اخبار داغ

یادداشت؛

عربستان دوست خطرناک غربی ها!

عربستان دوست خطرناک غربی ها!
وهابیت عربستان سعودی، شیعه را رقیب اصلی خود در کسب قدرت در جهان اسلام می داند. مقامات بی شماری در عربستان سعودی در مورد اعتقادات مذهبی و سیاسی ایران هشدار داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  truth نوشت: عربستان سعودی وهابی، فرقه گرایی و اسلام هراسی را گسترش می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", truth,
 
,
در اوایل ماه اکتبر، در پی تماس ها و اطلاعاتی که توسط عربستان سعودی وارد شد، فرانسه دستور حمله پلیس به یک سازمان شیعی به نام مرکز زهرا (Zahra) در پاریس که مدتها قبل از سوی وهابیگری / سَلَفیسم (که تمام اَشکال بنیادگرایی مذهبی و تعالیم دینی را رد می کند) به آن اعلان جنگ شده بود را صادر کرد.
,
 
,
بر اساس مفهوم ساخته و پرداخته از مقاومت در برابر ظلم و ستم، شیعه به طور سیستماتیک توسط عربستان سعودی و کسانی که خونریزی را یک قاعده کلی مذهبی می دانند، به عنوان افکار شیطانی به تصویر کشیده شده است.
,
 
,
فرانسه خشونت خود را بر اساس اتهامات مبنی بر اینکه مرکز زهرا به طور جدی اسلام رادیکال را ترویج می کند، توجیه کرده است و بنابراین در دستور مبارزه با تروریسم فرانسه قرار می گیرد. اگر چنین استدلالی روی کاغذ بماند و اگر ما این را قبول کنیم که فرانسه با اعلان منبع ایدئولوژی خود مایل است تا رادیکالیسم را آرام کند، منطق فرانسه پیش از تقاضاهای یک ذهن منطقی ذوب می شود.
,
 
,
*رادیکالیسم به معنای هواخواهی و طرفداری از دگرگونی ‌های بنیادی جامعه و نهادهای اجتماعی موجود است.
,
 
,
با انتخاب مرکز زهرا به عنوان هدف قانونیِ تلاش های ضد تروریسمی فرانسه، مقامات فرانسه پی می برند که شیعه منبع ایدئولوژی اساسی ترور است ... و ما می دانیم که این درست نیست.
,
 
,
در واقع هیچ مذهبی در طول تاریخ بیش از شیعه از سوی رادیکال های اسلامی آسیب ندیده است. بیش از 14 قرن، رادیکال ها، دوران آزاد را در مورد مسلمانان شیعه اعلام کرده اند، عبادتگاه های آنها را نابود می کنند، دانشمندانشان را بدنام می کنند، عقایدشان را مسخره می کنند، طریقت آنها را غیر قانونی می دانند، اعتقادات مذهبی شان را محکوم می کنند، از پاکسازی مذهبی علیه جوامع آنها حمایت می کنند.
,
 
,
نمونه های مستند بسیاری از این دست وجود داشته است. در واقع، سازمان الباقی در 11 اکتبر نقض حقوق عربستان سعودی علیه اقلیت های مذهبی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به چالش خواهد کشید.
,
 
,
در ماه سپتامبر، من مقاله ای در مورد تلاش های جدید پادشاهی در غیر قانونی دانستن زیارت اربعین شیعه در عراق نوشتم. اربعین، یادآوری چهلمین روز شهادت امام حسین (ع)، نوه حضرت محمد (ص) است. در زیارت اربعین تعداد بسیار زیادی شرکت می کنند. بی حرمتی آل سعود به این خاطر است که می خواهد خود را صاحب اسلام معرفی کند، نه تمرین کننده محض عقایدش.
,
 
,
در حالی که توسط وهابیت / سلفیسم وحشت پشت وحشت وجود دارد، جوامع تحت تسلط شیعیان در سایه تضمین حمایت و آزادی عمل در تمام عقاید، آرامش یافته اند.
,
 
,
گروه دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: "چنین الگوهای رفتاری (فرقه گرایی)، پیگرد فرقه ای را برای رادیکال ها تسهیل کرده است. داعش برای توجیه خشونت علیه شیعه از این الگو استفاده کرده است. از اواسط سال 2015 تاکنون، داعش حملاتی را در شهر نجران در جنوب عربستان علیه 6 مسجد شیعه و مکان های مذهبی انجام داده و بیش از 40 نفر را کشته است."
,
 
,
وهابیت عربستان سعودی، شیعه را رقیب اصلی خود در کسب قدرت در جهان اسلام می داند. عربستان سعودی تنها در این رقابت تخیلی، کارهای خود را دنبال می کند. شیعه از قواعد وهابی‌گری تبعیت نمی کند، بلکه از حق افراد برای انتخاب هر آنچه اعتقاد دارند، طرفداری می کند.
,
 
,
داعش، بوکوحرام و سایر حوزه های ترور، خواستار قتل شیعه شده اند تا هیچ یک از آنها به ستیز با جهان بینی متعصب و کوته فکر وهابیت / سلفی نپردازد.
,
 
,
چه تعداد از کشورهای خاورمیانه تحت چنین تفکراتی از بین رفته اند؟ آیا می شود مرگ میلیون ها نفر از مردم بیگناه در سوریه، عراق، افغانستان، یمن، بحرین و نیجریه را فراموش کرد؟
,
 
,
فرانسه تحت پوشش دفاع از جمهوری خود، به آرامی آهنگ ضد شیعه را می نوازد و به همین ترتیب سهم دیگری بر تعظیم ضد ایرانی خود می افزاید. چنین سناریویی بارها بازی شده، اما انگیزه های واقعی سیاسی آن نادیده گرفته شده است.
,
 
,
اگرچه ایران بر مبانی چون؛ اصول آزادی، حقوق بشر، حق حاکمیت و خودکفایی سیاسی برای تمام افراد ایستاده است، اما از سوی تمام نه از جانب جامعه شیعه سخن می گوید ... و نه ادعایی دارد.
,
 
,
پرچمدار شیعه، قطعا نگهبان شیعه نیست. ایران ادعایی در این زمینه ندارد و جاه طلبی برای تحمیل نام و سیستم حکومتی خود به جهان اسلام ندارد، اما عربستان سعودی این قصد را دارد.
,
 
,
مقامات بی شماری در عربستان سعودی در مورد اعتقادات مذهبی و سیاسی ایران هشدار داده اند. چیزی که ارزش های جمهوری فرانسه را به خطر می اندازد دوستی اش با عربستان سعودی است. عربستان ملتی است که قصد نابودی مخالفانش را دارد. در پی دستگیری و شکنجه ی بیش از 30 نفر از نخبگان حکومتی اش در ماه نوامبر سال 2017 و آدم ربایی جمال خاشوگی روزنامه نگار برجسته واشنگتن پست و مقام پیشین اطلاعاتی سعودی در ماه جاری (اکتبر سال 2018)، نشان داده شد پادشاهی عربستان دوست خطرناکی است.
,
 
,
از سویی دیگر، شیعه اثبات کرده است که شریک فوق العاده گرانبهایی در شکست و مخالفت با تروریسم است.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
, معصومه میرحسینی,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه