اخبار داغ

امام جمعه قم:

مجلس در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند

مجلس در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند
امام جمعه قم گفت: مجلس باید در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند، قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید روح انقلابی را حفظ کنند باید بدانیم ایستادگی به ارزش های انقلاب اسلامی باعث پیروزی در برابر دشمنان است نباید در برابر دشمنان ضعف نشان دهیم دشمن در ظاهر عربده می کشد اما از بسیج و سپاه رعب و وحشت دا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با گرامیداشت روز استاندارد بیان کرد: از مسائل اخلاقی و فقهی صنعتگران و تولیدکنندگان این است که شاخص های درستی کالا را رعایت کنند. روز استاندارد بهانه ای است تا بررسی کنیم  چرا که این همه ضعف در تولیدات وجود دارد همه باید تلاش کنیم تا استانداردها و شاخص های صحت و سلامت کالاها در بخش های دارو، درمان و بخش های غذایی رعایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

آیت الله اعرافی همچنین با گرامیداشت روز روشن‌دلان  اظهار داشت: مسئولین در تصمیمات خود جانبازان و معلولان و نابینایان را مورد توجه قرار دهند تا حقوقشان تضعیف نشود و خدمات بهتری به این عزیزان ارائه شود.

,

وی با گرامی داشت هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: خانه و مدرسه دو رکن اصلی در تربیت دانش آموزان هستند به همین خاطر تعامل این دو امر مهمی است که البته ارتباط خوب هم وجود دارد اما جا دارد ارتقا و تکمیل بیشتری پیدا کند اگر جامعه و مدرسه و خانواده هماهنگ نباشد مشکل‌ساز می‌شود.

,

امام جمعه  قم بیان داشت: روز ورزشکار را به ورزشکاران ارجمند و خادمان ورزش تبریک می گوییم و از آن‌ها تشکر می کند  ورزش قهرمانی ارزش دارد و ورزش باید به شکل فرهنگ برای جامعه تعریف شود ورزش همگانی هم اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی  تصریح کرد: از قهرمانان ملی باید تشکر کرد به ویژه ورزشکارانی که از ارزش های الهی در صحنه های بین المللی صیانت می کنند ارزش های معنوی و الهی به صورت سنجیده توسط خود ورزشکاران و مربیان به صورت سنجیده باید نفوذ کند.، ورزش های سنتی در کنار ورزش های دیگر باید احیا و ترویج شود تجهیز امکانات ورزشی باید در صدر اولویت ها باشد و خیرین نیز در این امر مشارکت کنند.

,

از هجمه دشمن نباید ترسید

, از هجمه دشمن نباید ترسید,

اعرافی اظهار داشت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با هجمه های سنگین اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دشمن مواجه هستیم هجمه هایی که در نگاه رهبری منفعلانه است و نباید باعث ترس شود زیرا این هجمه ها باعث ماندگاری انقلاب اسلامی در صحنه های بین المللی است این بحران ها نا امید کننده نیست اما چالشی است که باید ملت و مسئولان ورود کنند و از آن عبور کنند.

,

امام جمعه قم گفت: در صیانت از انقلاب اسلامی باید عناصر اقتدار حفظ شود یکی از این عناصر اقتدار قدرت موشکی است همچنین تکیه به نیروهای داخلی یکی از عناصر اقتدار است نباید نگاهمان به آمریکا و دیگر کشورها باشد، رهبری به غیر از ارتباط با رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه تعامل و مذاکره با دیگر کشورها را با تأکید بر کشورهای شرقی را داده است البته با این وجود نباید نگاهمان به این کشورها باشد بلکه باید حس اعتماد به نفس داخلی را حفظ و تقویت کنیم.

,

اعرافی خاطر نشان کرد: مجلس باید در مصوبات خود روح انقلابی را حفظ کند، قوه قضائیه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید روح انقلابی را حفظ کنند باید بدانیم ایستادگی به ارزش های انقلاب اسلامی باعث پیروزی در برابر دشمنان است نباید در برابر دشمنان ضعف نشان دهیم دشمن در ظاهر عربده می کشد اما از بسیج و سپاه رعب و وحشت دارد مطمئناً دشمنان این ملت شکست خواهد خورد.

,

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در سختی ها همه باید همکاری کرد بیان داشت: قیمت ها باید کنترل شود باید رعایت حال ضعفا و نیازمندان و مستضعفان مورد توجه قرار گیرد مبارزه با تبعیض و حقوق های ویژه ای که وجود دارد با همکاری قوای سه گانه صورت گیرد.

,

وی تأکید کرد: توصیه مراجع حوزه به سود جامعه اسلامی و مسئولان در خصوص اسناد و موافقت نامه ها است و باید مواضع روشن مراجع در خصوص وضعیت زندگی  مورد توجه قرار گیرد.

,

اعرافی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین گفت: حماسه اربعین باید بیشتر اوج بگیرد اربعین یک حماسه بزرگ معنوی و ایمانی در جهان است که تبدیل به یک حماسه بین المللی بین ادیان و بین مذاهب شده است که این حماسه را خود مردم هدایت می کند و این جمعیتی بی نظیر که از سراسر جهان در آن شرکت می کنند اتفاق بزرگی است.

,

از دولت، ملت و مرجعیت عراق تشکر می کنیم

, از دولت، ملت و مرجعیت عراق تشکر می کنیم,

امام جمعه قم بیان داشت: برخی قیمت ها کاهش پیدا کرد که جای تقدیر دارد، راه برای حضور مردم ایران و دیگر کشورها باز شده است ،از دولت، ملت و مرجعیت عراق و نجف تقدیر می کنیم  روابط ایران و عراق باید استوار باشد و امیدواریم مسئولان جدید عراق به عمق این روابط و ارزش آن برای دو کشور را بددانند تا امت اسلامی از این موضوع بهره برند.

,

وی گفت: در پیاده روی اربعین باید یاد شهدای ایران و عراق و مقاومت اسلامی گرامی داشته شود ، سال های قبل حتی یک نفر هم نمی توانست در این پیاده روی شرکت کند اما امروز به برکت شهدای ایران و عراق راه برای حضور در پیاده روی اربعین باز شده است و به نیابت شهدا باید در این راهپیمایی شرکت کرد.

,

مدیر حوزه های علمیه افزود: حوزه و نهادهای مختلف در قم موکب در مسیر پیاده روی اربعین برقرار کردند که جای تقدیر دارد.

,

امام جمعه قم با اشاره به مرگ یک روزنامه نگار در ترکیه بیان داشت: حادثه ای که در ترکیه اتفاق افتاد بسیار تلخ بود اینکه یک روزنامه‌نگار با آن وضع کشته شود بسیار تلخ است ما به حکام عربستان اعتراض بسیاری داریم و آن‌ها را وابسته مزدور می‌دانیم ولی آزرده می‌شویم که فردی به خود جرأت دهد که آن‌ها را گاو شیرده خطاب کند و این ننگ بر آل سعود است، عاقبت غرب گرایی چنین تحقیری است.

,

اعراف در پیان گفت: ما دلمان برای شما که وابسته و حقیر هستید می سوزد که این‌گونه تحقیر می‌شوید؛ این چه مسیری است که می‌پیمایید، به راه اسلام برگردید، دست آل سعود در بسیاری از ترورهای منطقه ازجمله قتل این روزنامه‌نگار وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه