اخبار داغ

در خراسان جنوبی؛

افزایش ۱۲ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته/ برخی بی‌حساب و کتاب راننده سرویس مدارس می‌شوند

افزایش ۱۲ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته/ برخی بی‌حساب و کتاب راننده سرویس مدارس می‌شوند
با آغاز سال تحصیلی و فصل استفاده از سرویس مدارس، خانواده‌ها دغدغه بهره‌مندی از سرویس مدرسه مطئمن را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با گسترش وسعت شهرها، افزایش جمعیت و مشغله والدین، امروزه برخی از خانواده‌ها برای دانش‌آموزانشان، سرویس رفت و برگشت مدرسه پیش‌بینی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، با گسترش وسعت شهرها، افزایش جمعیت و مشغله والدین، امروزه برخی از خانواده‌ها برای دانش‌آموزانشان، سرویس رفت و برگشت مدرسه پیش‌بینی می‌کنند.,

 

,

یکی از مسائل مهم در بحث سرویس مدارس، نظارت بر آن است که باید مورد توجه قرار گیرد تا خانواده‌ها بتوانند با خیالی آسوده فرزندان خود را دست آن‌ها بسپارند.

,

 

,

سرویس مدارس دانش‌آموزان شاید در ظاهر، کاری بسیار ساده باشد اما برای تأمین امنیت دانش‌آموزان مستلزم همکاری چندین دستگاه بوده و همچنین ایمنی این خودروها نیز بسیار مهم است.

,
 
,

با توجه به حضور دانش‌آموز طی 9 ماه تحصیلی در سرویس مدارس، این موضوع یک فرصت آموزشی و تربیتی است که در این راستا باید صلاحیت رانندگان نیز مورد تأیید قرار گیرد.

,

 

,

باید به این توجه داشت که دانش‌آموز یک مسافر عادی نیست و با توجه به تأثیرپذیری و طی‌کردن مسافت هر روز از خانه تا مدرسه، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

,

 

,

خانم کیانی مادر یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: من و همسرم در خارج از شهر شاغل هستیم و مجبوریم صبح زود برای رفتن به سر کار از خانه خارج شویم. با گرفتن سرویس مدرسه تا حدودی از نگرانی‌هایم برای رفتن فرزندم به مدرسه کاسته شده است چراکه سرویسش در ساعت تعیین شده در محل حضور دارد.

,  خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی افزود: راننده‌های مورد استفاده در سرویس‌های مدارس نیز باید مورد صلاحیت و تأیید باشند خصوصا برای مدراس دخترانه بهتر است از بانوان راننده برای سرویس‌های مدارس استفاده شود و همچنین صلاحیت فنی خودرو را نیز در نظر داشته باشیم.

,

 

,

برخی افراد با خودروی شخصی سرویس مدرسه می‌شوند

, برخی افراد با خودروی شخصی سرویس مدرسه می‌شوند, برخی افراد با خودروی شخصی سرویس مدرسه می‌شوند,

زعفرانی مادر یکی از دانش اموزان کلاس دوم دبستان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به دلیل دوری مسیر مدرسه تا خانه، مجبور به گرفتن سرویس برای فرزندم شدیم اما یکی از گلایه‌هایی که همیشه فرزندم دارد شلوغی سرویس مدرسه است.

, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

وی با اشاره به این‌که خانمی از یکی از آژانس‌های نزدیک منزلمان مسئولیت حمل و نقل بچه‌ها را با خودروی شخصی برعهده گرفته است، گفت: حدود 10 نفر از دانش‌آموزان دبستانی در ماشین پراید می‌نشینند و راننده نیز به دلیل سود بیشتر به تعداد دانش‌آموزان توجه نمی‌کند.

,

 

,

این مادر بیرجندی بیان کرد: جثه کوچک بچه‌ها امکان جابجایی این تعداد دانش‌آموز را می‌دهد اما شلوغی زیاد وسیله نقلیه و این‌که بچه‌ها نیز شیطنت‌های خاص خود را دارند نگران‌کننده است.

,

 

,

زعفرانی ادامه داد: این سرویس‌ها به صورت آزاد است و مدارس از آن اطلاعی ندارند و خانواده‌ها و همسایه‌ها با هماهنگی یکدیگر برای فرزندان خود سرویس از آژانس‌ها می‌گیرند.

,
 
,
وی یادآورشد: عدم نظارت بر این‌گونه سرویس‌های مدارس و شلوغی زیاد آن بسیار نگران کننده است که لازم است بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت صورت گیرد.
,

 

,

سید محمد رضوی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: سرویس‌های مدارس علاوه بر آموزش و پرورش توسط شهرداری و پلیس راهور نیز مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد.

, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: آموزش و پرورش بر خودروهایی که از سوی شرکت پیمانکار به مدرسه معرفی و شرکت پیمانکار با مدرسه قرارداد منعقد می‌کند، نظارت دارد.

,

 

,

افزایش 12 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته

, افزایش 12 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته,

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان این‌که نرخ سرویس مدارس نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است، گفت: نرخ سرویس‌های مدارس از سوی کارگروه ماده 18 شهرستان پیشنهاد و شورای شهر نرخ را مصوب و ابلاغ می‌کند و برای همه اقشار، ملاک نرخ سرویس مصوبه شورای شهر است.

,

 

,

رضوی با بیان این‌که سرویس‌های مدارس باید دارای معاینه فنی، بیمه‌نامه شخص ثالث و آرم متحدالشکل باشند، تصریح کرد: خودروهای سرویس مدرسه اغلب شامل مینی‌بوس، اتوبوس، ون و تاکسی هستند و ظرفیت هر خودرو برابر ظرفیت مندرج در کارت خودرو است و چنانچه رانندگان بیشتر از تعداد تعیین شده را در خودرو خود جای دهند، به عنوان متخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد.

,

 

,

وی عنوان کرد: کلیه رانندگان سرویس مدارس می‌بایست تحت پوشش شرکت پیمانکار بوده و این شرکت‌ها همه ساله از سوی شهرداری‌ها و در جاهایی که شهرداری وجود ندارد از سوی بخشداری‌ها معرفی و تأیید شوند.

,

 

,

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان‌کرد: رانندگان سرویس مدارس باید از سلامت اخلاقی و حرفه‌ای، عدم سوءپیشینه کیفری، دارابودن گواهینامه رانندگی مورد تأیید پلیس راهور و کارت تردد سرویس مدارس باشند.

,

 

,

رضوی متذکر کرد: به اولیا توصیه می‌شود از خودروهای تحت پوشش شرکت‌ها و آژانس‌های مورد تأیید شهرداری‌ و بخشداری‌ها برای سرویس فرزندانشان استفاده کنند زیرا کاملا تحت نظارت بوده و ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند و در نهایت، سلامت خانواده و دانش‌آموزان را در پی خواهد داشت.

,

 

,

ثبت اطلاعات در سامانه سپند جهت بهره‌مندی از سرویس مدرسه مطمئن 

, ثبت اطلاعات در سامانه سپند جهت بهره‌مندی از سرویس مدرسه مطمئن , ثبت اطلاعات در سامانه سپند جهت بهره‌مندی از سرویس مدرسه مطمئن ,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ سامانه سپند جهت اجرا، ضمن تشکر از کلیه افرادی که تاکنون به این سامانه مراجعه و اطلاعات لازم را تکمیل کرده‌اند از کلیه شرکت‌های پیمانکاری، رانندگان خودروهای سرویس مدرسه، مدیران مدرسه و اولیای دانش‌آموزان استفاده کننده از سرویس مدارس که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات در سامانه نشده‌اند درخواست می‌شود به نشانیlrtusepand.ir  مراجعه و اطلاعات خواسته شده را ثبت کنند تا ضمن بهره‌مندی از سرویس مطمئن در سال جاری، ما را برای برنامه‌ریزی بهتر در سنوات آتی یاری کنند.

, lrtusepand.ir ,

 

,

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: والدین دانش‌آموزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایتی به کارشناس انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه مراجعه و پس از آن موضوع در کارگروه ماده 18 شهرستان پیگیری و رفع می‌شود همچنین در صورت عدم رفع مشکل به کارگروه استانی ارجاع داده خواهد شد.

,

 

,

طبق این گزارش، با آغاز فصل استفاده از سرویس مدارس، لازم است نظارت‌های بیشتری بر سرویس ها از سوی مسئولان صورت بگیرد؛ سرویس های مدارس سامان دهی شده و با مشخصه خاصی از قبیل کارت تردد بتوانند به کار خد ادامه دهند تا هم والدین خیالت راحتی از این بابت داشته و هم اختلالی در نظم عمومی جامعه ایجاد نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه