اخبار داغ

احتکار شاخ و دم دارد؛

ظهور کالا در فروشگاه‌های اینترنتی از ترس نوسانات نرخ ارز

ظهور کالا در فروشگاه‌های اینترنتی از ترس نوسانات نرخ ارز
بعد از کاهش نسبی قیمت دلار خبری از کاهش قیمت لوازم خانگی نیست و محتکران با خیالی آسوده اجناس را به صورت قطره‌ای و با قیمت هنگفت به بازار تزریق می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج/فرناز پورعباس: بعد از افزایش نجومی قیمت دلار در بازار، به طور ناگهانی قیمت لوازم خانگی نیز چندین برابر شد و گویی که از قبل کالایی در بازار نبوده و تولیدی صورت نگرفته بود. لذا با افزایش نرخ ارز قیمت لوازم خانگی با جهشی بی سابقه مواجه شد.

یخچال‌هایی که تا قبل از افزایش قیمت دلار با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید در یک شب به بالای بیست میلیون تومان رسید و در این بین مردم ماندند و چشم‌هایی که به این قیمت‌ها خیره شدند.

بعد از کاهش نسبی قیمت دلار و ثبات آن در کانال یازده تا دوازده هزار تومان، تصمیم گرفته شد در استان ما لوازم خانگی احتکار شده در فروشگاه‌های بزرگ به قیمت سابق برای نوعروسان به فروش برسد اما چه فروشی! گویی به مانند پیش فروش خودروهای داخلی قبل از اینکه دست مردم به این لوازم خانگی برسد، اجناس تمام شده و مردم دست خالی از این فروشگاه‌ها برگشتند.

از سوی دیگر کاهش قیمت دلار تاثیری بر بازار لوازم خانگی نگذاشت تا این سوال ایجاد شود که چرا با افزایش نرخ ارز به یکباره قیمت لوازم خانگی جهشی چند میلیونی داشت اما با کاهش نرخ ارز خبری از تکانههای چند صدهزار تومانی هم دیده نمی‌شود؟

در این میان کاهش نرخ ارز تنها بر چندین فروشگاه اینترنتی اثر مثبت داشت و فروشگاه‌های اینترنتی که تا چند وقت قبل به دلیل نوسانات ارز کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی را از لیست فروششان خارج کرده بودند با کاهش نرخ ارز انبارهایشان پر شد و موجودی این کالاها را اعلام کردند!

حلقه گمشده در این گرانی‌ها بیش از افزایش نرخ ارز، خیال راحتِ برخی‌ها از عدم نظارت بود که با افزایش قیمت‌های باور نکردنی و یا احتکار کالاها سودهای کلانی به جیب زدند و همچنان هم آسوده خاطر به این کار ادامه می‌دهند؛ زیرا از بی کفایتی و عدم نظارت برخی مدیران خیالشان آسوده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه