اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد؛

اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای برخی جرایم در مازندران

اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای برخی جرایم در مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تغییر نگرش قضات عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس می‌باشد، گفت: به دلیل تفاسیر متفاوت از قانون، قضات از مجازات‌های جایگزین حبس کمتر استفاده می‌کنند و در تلاش هستیم قضات در سراسر استان مجازات‌های جایگزین حبس را برای محکومان برخی جرائم اعمال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در حوزه حبس‌زدایی نیازمند اقدامات جدی‌تری هستیم، اظهار کرد: در این زمینه به‌دلیل محدودیت‌ها یا تفاسیر متفاوت از قانون، قضات از مجازات‌های جایگزین حبس کمتر استفاده می‌کنند و در تلاش هستیم قضات در سراسر استان مجازات‌های جایگزین حبس را برای محکومان برخی جرائم اعمال کنند.
 
وی افزود: دستگاه قضایی قبل از صدور حکم یعنی در مرحله دادسرا، یک بررسی و تحقیق مقدماتی انجام داده و بعد از اطمینان نسبت به محکومین تامین متناسب را اخذ می‌کنند، چرا که این روش مد نظر قانون و نظام قضائی کشور است.
 
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تغییر نگرش قضات عامل اساسی در استفاده از مجازات جایگزین حبس می‌باشد و شایسته است همکاران قضایی از تمامی ظرفیت قانون جدید آیین دادرسی کیفری درخصوص مجازات‌های جایگزین حبس به‌طور مناسب و هدفمند استفاده کنند.
 
 تقوی‌فرد گفت: به‌همین منظور نیاز است که معاونت آموزش قضات دادگستری استان، برگزاری برنامه‌های توجیهی و رفع موانع با هدف استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه