اخبار داغ

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد؛

آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه/ هدایت گردشگر از دروازه شمالی ساختاری است

آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه/ هدایت گردشگر از دروازه شمالی ساختاری است
مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه که در قدیم بعنوان دروازه اصلی ارگ مورد استفاده بوده، آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،میرموسی انیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما علاقمندیم جبهه شمالی را قوی تر کنیم و گردشگران در آن مسیر حرکت کنند و سعیمان بر احیا برج و بارو در این دروازه به منظور احیا پیشینه تاریخی این دروازه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی ادامه داد: در این راستا بیشتر از توان داخلی مجموعه و استادکاران پایگاه جهانی سلطانیه بهره می بریم، سنگ های برج و بارو از محلی که سابقا در تامین سنگ مجموعه سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفته، تامین می شود.

,

, ,

 

,

مدیرپایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه هدایت گردشگر از دروازه شمالی یکی از کارهای مهم ساختاری است که در این پایگاه جهانی صورت گرفته است، عنوان کرد: بر آن شدیم تا گردشگر را در مسیری قرار دهیم که بیشترین فضا را از مجموعه دریافت کند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال های اخیر ورودی غربی بعنوان ورودی اصلی ارگ مورد استفاده قرار می گرفت که مسیر به ورودی شمالی تغییر یافت .

,

وی با بیان اینکه این تغییر محاسن بسیاری دارد،افزود: اول ابنکه گردشگر در مسیر ورودی تاریخی گنبد قرار می گیرد و حس و حال گذشته به او دست می دهد‌ . در این مسیر بازدید کننده آثار بیشتری از ارگ را مشاهده کرده و درک بیشتری نسبت به ارگ سلطانیه خواهد داشت.

,

, ,

به گفته انیران این مسیر سابقا شن ریزی شده بود که برای سهولت تردد مسیری از تخته فرآوری شده و مقاوم ایجاد شده و فاز اول آن به اتمام رسیده است.

,

وی افزود: در فاز دوم بعلت شیب مسیر نیاز به پله داریم همچنین مناسب سازی مسیر برای معلولین و جانبازان نیز صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه