اخبار داغ

در سایه نظارت‌های کم‌رنگ اتفاق افتاده است؛

تفاوت فاحش قیمت «میوه‌های پاییزی» از بارفروشی تا مغازه‌ها

تفاوت فاحش قیمت «میوه‌های پاییزی» از بارفروشی تا مغازه‌ها
قیمت میوه‌های پاییزی از میدان میوه‌ و تره‌بار تا مغازه‌های سطح شهر تفاوت فاحشی دارد و جولان دلالان در این بازار در سایه نظارت‌های کم‌رنگ موجب ایجاد این مشکلات شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، این روزها با افزایش قیمت‌ میوه‌های پاییزی در بازار بسیاری از خانوارهای ایرانی چاره‌ای جز کاهش مصرف و یا حتی حذف میوه از سبد غذایی خود ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

تفاوت قیمت میوه‌های پاییزی در بازار روز کرمانشاه و مغازه‌های سطح شهر حتی به چندین برابر قیمت میدان میوه و تره‌بار هم می‌رسد و همین موضوع باعث شده تا دست خانوارهای کم‌درآمد از این میوه‌ها کوتاه بماند.

,

تابستان که فصل وفور میوه است و بازار شاهد قیمت‌های سرسام‌آوری بود، حالا این موج افزایش قیمت به میوه‌های پاییزی هم رسیده است و در غیاب نظارت‌ها و جولان دلالان این گرانی وضعیت بازار را برای مردم نگران‌کننده کرده است.

,

علی عباس سجادی‌راد رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص چرایی افزایش قیمت میوه‌های پاییزی اظهار داشت: استان کرمانشاه تولید کننده میوه نیست بلکه به طور معمول نسبت به واردات میوه اقدام می کند.

,

وی با بیان اینکه میوه های وارداتی ضایعات زیادی دارند که در مواردی نیز قابل نگهداری نیست، افزود: در نتیجه با افزایش ضایعات، قیمت نگهداری نیز بیشتر می شود.

,

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در دو هفته گذشته هم مشکل حمل ونقل میوه ها در استان ایجاد شد که در حال رفع است.

,

سجادی‌راد با بیان اینکه بر اساس فاکتورها و رعایت درصد سود قانونی بازار میوه کنترل می شود، گفت: روزانه ۲ اکیپ بر بازار میوه و تره بار نظارت می کنند، این بازرسی ها با مشارکت اتاق اصناف و به صورت روزانه انجام می شود.

,

وی بیان کرد: نظارت ها در سطح شهرستان ها و نیز مرکز استان ادامه دارد و سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز به صورت شبانه روزی برای اعلام گزارشات مردمی مبنی بر گران فروشی و کم فروشی آماده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه