشکل شوند هرگز وارد بازی سودجویان نشوند در این زمینه  محمد مکیان رییس اتحادیه طلا و جواهرفروشان استان قم بیان داشت: در روزها و هفته های اخیر برخی از مردم حتی منزل و خودروی خود را فروخته و با پول خود سکه و طلا و دلار خریداری کردند که با روند کاهشی دلار و سکه ، متضرر شده اند و این کار اساساً در وضع فعلی اشتباه است چرا که نوسانات قیمت مشخص نمی کند که وضعیت به چه شکل است.

,

 شاید تنها شلوغی بازار هجوم مردم قم در میدان آستانه که مرکز صرافی های قم برای فروش دلار است که همین مسئله باعث بیشتر شدن آرامش و کاهش قیمت ها در دیگر بخش های بازار شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه