اخبار داغ

دادستان کل کشور:

فساد سیستمی در جمهوری اسلامی وجود ندارد/ مردم اگر در جایی فسادی مشاهده کردند به دستگاه قضا اطلاع دهند

فساد سیستمی در جمهوری اسلامی وجود ندارد/ مردم اگر در جایی فسادی مشاهده کردند به دستگاه قضا اطلاع دهند
دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت لازمه کشور است، گفت: فساد سیستمی در کشور ما وجود ندارد چرا که در تعریف این واژه آمده است که تمامی نظام به دنبال فساد هستنند ما همین امروز مدیران لایقی را داریم که با فساد برخورد می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمد جعفر منتظری صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان اظهار کرد: در بین 370دادستان در کشور، علی اصفهانی سرآمد همگی و از قضات برتر دیوان عالی کشور است که بنا بر حسب وظیفه این مسئولیت سنگین را در استان اصفهان عهده دار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: وظایف و مسئولیت های دادستانی بسیار خطیر است بنابراین با توجه به گزینه فعلی برای استان اصفهان که اشراف کامل دارند امیدواریم تمامی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی با او همکاری کنند.

,

دادستان کل کشور با بیان اینکه امنیت لازمه کشور است، عنوان کرد: تمامی نهادها همچون آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه آن می توانند فعالیت کنند.

,

منتظری با اعلام اینکه گوشه کوچکی از ناامنی را در اهواز از گروه خود فروخته داعش شاهد بودیم،گفت: این افراد از  انگستان و آمریکا و با دلارهای سعودی در رژیم صهیونیستی تربیت شده بودند اما اگر مسئولان نظامی و امنیتی و اطلاعاتی ما  یک لحظه غافل شوند فاجعه اتفاق می افتد اما خدا را شاکریم که نیروهای ما اشراف کامل دارند.

,

وی افزود: تعامل و هم افزایی باید در بین نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، نیروهای اطلاعاتی و نیروهای سپاه وجود داشته باشد البته دادستان های ما باید بروز باشند و تاکید کرده ام باید کلاس های آموزش سیاسی روز و حقوق عامه مرتب برای آنها ایجاد شود.

,

دادستان کل کشور یادآور شد: هرکجایی که بخش عمومی مردم مطرح می شود دادستان وظیفه دارد که حضور داشته باشد تا از تجاوز،ت عدی و تخریب ابتدا در دادسرا و اگر قابل حل نبود از طریق دادگاه جلوگیری کند.

,

وی اضافه کرد: دستورالعملی نیز در راستای حقوق عامه در حال تدوین است البته باید نظارت از بین خودمان شروع بشود چرا که گاهی به دنبال این هستیم که با دستمال کثیف می خواهیم شیشه کثیف را پاک کنیم.

,

منتظری اظهار کرد: فساد سیستمی در کشور ما وجود ندارد چرا که در تعریف این واژه آمده است که تمامی نظام به دنبال فساد هستنند ما همین امروز مدیران لایقی را داریم که می توانیم و انتظار این است که با فساد برخورد شود.

,

وی ادامه داد: مردم هم باید اگر در جایی فسادی را دیدند، اطلاع دهند و مطمئن باشند که هر روزه به شکایات مربوط به دستگاه قضایی و عملکرد این  نهاد را پیگیری خواهیم کرد و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.

,

دادستان کل کشور ضمن یادآوری اینکه دیروز معاون اول رییس جهمور جمله ای را گفت :«راه عبور از شرایط فعلی این است همگی کار  کنیم و هر که خیانت کرد مهر به پیشانی اش بزنیم» که حرف درستی است اما من یک سوال دارم دولت چرا مدیران نالایق را معرفی نمی کند؟رییس دیوان محاسبان کشور هم اذعان کرد در دی ماه سال گذشته در خصوص مسائل ارزی و اقتصادی حکم انفصال رییس کل بانک مرکزی و برخی معاونان اش صادر شده بود اما اجرایی نشده بود به همین دلیل گله مندم چرا حکمی که قطعی بود را اجرا نکردید و یا به اطلاع من دادستان کل کشور ابلاغ نکردید؟

,

وی افزود: این مسائلی است که با هیچ منطقی سازگاری ندارد چون  اگر قرار است مدیری منفصل شود چرا آن را به اطلاع نهادهای اجرایی نمی رسانند، چرا در درون خانواده خود انتظار داریم دولتمردان و مدیران مسائل را حل کنند.

,

منتظری با بیان اینکه با کمبودهایی مواجه هستیم که روز به روز بار ما را سنگین تر می کند، عنوان کرد: برای نمونه مردم  در پرونده شرکت فلان که هزار و 117 خودرو ثبت نام شده و 400 مورد آن اطلاع رسانی شده و در پرونده دیگری به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری از صد درصد تا 400 درصد سود می داده است و در پرونده دیگر به خاطر خرید و فروش طلا که 246 میلیارد کلاهبرداری کرده که 4هزار شاکی و مراجعه کننده داشته است، یک قاضی با این حجم کلاه برداری روبرواست.

,

وی خاطر نشان کرد: از مردم می پرسیم چرا در موقع معاملات چشم خود را باز نمی کنید چراکه 107 شرکت لیزینگ داریم که وظیفه نظارت بر آنها برعهده بانک مرکزی بود که در گذشته به وظیفه خود عمل نمی کرد اما بالاخره ثابت شد که وظیفه نظارت دارند.

,

انتهای پبام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه