اخبار داغ

کد پستی‌هایی که هرگز در آدرس فارسانی‌ها حک نشد/ خلف وعده پیمانکار نصب کد پستی‌ها را به تاخیر انداخت

کد پستی‌هایی که هرگز در آدرس فارسانی‌ها حک نشد/ خلف وعده پیمانکار نصب کد پستی‌ها را به تاخیر انداخت
متاسفانه در روستای فیل‌آباد فارسان و برخی دیگر روستاهای این شهرستان مردم با وجود پرداخت هزینه‌ها، هنوز نتوانسته‌اند کد پستی دریافت کنند و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش جهانبین نیوز، در راستای اجرای اهداف دولت الکترونیک دارا بودن کد ملی و کد پستی از ملزومات یک شهروند ایرانی می‌باشد، لذا نبود یکی از آیتم‌های فوق باعث خلل در زندگی روزمره انسان در آینده خواهد شد.

متاسفانه در روستای فیل‌آباد فارسان و برخی دیگر روستاهای این شهرستان مردم با وجود پرداخت هزینه‌ها، هنوز نتوانسته‌اند کد پستی دریافت کنند.

با وجود پرداخت هزینه اما هنوز کد پستی دریافت نکردیم

یکی از شهروندان روستای فیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به اینکه چند سالی هست که هزینه‌هایی را از تمام روستای در قبال نصب کد پستی گرفته‌شده است ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: از هر خانه ١٦ هزار تومان در قبال نصب کد پستی اخذ شد ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است با پیگیری‌های انجام شده نه‌تنها روستای فیل‌آباد بلکه بقیه روستای شهرستان فارسان هم همین مشکل را دارند.

خلف وعده پیمانکار باعث تاخیر در نصب کدهای پستی شد

دهیار قلی محمودی دهیار سابق روستای فیل‌آباد با اشاره به تهیه و نصب کد پستی در روستای فیل‌آباد اضافه کرد: پیمانکار این پروژه که کل روستاها و شهرهای شهرستان را تقبل نموده بود، پیمانکار شرکتی خصوصی و از اهالی کرمانشاه است که از طرف اداره پست استان به بخشداری‌های شهرستان فارسان معرفی شد.

وی تصریح کرد: بخشداران پیمانکار را به دهیاران معرفی کردند پیمانکار نقشه‌برداری و پلاک‌بندی را انجام داد و قرار بود که پلاک‌ها را تهیه و نصب کند که مدتی طول کشید و این کار انجام نشد.

محمودی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری از سوی فرمانداری در تاریخ 95/10/8 جلسه‌ای باحضور مدیرکل پست استان آقای عنایتی تشکیل شد و قرار شد پیمانکار از ابتدای سال 96 نسبت به نصب پلاک اقدام نماید.

وی بیان داشت: که متاسفانه پیمانکار به تعهداتش عمل ننمود، بعد از آن باز هم چندین بار پیگیری شد ولی نتیجه ای در بر نداشت و دیگر روستاها هم با همین مشکل مواجه شدند و در این میان دهیاری هیچ‌گونه نقشی در انتخاب پیمانکار نداشته و حتی پول‌های مردم نیز به‌حساب دهیاری یا خود دهیاری هم نرفته و باید دهیار فعلی از طریق بخشداری و اداره پست پیگیری کند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ باتوجه به اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبه شماره ۴۴۶۲۸/ت ۲۱۸۶۱ هیئت محترم وزیران درخصوص آئین‌نامه اجرایی قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی برای کلیه اتباع ایرانی، به‌منظور ارائه هرگونه خدمات بانکی، بخشنامه‌ای را به کلیه بانک‌های دولتی، خصوصی، شرکت دولتی پست‌بانک و موسسه اعتباری توسعه ابلاغ کرد که در این بخش‌نامه کلیه خدمات بانکی اعم از هرگونه دریافت تسهیلات، اخذ دسته‌چک و... منوط به داشتن کد ملی و کد پستی جدید ابلاغ‌شده هست.
 
همچنین وزارت علوم پزشکی ارائه هرگونه خدمات پزشکی در دولت الکترونیک را منوط به ارائه کد ملی و کد پستی کرده است.
 
زندگی و فعالیت اقتصادی در عصر نوین به‌سرعت و کیفیت بالای خدمات پستی نیازمند و وابسته است، شرکت پست با راه‌اندازی این سیستم از طریق کدهای پستی این انتظار و نیاز مردم و نیز شرکت‌های بازگانی-اقتصادی را برآورده ساخته است.

ارائه خدمات پستی از طریق کدهای پستی اماکن سریع‌ترین سرویس پستی است که کلیه عملیات پست از لحظه قبول مرسوله تا توزیع در داخل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود بهبود و سرعت بخشیدن به این سرویس، مستلزم توجه مشتریان گرامی می‌باشد.
 
باتوجه به اینکه کلیه قبوض خدمات زیربنایی یک شهر اعم از آب، برق، گاز، تلفن و... به کدهای پستی اماکن یک شهر به مردم ابلاغ می‌گردند لذا باید به بهنگام‌سازی کدهای پستی اماکن موجود در شهرها برای هر یک از اماکن یک کدپستی به همراه پلاک شخصی از طرف اداره پست استان‌ها تعریف و به کلیه ادارات ابلاغ شده است لذا عدم همکاری در اخذ کدپستی مربوط به هر یک از اماکن، موجب خلل در هر یک از خدمات‌رسانی‌های فوق خواهد شد که قطعا زندگی روزمره هر یک از افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت نداشتن کد پستی زندگی مردم را در موارد بسیاری با مشکل مواجه کرده است و می‌طلبد هرچه سرع‌تر مسئولین در رفع این مشکل اقدام نمایند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, با وجود پرداخت هزینه اما هنوز کد پستی دریافت نکردیم, با وجود پرداخت هزینه اما هنوز کد پستی دریافت نکردیم,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
, خلف وعده پیمانکار باعث تاخیر در نصب کدهای پستی شد, خلف وعده پیمانکار باعث تاخیر در نصب کدهای پستی شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه