اخبار داغ

واکنش نمایندگان استان بوشهر شفافیت چیست؟

شفافیت خوب است اما برای دیگران

شفافیت خوب است اما برای دیگران
موافقت نمایندگان با شفافیت سیستم مالی کشور برای بیگانگان اما مخالفت با تصویب شفافیت مالی نمایندگان و آرای مجلس برای مردم تعجب برانگیز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ تصویب لایحه پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم موسوم به  CFTدر مجلس که با مخالفت های گسترده مردم و کارشناسان همراه بود شفافیت شاه بیت تمامی موافقان تصویب الحاق ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی بود. اما نمایندگان موافق CFT اگر با نگاه ضرورت شفافیت و نه دلایل سیاسی به مصوبه رای داده اند  انتظار عمومی این بود که درباره تصویب طرح شفافیت آرای مجلس و شفافیت مالی نمایندگان  هم برخوردی مشابه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,   CFT, ., CFT ,

مجلس شورای اسلامی  در جایگاه قانونگذاری و ناظر بر اجرای قوانین مانند هر نهاد دیگری نیازمند نظارت عمومی و شفافیت بر نمایندگان به عنوان منتخبین مردم بوده و این موضوع از ضروریات یک مجلس موفق و قدرتمند است. شفافیت آرای نمایندگان موجب «افزایش مسئولیت‌پذیری نمایندگان»، «کاهش رأی‌های جانب‌دارانه»، «کمک به انتخاب بهتر مردم در انتخابات» به دنبال دارد.

, .,

مدت کوتاهی قبل از تصویب CFT  در مجلس یک فوریت الحاق دو تبصره به ماده 119 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای شفافیت آرای نمایندگان به رای گذاشته شد و در حالی که حدود 210 نماینده مجلس خود را موافق آن اعلام کرده بودند  اما نتیجه تاسف بار بود.  در روز رای‌گیری یک‌سوم از نمایندگان مجلس غایب بودند و از 194 نماینده حاضر تنها 59 تن با فوریت شفافیت آرا اعلام موافق کردند. این یعنی تقریباً از هر چهار نماینده‌ای که پیش از این در اظهار نظرهای عمومی گفته بودند موافق شفافیت آرا هستند تنها یک نفر از آنان به آنچه گفته بودند رای دادند.

, CFT  , . ,

پیش از این نیز طرح شفافیت مالی نمایندگان از دیگر طرح هایی بود که در مجلس به آن روی خوش نشان ندادند. اگر شفاف‌سازی یک ضرورت و نیاز است حتی به قیمت افشای اسرار کشور برای دشمنان،  باید سوال کرد چرا نمایندگان در رابطه با اصل ۲۹ قانون اساسی اقدام خاصی صورت نمی‌دهند و در حالی که موافق شفاف‌سازی مبادلات مالی کشور برای بیگانگان هستند  اما برای خودشان شفاف سازی را ضروری نمی دانند.

, . ,

درباره آرای چهار نماینده استان بوشهر در خصوص FATF، CFT و شفافیت آرا و شفافیت مالی نمایندگان خبرهای گوناگونی شنیده می شود و هر چند برخی از آنان در صحبت هایی خود با موج خواست عمومی همراه شده اند اما از رای آنان در مجلس خبری نیست. این یک مطالبه عمومی است و مردم حق دارد  بدانند کدام نمایندگان استان موافق و کدام مخالف FATF، CFT و شفافیت آرای مجلس و شفافیت مالی نمایندگان هستند.

, FATF, CFT , FATF, CFT , . ,

 اگر نمایندگان استان بوشهر با طرح شفافیت آرا موافق هستند مانند برخی دیگر از نمایندگان به صورت داوطلبانه آرای مثبت و منفی خود را در مجلس اطلاع رسانی کنند.

, . ,

شنیده ها حکایت از آن دارد که عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و سید کمال الدین سعادت در روز رای گیری درباره  FATF به دلیل بیماری در جلسه حضور نداشته اند و سکینه الماسی رای مثبت به مصوبه FATF داده و سید کمال الدین شهریاری هم در گفتگو با سپاس از رای منفی خود به FATF خبر داد.  اما مردم استان بوشهر منتظر اعلام نظر شفاف سایر منتخبین خود درباره آرای آنان در مجلس هستند.

, FATF, FATF, FATF,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه