اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهارمحال وبختیاری مطرح شد؛

نتیجه دل بستن به دشمنان خاری ملت است/باید فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم

نتیجه دل بستن به دشمنان خاری ملت است/باید فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم
ائمه جماعات در چهارمحال و بختیاری گفتند:نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری وامام جمعه شهرکرد گفت: مردم ما بدانند آمریکا و اروپا هیچ‌گاه به ما کمک نمی‌کنند وتنها میخواهند در مقابل آن‌ها ذلیل و خار باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، ائمه جماعات در چهارمحال وبختیاری ضمن اشاره به تصویب لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کردند:این کنوانسیون با ارائه تعریف واحدى از عمل تروریستى، کشورها را به همکارى در زمینه مبارزه با تأمین مالى تروریسم دعوت مى‏کند. هر کشورى که در این کنوانسیون عضو شود به سایر کشورهاى عضو متعهد مى‏شود تا در این زمینه همکارى‏هاى اطلاعاتى، قضایى و استرداد و دستگیری مجرمین را انجام دهد. پیوستن به این کنوانسیون یکى از توصیه‌های «گروه ویژه اقدام مالى» یا همان FATF است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, FATF,
امام جمعه شهرکرد:
 
نتیجه دل بستن به دشمنان خاری ملت است
,
امام جمعه شهرکرد:
, امام جمعه شهرکرد:,
 
,
نتیجه دل بستن به دشمنان خاری ملت است
, نتیجه دل بستن به دشمنان خاری ملت است,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری وامام جمعه شهرکرد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با تاکید براینکه مردم ما بدانند آمریکا و اروپا هیچ‌گاه به ما کمک نمی‌کنند، اظهار کرد: دشمنان میخواهند در مقابل آن‌ها ذلیل و خار باشیم.
,


وی برجام را حاصل تمایل به استکبار و ترس برخی از مسؤولان دانست و افزود: عده‌ای با پافشاری از رهبری اجازه مذاکره گرفتند و نتیجه اعتماد به غرب را امروز شاهد آن هستیم و باید به این نکته توجه کرد که برخی معاهدات راه نفوذ دشمن به کشور را باز می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری وامام جمعه شهرکردبا بیان اینکه باید به دستورات الهی عمل شود تا رستگار شوند، گفت: عده‌ای  در زبان به فرامین الهی عمل کرده، اما در دلشان به دشمنان اسلام تمایل دارد که باید گفت این افراد رستگار نمی‌شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برخی از آیات قران و دل نبستن به دشمن تاکید کرد: عدم تمایل به بیگانه جزو برنامه‌های محکم قرآن بوده و در روایات متعدد قرآن آمده که مسلمانان به دشمن دل نبندند و اگر اینکار را انجام دهند جهنم در انتظار آن‌ها است.


نکونام با بیان اینکه برخی از عوامل داخلی آگاهانه یا ناآگاهانه در جامعه، مروج ناامیدی در جامعه هستند تاکید کرد: ترس از هیبت پوشالی استکبار جهانی و ترساندن مردم جامعه با تخریب افکار عمومی خیانت به نظام و اسلام است.

حجت الاسلام نکونام افزود: با تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) که رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها بر این مسائل تاکید داشتند، باید مراقب باشیم تا بیگانگان در بین امت اسلامی نفوذ نکنند.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد و همدلی بین مسئولان و مردم گفت: دشمن امروزه از زاویه اقتصادی و فرهنگی و جنگ روانی در صدد ایجاد شکاف بین مسئولان و مردم و تضعیف اقتدار و عظمت نظام به میدان آمده که همچون گذشته با اتحاد و همبستگی ملت، راه به جایی نخواهد برد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام جمعه لردگان:
دولتمردان ما بدانند بهانه های آمریکا تمامی ندارد
,
امام جمعه لردگان:
, امام جمعه لردگان:,
دولتمردان ما بدانند بهانه های آمریکا تمامی ندارد
, دولتمردان ما بدانند بهانه های آمریکا تمامی ندارد,

سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان با اشاره به تصویب لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد؛ مخالفت های سیاسی هم در مجلس و هم در جامعه به وجود آمد بیش از ۱۲۰ نماینده به این لایحه رای منفی دادند.

وی افزود: بسیاری از مراجع تقلید، تشکل های دانشجویی،طلبه ها و رسانه ها نسبت به این لایحه موضع منفی داشتند حال با تصویب مجلس که ظاهرا مسیر قانونی خود را طی کرده ،لایحه فوق به شورای نگهبان ارسال شده و شورای نگهبان بررسی مغایرت یا عدم مغایرت آن را با شرع و قانون اساسی انجام خواهد داد بناباین با همه تفاسیر و مخالفت ها و موافقت ها باید به تصمیم مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان احترام بگذاریم.

وی افزود: دلیل موافقین این لایحه،این است که ما نباید بهانه دست آمریکا بدهیم و این قانونی است که همه کشور ها دارند و به آن می پیوندند، لوایحی که آمریکا با آن به اقتصاد ما و وضعیت بانکی تسلط پیدا می کند که میتوانیم با یکسری شرایطی آن را به وضع مطلوب برسانیم .

خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره نظر مخالفین این لایحه گفت: نظر مخالفین این است که اگر به کنوانسیون پیوستیم باید همه ی اطلاعات اقتصادی و سیاسی، نظامی را به کشورهای عضو بدهیم که موجب اختلال جدی در کشور خواهد شد، دوم اینکه با قبول این طرح یعنی ایجاد محدودیت برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سوم نبودن تضمین برای خروج از لیست سیاه تحریم های بین المللی و ....

وی افزود: تصمیم عجولانه این لوایح بدون رفع ابهامات اساسی آن جای سوال دارد؟ دولتمردان ما بدانند بهانه های آمریکا تمامی ندارد و بالفرض با تصویب این لایحه بهانه های رفع شد، بهانه های بعدی را خواهند داشت؛ دستگاه دیپلماسی ما باید راهی دیگر برای حفظ امنیت و استقلال و تمامیت ارضی کشور پیدا کنند و بدنبال رفع بهانه های استکبار نباشند .

وی به ۲۳مهر؛ شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفى اصفهانى (۱۳۶۱) اشاره کرد و گفت: ۲۳ مهر ماه سال ۶۰ بود که خبر شهادت چهارمین شهید محراب انقلاب اسلامى منتشر شد. آن شهید با حضور مشتاقانه خود در جمع مجاهدان اسلام و ایراد سخنرانى‌هاى شجاعانه، روح شهادت‌طلبى، ایثار و ازخودگذشتگى را در میان رزمندگان اسلام مى‌دمید و عزم آنان را براى مقابله با دشمن بعثى راسخ‌تر مى‌نمود. علاقه آن شهید براى حضور در جبهه‌ها و در میان رزمندگان اسلام تاحدى بود که در اینباره مى‌فرمود: «وقتى به جبهه مى‌روم تا مدتى روحیه‌ام قوى مى‌شود.»

امام جمعه لردگان در پایان به مناسبت روز پست از زحمات و تلاس نیروهای پست تقدیر و تشکر نمودند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
امام‌جمعه فارسان:
باید فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم
,
امام‌جمعه فارسان:
, امام‌جمعه فارسان:,
باید فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم
, باید فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر گفت: روز یکشنبه هفته جارى لایحه عضویت جمهورى اسلامى ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم در مجلس شوراى اسلامى تصویب شد. مخالفت‏هاى بسیارى در برابر تصویب این لایحه هم در مجلس و هم در فضاى جامعه به وجود آمد.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ نماینده به این لایحه رأی منفى دادند. بسیارى از مراجع تقلید، تَشکل‏هاى دانشجویى و طلبه و رسانه‏ها نسبت به این لایحه موضع منفى داشتند. حالا با تصویب مجلس که مسیر قانونى خود را طى کرده، این لایحه به شوراى نگهبان ارسال‌شده و شوراى نگهبان بررسى مغایرت یا عدم مغایرت آن را با شرع و قانون اساسى انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: همان‌طوری که همگان وظیفه‌دارند به مصوبه قانونى مجلس احترام بگذارند، باید مسیر بررسى کارشناسى و قانونى شوراى نگهبان را به‌دوراز هرگونه فشار و جنجالى را فراهم آورد و هر تصمیم که این شورا گرفت را بر دیده منت نهاده و قانونى دانست.

امام‌جمعه فارسان به کنوانسیون CFT اشاره داشت و گفت: این کنوانسیون با ارائه تعریف واحدى از عمل تروریستى، کشورها را به همکارى در زمینه مبارزه با تأمین مالى تروریسم دعوت مى‏کند. هر کشورى که در این کنوانسیون عضو شود به سایر کشورهاى عضو متعهد مى‏شود تا در این زمینه همکارى‏هاى اطلاعاتى، قضایى و استرداد و دستگیری مجرمین را انجام دهد. پیوستن به این کنوانسیون یکى از توصیه‌های «گروه ویژه اقدام مالى» یا همان FATF است.

حجت‌الاسلام ملک پور به دلایل موافقان براى پیوستن ایران به کنوانسیون CFT اشاره داشت و بیان کرد: شاید بشود گفت می‌توان عمده دلایل موافقان را در صحبت‏هاى دکتر ظریف وزیر امور خارجه در جلسه روز یکشنبه مشاهده کرد. دکتر ظریف مهم‏ترین دلیل دولت را براى ارائه این لایحه، گرفتن بهانه از دولت آمریکا بیان کرد.

وی تصریح کرد: دکتر ظریف على‏رغم آن‏که اکثر موافقان بیان مى‏کردند که پیوستن ایران به این کنوانسیون اثر ملموسى بر بهبود وضعیت اقتصادى و روابط بانکى مى‏ گذارد و درنتیجه آن نرخ ارز کاهش پیدا مى‏کند، این ادعا را رد کرد و گفت نه بنده و نه آقاى رییس جمهورى نمى‏ توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به این لایحه عدم‌حمایت مالى از تروریسم مشکلات ما حل خواهد شد، اما می‏توانیم تضمین دهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمى را براى افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد.

امام‌جمعه فارسان به سخنان وزیر امور خارجه اشاره داشت و اظهار داشت: دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یک‏شنبه پانزدهم مهرماه در جلسه علنى مجلس شوراى اسلامى در دفاع از پیوستن ایران به لایحه CFT (سی اف تی) نکته‏اى را به‏ عنوان شاه‌بیت کلام خود بیان داشت که از جهات مختلف تأمل‏ برانگیز است. گفت ... با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمى را براى افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد یعنی تمرکز دستگاه دیپلماسى در دولت کنونى، گرفتن بهانه‏ هاى فشار از دست آمریکا است.

وی تصریح کرد: اگر این برداشت درست باشد که به‌طور قطع درست است؛ این سؤال‏ها مطرح مى‏شود که اولاً، فهرست بهانه‏هاى آمریکا براى فشار علیه ملت ایران چیست؟ ثانیاً، آیا این بهانه‏‌ها تمامى دارد؟ و ثالثاً، مبناى بهانه‏ گیرى‏ هاى آمریکا براى فشار بر جمهورى اسلامى، حقوقى است، یا این‏که مبناى این بهانه‏‌ها، سیاسى بوده و این کشور به دلیل زیاده‏ خواهى‏ ها و بر اساس خلق‌وخوی استکبارى، با اسلام‏خواهى، استقلال‏‌خواهى، عزت طلبی و در یک‌کلام با انقلاب اسلامى ملت ایران دشمنى دارد و براى اعمال این دشمنى، مجموعه‏‌اى از بهانه‏‌ها را فهرست کرده و این فهرست هم پایانى ندارد؟

وی اظهار داشت: تجربه چهل‌ساله نشان مى‏دهد که دشمنى آمریکا با ملت ایران، نه حقوقى بلکه سیاسى و به دلیل زیاده‏خواهى‏هاى آمریکاى جهان خوار است. وقتى آمریکا با اساس حرکت روبه‌جلو و پیشرفت ملت ایران مخالفت مبنایى داشته و بر همین اساس با مردم ما دشمنى مى‏کند، آیا با گرفتن یک بهانه فشار از او، مى‏توان آسوده‏خاطر شد و به حرکت ادامه داد؟ یا این‏که امریکا با این منطقی که این آقایان دارند بر بهانه‌ای دیگر متمرکز مى‏شود؟

وی گفت: چند سال پیش که آمریکایى‏ ها بر روى برنامه هسته‏ اى ایران تمرکز کرده و به‌دوراز تشدید تهدیدها و تحریم‏ها بودند، یک جریان فکرى در داخل کشور با همین منطق میگفت، ما باید با کنار گذاشتن برنامه هسته‏اى و تعطیل کردن آن، بهانه را از دست غربى‏ها و به‏ ویژه آمریکایى‏ها بگیریم. حل شد تحریم رفت؟

امام‌جمعه فارسان در پایان بیان داشت: بنابراین ضرورى است به‌جای خارج کردن بهانه‏‌هاى پایان‏ ناپذیر از دست دشمنى چون آمریکا، در جست‏جوى راه‌های بی‌اثر کردن فشارها باشیم. وقتى براى فشار دشمن پایانى متصور نیست، راه معقول آن است که با استحکام‏ بخشى به ساخت درونى قدرت، فشارهاى دشمن را خنثى و ناکارآمد کنیم.

, :,
,
,
,
,
,
, CFT, FATF,
,
, CFT,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه