اخبار داغ

رئیس باستان‌گرایی و فرق مذهبی سازمان تبلیغات کشور

دین اسلام جامع‌ترین دینی‌ست که همه اقوام را به یک‌چشم نگاه می‌کند

دین اسلام جامع‌ترین دینی‌ست که همه اقوام را به یک‌چشم نگاه می‌کند
رئیس باستان‌گرایی و فرق مذهبی سازمان تبلیغات کشور گفت: دین اسلام جامع‌ترین دینی است که به همه ملت‌ها و اقوام به یک‌چشم نگاه می‌کند و مخاطب این دین انسان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، کارگاه آموزش نقد و شناخت باستان‌گرایی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاتمی رئیس باستان‌گرایی و فرق مذهبی سازمان تبلیغات کشور در محل سازمان تبلیغات شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رئیسی مسئول حلقه‌های صالحین سپاه ناحیه فارسان در این خصوص گفت: متأسفانه در چند سال اخیر فرق مذهبی باستانی نظیر زرتشت و یا فرقه‌های ضاله نظیر دراویش در استان چهارمحال و به‌خصوص شهرستان فارسان نفوذ کرده و از عدم شناخت افراد سوءاستفاده و با صرف هزینه‌های زیاد اقدام به عضوگیری کرده‌اند و متأسفانه بسیاری از جوانان نیز از روی نداشتن شناخت و جهل به این فرق پیوستند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در سال‌های اخیر بسیار شدت گرفت و این روند می‌تواند بسیار خطرناک باشد لذا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای جوانان و نوجوانان سعی داریم تا با این جریان مقابله کنیم.

احمد حاتمی، رئیس باستان‌گرایی در این برنامه گفت: ادیان و پیامبران هرگز با تمدن‌ها و آثار مثبت آن‌ها مشکلی نداشته و هیچ‌گاه تمدن‌ها را نفی نکردند اما گاها سوءتفاهم‌ها و برخی کج‌فهمی‌ها از جانب برخی جاهلان سبب می‌شود تا این دو را رودررو و در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی بیان داشت: چیزی که مردم یک سرزمین با نژادهای مختلف را در یک اقلیم جمع و در کنار یکدیگر قرار می‌دهد ملیت است.

حاتمی تصریح کرد: در بین هر ملتی یکسری تعصبات وجود دارد که این تعصبات ملی اگر موجب همبستگی و اتحاد در بین مردم ملت شود بسیار پسندیده و مقبول است اما اگر رویکردی ظالمانه و تبعیض‌آمیز داشته باشد و موجب تضییع حق کسی شود و یا جدایی اندازد مطمعنا رد و نامقبول است، دین اسلام جامع‌ترین دینی است که به همه ملت‌ها و اقوام به یک‌چشم نگاه می‌کند و مخاطب این دین انسان است.

وی در ادامه عنوان کرد: ما نباید کاری به عرب بودن یا غیرعرب بودن یا نژاد و قومیت داشته باشیم و اگر سخنی از کسی می‌شنویم باید به خاطر حق بودن و صحیح بودن آن سخن آن را بپذیریم.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه