اخبار داغ

رئیس اتحادیه نانوایان قم:

افزایش قیمت نان از سوی دولت اعلام نشده است/ حداقل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت در بحث نان و آرد داشته باشیم

افزایش قیمت نان از سوی دولت اعلام نشده است/ حداقل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت در بحث نان و آرد داشته باشیم
رئیس اتحادیه نانوایان قم با اشاره به اینکه حداقل باید 50درصد افزایش قیمت در بحث نان و آرد داشته باشیم ، گفت: آخرین افزایش قیمت نان به پنج سال قبل بازمی گردد و در حال حاضر تاکنون از سوی دولت افزایش قیمتی در نان اعلام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص افزایش قیمت نان ، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت همه کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم افزایش پیدا کرده است اما قیمت نان هیچ تغییر نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: به هرحال نانوا هم یکی از اقشار زحمت کش جامعه می باشد که هر روز باید ساعت 3 صبح در محل نانوایی حاضر باشد تا بتواند با مدیریت مناسب نان با کیفیت را به دست مردم برساند.

,

 رئیس اتحادیه نانوایان قم با اشاره به اینکه امروز هزینه زندگی افزایش پیداکرده است، گفت:  امروز نانواها با مشکلات بسیاری مواجه هستند چرا که قیمت هر کالایی افزایش پیدا کرده است اما درآمد نانوا کمتر هم شده است.

,

وی بیان داشت: نانوا کاسبی است که چون نظارت دولت در کاسبی او بسیار می باشد نمی تواند افزایش قیمت داشته باشد ولی اگر کاسب های دیگر جنسی را گران بخرند گران هم می فروشند.

,

زارعی با اشاره به اینکه نان در 5سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته است و همچنان هم با نظارت های شدید مانع از افزایش قیمت شده اند، افزود: دولت امروز کار خود را با پایین نگهداشتن قیمت نان  توجیه می کند و می خواهد به مردم ثابت کند که قیمت ها را کنترل می کند.

,

وی اضافه کرد: اگر ما سالیانه در قیمت آرد و نان 10درصد افزایش را شاهد بودیم امروز نانوایان ما با چنین مشکلات بزرگی مواجه نبودند؛ خواسته ما این است با توجه به تورمی که دولت سالیانه اعلام می کند چند ماه بعد از سال جدید همین افزایش را در آرد و نان هم داشته باشند .

,

رئیس اتحادیه نانوایان با اشاره به اینکه هنوز به ما افزایش قیمتی از سوی دولت اعلام نشده، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش قیمت نان هستیم و البته افزایش 10درصدی خیلی به نفع نانوا نیست و حداقل باید 50درصد افزایش قیمت در بحث نان و آرد داشته باشیم.

,

وی ابراز داشت: امروز ما موافق افزایش  10 درصدی قیمت نان نیستیم و شعار ما این است که نان را باید به نرخ روز خورد؛ امروز اگر در کیفیت نان کاهشی رخ دهد سریعا همه اعتراض می کنند اما امروز که دخل و خرج نانواها به هیچ وجه با هم یکی نیست باید اعتراض خود را به چه کسی بگویند؟

,

زارعی با اشاره به نانوایان آزادپز در قم، گفت: 20درصد از نانوایان استان قم از سال 92 به بعد آزاد پز شده اند و اندکی هم از سوی دولت مجوز آزادپختن را گرفتند که به نانوایان آزاد پز اضافه شوند که در کل حدود 30 درصد از نانوایان کل شهر قم را آزاد پزان تشکیل می دهند .

,

وی افزود: این نانوایان آراد خود را آزد از هر کجا که بخواهند تهیه می کنند که البته اکثر این نانوایی ها  آرد خود را از شهرستان فراهم می کنند چرا که اعتقادی به کیفیت آراد قم ندارند.

,

رئیس اتحادیه نانوایان قم ادامه داد: مابقی نانوایان که حدود 70درصد می شوند دولتی و تابع دستورات دولت می باشند و آرد مورد احتیاج خودرا از 5 کارخانه داخل استان تهیه می کنند .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه