اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد خبر داد؛

معدوم‌سازی 166 کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد در خلیل‌آباد

معدوم‌سازی 166 کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد در خلیل‌آباد
مدیر دامپزشکی خلیل‌آباد گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری، 1158 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فراورده‌های خام دامی در سطح شهرستان صورت گرفته که به دنبال آن مقدار 166 کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ منقضی و غیرقابل‌مصرف کشف، ضبط و معدوم شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، وحید احمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد اظهار داشت: دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست چرا که با کنترل و پیگیری ۸۲۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام نقش بسزایی در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد از سال ۱۳۸۵ به‌صورت مستقل مشغول به خدمات رسانی به دامداران، مرغداران و سایر مردم شریف شهرستان خلیل‌آباد می باشد.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به مجموع اقدامات 6 ماهه ابتدایی سال ۹۷ این شبکه، تصریح کرد: در مبحث قرنطینه و حمل و نقل دام تعداد 3934 رأس دام سبک و سنگین، ۲۲۴۴۱۰ قطعه مرغ زنده از شبکه مجوز بهداشتی حمل دریافت کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: کمک به ارتقاء سطح بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی، از دیگر وظایف دامپزشکی می باشد.

,

احمدی با بیان اینکه در طی این مدت تعداد 1158 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فراورده‌های خام دامی در سطح شهرستان صورت گرفته است، اذعان کرد: به دنبال این بازدید ها مقدار 166 کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ منقضی و غیرقابل‌مصرف کشف، ضبط و معدوم شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد ۹۷ رأس دام سنگین و تعداد 1343 رأس گوسفند و بز در محل کشتارگاه شهرداری خلیل آید با نظارت بازرسان بهداشت گوشت شبکه دامپزشکی، کشتار و به چرخه مصرف همشهریان تحویل داده شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در حوزه مبارزه با بیماری‌ها، تشریح کرد: در حوزه پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های واگیر دامی تعداد ۲۱۳۲۰۳ نوبت سر دام واکسیناسیون شامل آبله گوسفند و بز، تب برفکی گوسفند و بز تب برفکی گاو و گوساله، PPR گوسفند و بزه بروسلوز گوسفند و بز، هاری آنتروتوکسمی، قانقاریا و آگالاکسی صورت پذیرفته است.

,

وی همچنین بیان کرد: در راستای مبارزه با انگل های خارجی تعداد ۶۸۳۰ رأس دام سبک و سنگین و مساحت ۵۱۸۰۰ متر مربع جایگاه دام با استفاده از سم رایگان تحت پوشش عملیات مبارزه، سم‌پاشی شده است.

,

احمدی با بیان اینکه از دیگر وظایف این شبکه، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در جهت افزایش سطح آگاهی دامداران و مصرف‌کنندگان است، تأکید کرد: شبکه دامپزشکی در 6 ماهه ابتدای سال ۱۴ دوره آموزشی به جمعیت هدف ۳۴۵ نفر در زمینه های مختلف مرتبط با دامپزشکی داشته است.

,

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال میزان 322740 قطعه جوجه ریزی در مرغداری های صنعتی شهرستان با نظارت و مجوز شبکه دامپزشکی صورت گرفته است، ابراز کرد: اگر دامپزشکی وظایف خود را به درستی انجام ندهد، سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

,

 

,

رسالت مجموعه دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی مردم، بسیار سنگین و دشوار است

, رسالت مجموعه دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی مردم، بسیار سنگین و دشوار است,

مجتبی شاکری در این دیدار با بیان اینکه رسالت مجموعه دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی مردم بسیار سنگین و دشوار است، اظهار داشت: وجود 3 هزار دام سنگین و 97 هزار دام سبک در شهرستان خلیل‌آباد یک تلاش جهادی را می طلبد.

,

وی با بیان اینکه چشم امید مردم در زمینه حفظ بهداشت و سلامت جامعه به بهداشت محیط، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: اعتماد مردم در زمینه بهداشت و سلامت نباید خدشه دار شود.

,

فرماندار خلیل‌آباد همچنین در ادامه اذعان کرد: بیماری های مشترک دام و انسان همه را تهدید می کند و اگر در این زمینه غفلت شود می تواند می تواند سرمایه و بخش اعظمی از درآمد منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

,

وی با بیان اینکه آموزش ها، آگاهی بخشی، بازدیدها و نظارت ها باید استمرار داشته باشد و در مناطقی که دام بیشتری وجود دارد باید حضور بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: نظارت ها بر ورود دام به شهرستان باید تشدید شود تا از ورود دام آلوده به شهرستان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه