اخبار داغ

در همایش طلایه داران اربعین حسینی؛

پیاده روی اربعین بستر مناسبی برای فرهنگ سازی برای ظهور است/ زائرین و خادمین در پیاده روی اربعین به تهدید های دشمنان توجه داشته باشند

پیاده روی اربعین بستر مناسبی برای فرهنگ سازی برای ظهور است/ زائرین و خادمین در پیاده روی اربعین به تهدید های دشمنان توجه داشته باشند
همایش طلایه داران حسینی شب گذشته با حضور رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، نماینده مقام معظم رهبری در استان، مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و جمعی از خادمین سیدالشهدا(ع) در مجتمع خلیج فارس بوشهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس  همایش طلایه داران حسینی با حضور رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، نماینده مقام معظم رهبری در استان، مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و جمعی از خادمین سیدالشهدا(ع) در مجتمع خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

حجت الاسلام اکبری رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور گفت: تجمع و پیاده روی اربعین یک حرکت خودجوش و کاملا مردمی است که ستاد اربعین تلاش دارد این تجمع بزرگ مسلمانان جهان را ساماندهی تا خدمات بهتری به زائرین امام حسین(ع) توسط خادمین ارائه شود.

,

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) با زیارت ائمه دیگر تفاوت دارد؛ در زیارت امام سوم شیعیان باید غسل کنید که بدن پاک باشد، می توان با بدن خاک آلود وارد صحن حرم شد و زیارت خود را بجا آورید و یا در مسیر کمتر از غذاها استفاده شود، اما نماز خواندن و قرآن بخصوص در روز اربعین سفارش های بسیاری شده است.

,

اکبری افزود: موکب داران باید بعد از استقرار موکب در محل های از قبل تعیین شده، یک روحانی جهت پاسخ به سوالات شرعی و اقامه نماز های یومیه و انجام دیگر مسائل فرهنگی به همراه داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: اخلافاتی که در واحد پولی وجود دارد امکان دارد برخی افراد ضد اسلام وارد میدان شوند و با حرف هایی قصد ایجاد شکاف بین کشور ایران و عراق شوند، اما در این گردهمایی بزرگ حسینی همه قومیت ها و سلایق حذف و همه به صورت یکدست خدمت رسانی خواهیم کرد.

,

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین تصریح کرد: زائرین برای حضور در کشور عراق می توانند واحد پول خود را از تومان ایران به واحد پول عراقی تبدل کنند.

,

اکبری با اشاره به طرح نائب الشهید، تاکید کرد: زائرین سیدالشهدا(ع) می توانند با ثبت نام در سامانه نائب الشهید در سفر زیارتی اربعین حسینی به نیابت از یک شهید زیارت کنند که هم ثوابی برای شهید ثبت می شود و هم شهید به فرد نظر خواهد کرد.

,

وی ابراز کرد: برای حضور خواهران در پیاده روی اربعین سفارش نمی کنیم، اما اگز خواهران قصد حضور در این گردهمایی چند میلیونی دارند حتما با خانواده حضور داشته باشند و اگر نوع پوشش، ارتباط و غیره رعایت شود قطعا هیچ گونه اتفاقی رخ نخواهد داد.

,

جهان آینده با نان امام حسین(ع) رقم خواهد خورد

, جهان آینده با نان امام حسین(ع) رقم خواهد خورد,

آیت الله صفایی بوشهری نمایده مام معظم رهبری در استان بوشهر گفت: اگر فرهنگ ها مدیریت شود قطعا کشورها به دست مسلمانان خواهد افتاد؛ همه انباء با کار فرهنگی توانستند جامعه را مدیریت کنند و همه مولفه های سیاسی، اجتماعی، علمی و غیره برگرفته از فرهنگ است.

,

امام جمعه شهر بوشهر اظهار کرد: امام حسین(ع) یکی قیام فرهنگی برگرفته از دین مبین اسلام رقم زد تا همه ساختارهای دین درست شود که یکی از مهمترین قیام اربعین است؛ در تاریخ بشریت هیچ شخصیتی در عالم نیست که نام، گستردگی تبلیغات، پوشش رسانه ای و غیره بیشتر از امام حسین(ع) باشد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: با گذشت بیش از 1350 سال از قیام امام حسین(ع) همچنان نام حضرت جاودان است و هرساله مراسم های باشکوهی برگزار می شود که نشان می دهد جهان آینده با نان امام حسین(ع) رقم خواهد خورد و فرزندش مهدی آل محمد حاکم تمام دنیا خواهد شد.

,

صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از مهمترین منظومه هدایت ایجاد پیاده روی بزرگ اربعین است که می توان به عنوان یک علامت شیعه از آن یاد کرد که درس زندگی بر اساس معماری حضرت را به همه ما نشان می دهد.

,

وی اذعان کرد: در گردهمایی بزرگ اربعیی به دلیل حضور همه ادیان و مسلمانان جهان یک بستر فرهنگی ایجاد شده است که می توان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگ سازی به خوبی انجام شود که امیدواریم این پیاده روی آغازی برای ظهور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه