اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبرداد؛

برگزاری یادواره شهدای غواص در زنجان/ گردان خط شکن حضرت ولیعصر (عج) زنجان زبانزد دوران دفاع مقدس بود

برگزاری یادواره شهدای غواص در زنجان/ گردان خط شکن حضرت ولیعصر (عج) زنجان زبانزد دوران دفاع مقدس بود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یادواره غواصان دریادل عملیات کربلای 4 و 5 گردان ولیعصر(عج) در زنجان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: یادواره غواصان دریادل زنجان برای نخستین بار در 26 مهر ماه سالجاری در زنجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

این مسئول خاطرنشان کرد: یادواره غواصان دریادل عملیات کربلای 4 و 5 گردان ولیعصر(عج) در حسینیه اعظم زنجان برگزار و یادگاران و خانواده های معظم شهدای این گردان، از استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان در این یادواره حضور خواهند داشت.

,

, ,

لازم به ذکر است: در طول هشت سال جنگ تحمیلی‌، گردان‌هائی بودند که مابین دیگر لشگرها و گردان‌ها برای خود اسم و رسمی به پا کرده و در بین قرارگاه‌های فرماندهی جبهه به گردان‌های خط شکن‌، معروف و مشهور شده بودند، یکی از آن گردان‌ها که نامش در آن ایام بسیار برسرزبان هابود و رزمندگان دلاورش حماسه های بیشماری را برای جبهه اسلام آفریدند، گردان خط شکن و ضد زره، حضرت ولیعصر (عج) استان زنجان بود.

,

گردان حضرت ولیعصر (عج) استان زنجان، در انجام دادن هرگونه ماموریت سخت و دشوار و در بعضی مواقع از نظر دیگران ناممکن و قبول خطرناکترین محورهای عملیاتی زبانزد تمامی فرماندهان و سرداران جنگ بود و شهرت و مهارت خاصی در زمینه عبور از موانع مستحکم و در هم شکستن خطوط دفاعی عراقی‌ها و حفظ و نگهداری از خطوط پدافندی خودی و تثبیت آنها داشت.

,

, ,

به همین دلیل همواره در تمام عملیات‌های بزرگ و سرنوشت سازی که علیه جبهه کفر و تاریکی طرح‌ریزی و اجرا می‌شد، گردان حضرت ولیعصر (عج) زنجان به طور حتمی در یکی از محورهای سخت عملیاتی، به عنوان گردانی خط شکن در نظر گرفته می‌شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه