اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان قم :

پرونده ۳۸ واحد مرغداری متخلف در مراجع قضایی در حال رسیدگی است

پرونده ۳۸ واحد مرغداری متخلف در مراجع قضایی در حال رسیدگی است
مدیرکل دامپزشکی استان قم بابیان این‌که برخورد قاطع با متخلفان ادامه دارد، گفت: پرونده 38 واحد مرغداری متخلف در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به‌روز دامپزشکی و نقش آن در سلامتی جامعه اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال بیش از یک و نیم میلیون رأس دام در استان قم واکسیناسیون شده و علاوه بر این تست سل نیز در 6 ماهه اول روی گاوها انجام‌شده است.
وی ادامه داد: 27 هزار رأس دام مایه‌کوبی شده است و درزمینهٔ نظارت بر فراورده‌های خام دامی بیش از 12 هزار بازدید انجام‌شده است.
رفیعی افزود: در 6 ماهه اول امسال 214 هزار رأس دام سبک و در دام سنگین بیش از 5 هزار کشتار صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ آلایش غیربهداشتی دامی نیز 27 تن از واحدهای متخلف کشف و معدوم شده است.
رفیعی به طرح مایه‌کوبی تب برفکی گاو و گوسفند اشاره کرد و بیان داشت: امسال در این طرح 100 هزار رأس دام در بخش‌های کهک، خلجستان، سلفچگان، مرکزی و جعفریه با 21 اکیپ عملیاتی واکسیناسیون خواهند شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: امسال در کانون‌های بیماری تب برفکی کاهش قابل‌توجهی داشته‌ایم که در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در خصوص برخورد با تخلفات ماکیان غیرمجاز اقدامات خوبی صورت گرفته است و قطعاً این برخوردها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در خصوص پیشگیری از آنفولانزا و برخورد و جلوگیری با ماکیان غیرمجاز با حضور مقامات قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رفیعی خاطرنشان کرد: دومین پست قرنطینه هم از دیروز کار خود را آغاز کرد که در نظر داریم که 4 پست به این تعداد اضافه کنیم.
وی افزود: پست‌های قرنطینه باید در کنار پلیس‌راه باشد تا بتواند با متخلفین برخورد صورت بگیرد.
رفیعی بیان داشت: در خصوص تخلفات مرغداران 38 پرونده به مراجع قضایی ارسال و با خاطیان برخورد شده است، علاوه بر این 27 واحد مرغداری غیرمجاز نیز شناسایی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.
وی افزود: دوره‌های مهارت‌آموزی برای مرغداران نیز که انجام‌شده است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مرغداران ملزم به حضور در این دوره‌ها هستند.
رفیعی خاطرنشان کرد: این هفته نیز افتتاح شرکت پخش استانی دارو را داشتیم که می‌تواند درزمینهٔ دارو کمک‌حال دامپزشکی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه