اخبار داغ

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان:

روزانه ۲۶ هزار مرسوله پستی وارد استان می شود/ صدور ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار کدپستی در استان

روزانه ۲۶ هزار مرسوله پستی وارد استان می شود/ صدور ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار کدپستی در استان
سرپرست اداره کل پست استان اصفهان گفت: پست یک شرکت زیرساختی است و سرویس های خود را براساس نیاز مردم طراحی می کند، گرچه مکاتبات نوشتاری مردم کمتر شده است ولی رویکردها و ماموریت های پست هم به تناسب تغییر کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حمید باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از سال 1367 به صورت رسمی شکل گرفت و در سال 1395 در مجلس شورای اسلامی اساسنامه ای تصویب شد که شرکت پست تحت عنوان شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی بیان کرد: براساس اهداف مدنظر پست جمهوری اسلامی، وظیفه داریم خدمات پستی را در کلیه نقاط کشور ارائه کنیم، لذا افزایش بهره وری توسعه و تسهیل کسب و کارهای نو، ارتقا سلامت اداری، حفظ محیط زیست و جلوگیری از ترددهای شهری و غیر شهری از جمله اهداف تبیین شده تشکیل پست جمهوری اسلامی ایران است.

,

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تاکید کرد: اولویت اول در رابطه با خدمات پستی ، رضایت مندی مردم است که این شرط لازم و کافی ما هست، افزایش تعامل با ارگان ها و نهادها و بانک ها به نحوی که بتوانیم خدمات نیابتی آنها را انجام دهیم و بهره گیری از فناوری و هوشمند سازی در فرایندهای پستی از جمله اهداف دیگر پست است

,

وی افزود:احصاء نیاز مردم و تبدیل آنها به خدمت از سیاست های اصلی پست است درهمین رابطه بالغ بر 100 نوع سرویس پستی ارائه می شود

,

باقری ادامه داد: پست یک شرکت زیرساختی است و سرویس های خود را براساس نیاز مردم طراحی می کند، گرچه مکاتبات نوشتاری مردم کمتر شده است ولی رویکردها و ماموریت ها ی پست هم به تناسب نیز تغییر کرده است

,

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان در توضیح اهم سرویس ها در شرکت پست بیان کرد: سرویس تجارت الکترونیک (خرید و فروش برخط) یکی از مهمترین سرویس ها است، درهمین راستا 267 فروشگاه در سطح استان طرف قرارداد با شرکت پست هستند.

,

وی با بیان اینکه اصفهان با وسعت 107 هزار کیلومترمربع  و جمعیت بالغ بر 5 میلیون نفر، 24 شهرستان، 107 شهر و 127 دهستان است، گفت: براین اساس اداره کل پست استان یک هزار و 21  واحد پستی که 7.16 درصد از سهم کل کشور است را ایجاد کرده، از این تعداد 23 اداره پستی، هفت ناحیه پستی، 67 دفتر پستی شهری، پنج آژانس پستی شهری، 333 دفتر خدمات ارتباطی، 77 نمایندگی پستی شهری، 214 نمایندگی روستایی  و 299 دفترICT روستایی در استان فعالیت می کند.

,

باقری عنوان کرد: اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور با 10 استان کشور مستقیما ارتباط دارد، در حال حاضر 627 نیروی انسانی دولتی که پنج درصد از سهم نیروی انسانی پست کل کشور و  دو هزار نیروی بخش خصوصی به صورت پاره وقت  فعالیت دارند.

,

وی توضیح داد: روزانه 26 هزار مرسوله پستی وارد استان و 32 هزار مرسوله از استان خارج شده، در 6 ماهه اول سال  4میلیون و 757 هزار و573 مرسوله وارد استان شده و 5میلیون 936 هزارو17 مرسوله از استان خارج شده است.

,

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان تاکید کرد: در 6ماهه اول سال بالغ بر 105 هزار فقره توزیع گذرنامه و 280 هزار فرقه کارت سوخت و برگ سبز و امثالهم و در بخش صدور کارت ملی هوشمند 209 هزار فقره و تحویل کارت ملی هوشمند 320 هزار و 435 مورد انجام گرفته است.

,

وی یادآور شد: البته قابل به ذکر است که 78 هزارو  701 کارت ملی هوشمند آماده تحویل در ادارات پست داریم که افراد جهت تحویل مراجعه نکرده اند.

,

باقری با تاکید بر اینکه به صورت آزمایشی خدمتی جدید تحت عنوان تحویل گیری مرسوله پستی با شماره تلفن 41401 رادر شعبه پست بازار اصفهان راه اندازی شد که با استقبال بازاریان این طرح روبرو شد، اذعان کرد: البته با توجه به استقبال مردم این طرح در سطح شهر اصفهان اجرا می شود.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز، مبنی بر تعداد کدپستی های صادر شده  در استان عنوان کرد: 5میلیون و 200 هزار رکورد اطلاعاتی کدپستی  در سطح استان صورت گرفته است .

,

سرپرست اداره کل پست استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد برای گرفتن کدپستی خود می توانند با مراجعه به سامانه گواهی پست gavahi.post .ir و دادن ادرس منزل خود کدپستی صادر شده را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه