اخبار داغ

استاد دانشگاه آمریکایی:

هشدار برای کودتای مخملی ترامپ در آمریکا/ کشورم در حال حرکت به سوی جنگ داخلی، درگیری و افزایش استبداد است

هشدار برای کودتای مخملی ترامپ در آمریکا/ کشورم در حال حرکت به سوی جنگ داخلی، درگیری و افزایش استبداد است
استبداد حاکم در آمریکا، خانه های دولتی، مجلس، دادگاه ها، نیروهای امنیتی و اکنون، کنگره آمریکا و کاخ سفید را با تمام قدرت اجرایی اشان فرا گرفته است. این یک کودتای تدریجی است که به خوبی مسیر موفقیت را طی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از "تیتریک"؛ گوردون آدامز استاد بازنشسته ی دانشکده خدمات بین المللی دانشگاه آمریکا و شخص برجسته ی مرکز استیمسون در مورد استبداد حاکم در دولت ترامپ در نشریه آمریکایی لوبلاگ چنین نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", لوبلاگ,
 
,
نبرد برِت کاوانا، قاضی متهم به آزار جنسی چند زن، تنها نوک کوه یخ شناور در آمریکا است. به کشورم می نگرم و می بینم با فروپاشی آهسته به سوی جنگ داخلی، درگیری و افزایش استبداد در حرکت است. این یک کودتای مخملی است که ابزار اجرایی چون؛ پلیس، دادگاه ها، انجمن های سیاسی، تبلیغات و روابط عمومی را کنترل می کند.
,
 
,
رسانه هایی که دیدگاه های مستبدانه را عادی جلوه می دهند، به کار خود ادامه می دهند. بانوی خاکستری، شعار معروف نشریه نیویورک‌تایمز، هنوز به اقدامات مقاومت ضد استبدادی میدان می دهد.
,
 
,
شبکه های ارتباطی که مفقود می شوند، جادوگری دونالد ترامپ را در معرض نمایش گذاشته اند. او میراث مترقی 70 سال گذشته همچون: مقررات سازمان حفاظت از محیط زیست، حمایت از حقوق مدنی، فرصت برابر، مراقبت های بهداشتی، حق رأی و شهروندی آمریکا را بی مصرف کرده است.
,
 
,
من می توانم شکایت کنم، همان کاری که بسیاری در فیس بوک انجام می دهند. من می توانم فریاد بزنم، اما هیچ کس واقعا گوش شنوا ندارد. حقیقت این است که مقاومت در برابر استبداد روز افزون به عنوان هرج و مرج، قانون توطئه و افراط گرایی سمت چپ (چپ گراها) نامیده می شود. دولت ترامپ موفق شده تا با تهدید، استبداد را به تصویر بکشد. آخرین نسخه این دروغ، افسانه ای است که مردان جوان سفید پوستی که خودشان را مُحق می دانستند، اکنون تحت محاصره قرار دارند.
,
 
,
واژگونیِ حقیقت، سخت ترین کار در مبارزه است. ملتی که اسلحه بیشتری نسبت به مردمان دیگر دارد، ناگهان در معرض خطر تسلیحاتی قرار می گیرد.
,
 
,
پلیس به راحتی و به طور مرتب حقوق مدنی را مورد سوء استفاده قرار می دهد و جانِ مردان جوان اقلیت را می گیرد، اما هر پاسخ و واکنش، تهدیدی است برای پلیس هایی که با یک دستورالعمل سکوت از خود محافظت می کنند. دستوراتی که هزاران نفر را از عوارض جانبی ضایعات سمی نجات می دهد و علم شیمی، آینده سرمایه گذاری و سود را تهدید می کند. سن و بیماری هیچ گونه حرمتی ندارند و کسانی که به دلیل فقدان مراقبت های پزشکی مرقوم به صرفه ی ملی، بیمار می شوند یا می میرند، تبدیل به مصرف کنندگانی حریص می شوند و به پول ملی ارزش می دهند.
,
 
,
تلاش ها برای به نمایش گذاشتن بانگ مظلومیت، حقوق آزادی بیان در مورد استبدادگرایی را به چالش می کشاند. حقوق بشر افرادی که گرایش جنسی (مرد یا زن بودن) یا جنسیتی آنها را از اکثریت متمایز می کند، یک تهدید ناگهانی برای آزادی مذهبی یا حقِ متعصب بودن و تبعیض گذاشتن است. حقِ گرد هم آمدن و سخن گفتن به عنوان هرج و مرج توصیف می شود. رسانه ها تمام این تحریفات را در آینه منافع عدالت به نمایش می گذارند.
,
 
,
رنگ سیاه به طور مرتب و مکررا به عنوان رنگ سفید به تصویر کشیده می شود، شب به خاطر استبداد به روز تبدیل می شود و حقیقت به دلیل تکرار مکررِ تهمت های استبداد به رسانه جعلی تعبیر شده است.
,
 
,
سیاستمداران به راحتی مدرک و تجربه یک زن تحقیر شده را کنار می گذارند و وانمود می کنند که افزایش استبداد در دادگاه ها عادی است. وقتی اینها و بسیاری از دروغ ها عادی می شود، تنها به دولت مجوز می دهد تا گفتگوهای معقولی در خیابان ها، قهوه خانه ها، کافه ها و رستوران های آمریکا داشته باشد.
,
 
,
وقتی تخیل، بارها به عنوان حقیقت عرضه شود، یک بیزاری قریب الوقوع در سراسر کشور حاکم شده و مشاهده ی دقیق، سخت تر و سخت تر می شود. رسانه ها به دلیل ظهور تعادل در نیاز به سپردن میکروفون به اقتدارگراها غرق می شوند.
,
 
,
سفیدپوست، جنس نر، افراط گرایی مذهبی از طریق حمایت وسیع مالی، آینه منافع عدالت را تکه تکه می کنند. این افراط گرایی استبدادی که در کلام در لفافه است، اما واقعیت تاریخ آمریکا نیست، خانه های دولتی، مجلس، دادگاه ها، نیروهای امنیتی و اکنون، کنگره آمریکا و کاخ سفید را با تمام قدرت اجرایی اشان فرا گرفته است. این یک کودتای تدریجی است که به خوبی مسیر موفقیت را طی می کند.
,
 
,
در این زمان، گرد هم آمدن و یافتن نیرویی مشترک برای اثبات حقیقت به منظور مواجهه با اخبار دروغین استبداد ضروری است.
,
 
,
از همین حالا و با شروع انتخابات میان دوره ای آمریکا این کار را آغاز کنید. شاید یکی از آخرین مواردی باشد که دموکراسی بتواند مجددا از حق رأی خود دفاع کند و حقوق شهروندی را به آرامی باز پس بگیرد.
,
 
,
از اقدامات ضد استبداد حمایت کنید. این یک نبرد سیاسی سخت و واقعی می شود. شروع به گسترش پیام در همه جا کنید تا در همه سطوح شنیده شود. این پیام ها باید برسد به کسانی که شیفته ی برنامه های تلویزیونی و رویدادهای ورزشی هستند و چشم از توپ برنمی دارند یا از بازی سیاسی خسته اند.
,
 
,
بر سر میز شام و در محیط های اجتماعی به آنها یادآوری کنید که این حرکت (استبداد) عادی نیست.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه