اخبار داغ

نان در استان بوشهر گران شد/ عدم کیفیت نان و گلایه های شهروندان بوشهری

نان در استان بوشهر گران شد/ عدم کیفیت نان و گلایه های شهروندان بوشهری
طرح آزادسازی قیمت نان با وجود اینکه با هدف بالابردن کیفیت نان شروع شده بود، نه‌تنها منجر به افزایش کیفیت پخت نان در واحدهای آزادپز نشده بلکه زمینه بی‌کیفیت‌تر شدن نانوایی‌های دولتی را نیز فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت سپاس؛ این روزها اعلام نرخ جدید همه چیز از سکه و پراید گرفته تا گوشت و مرغ پای ثابت اخبار روزانه است، چند روزیست تنها قلم لوکس سفره‌های مردم بوشهر نیز سر ناسازگاری دارد و خلوتی نانوایی‌ها نشان از اتفاق دیگری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت سپاس,

به یکباره تعدادی از نانوایی‌های بوشهراقدام به دریافت وجه اضافی از شهروندان کرده‌اند و این کار در سایه غفلت و بی‌توجهی مسئولان مربوطه و عدم نظارت قوی بر نانوایان اتفاق افتاده و مردم با نخریدن نان تا حدودی اعتراض خود را به این موضوع نشان داده و ترجیح می‌دهند سفره خود را با نان هم رنگین نکنند.

,

افزایش هزینه های ارد و حمل و نقل  از جمله  مشکلاتی است که برخی نانوائیان بیان میکنند وبه طوریکه نانوایان توان تأمین هزینه‌های تولید را ندارند.

,

عدم توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه ها باعث شده که اغلب نانوایی ها نتوانند هزینه های خود را پوشش دهند. در نتیجه همین موضوع باعث شده که این واحدهای صنفی روی خط سقوط قرار بگیرند.

,

گزارش های شهروندان  بوشهری حاکیست برخی نانوایی‌ های آزادپز قیمت نان را بین 100 تا 500 تومان افزایش داده اند، طوری که قیمت نان سنگک ساده که تا پیش از این توسط آزادپزها 1100 تا 1200 تومان بود به 1500 تومان هم رسیده است.

,

در این جا برخی شهروندان بوشهری گزارش هایی درخصوص کاهش وزن نان های آزادپز ارسال می کنند.

,

یک شهروند دلواری در گفتگو با خبرنگار سپاس بیان داشت: بعد از آزاد سازی نرخ نان در این واحد نانوایی، نه تنها کیفیت نان عرضه شده نسبت به گذشته تغییری نکرده بلکه کمی نازک‌تر شده است.

,

وی گفت: آزاد سازی قیمت نان عامل افزایش کیفیت نان نشده است و نانوایی‌هایی که در گذشته نان خمیر را با نرخ دولتی به دست مصرف کننده می‌رساندند، اکنون دولتی شده‌اند.

,

علی پارسایی فر رییس اتحادیه نانوایان بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس با بیان اینکه قیمت مواد اولیه تولید نان در ماههای اخیر گران شده، افزود: قیمت آرد، روغن، کنجد و سایر مواد افزودنی به نان گران شده است. مثلا حلب هفده کیلویی روغن از 60 هزار تومان به 190 هزار تومان رسیده است. کیسه ‌40 کیلویی آرد نیز حدود 10 هزار تومان گران شده و عملا ادامه فعالیت با قیمت قبلی برای آزادپزها دشوار شده است.

,

وی گفت: میزان افزایش قیمت در نانوایی‌ های مختلف فرق می کند و به مکان فعالیت و میزان اجاره پرداختی بستگی دارد، با این حال اتحادیه یا دستگاههای دولتی دخالتی در تعیین قیمت‌ ها ندارند.

,

پارسایی فرادامه داد: در حالی که دولت همه ساله نرخ تورم را بین 10 الی 20 درصد اعلام می کند و به تبع این نرخ هزینه کالا و خدمات هم افزایش می یابد، ولی دولت طی 5 سال اخیر اجازه افزایش قیمت نان را به نانوایی ها نداده است. به همین دلیل این واحدهای صنفی اگر بخواهند به قیمت سال 93 اقدام به فروش نان کنند و نرخ تورم 6 ماهه اخیر را هم فقط 20 درصد درنظر بگیریم قیمت هر قرص نان باید غیر از شرایط امروز باشد.

,

رییس اتحادیه نانوایان بوشهر افزود: عدم توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه ها باعث شده که اغلب نانوایی ها نتوانند هزینه های جاری خود را پوشش دهند. در نتیجه همین موضوع باعث شده که این واحدهای صنفی روی خط سقوط قرار بگیرند.

,

وی در پایان با اشاره به زحمت کارگران نانوایی خصوصا در گرمای بوشهر معتقد است: دولت اگر می خواهد که نه مردم از افزایش هزینه نان آسیب ببینند و نه نانواها با نارضایتی به فعالیت خود ادامه دهند، باید بسته های حمایتی خاص به این قشر زحمتکش ارائه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه