اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر مطرح شد؛

FATF گرهی را باز نمی‌کند/در کشور مشکل غیر قابل حل وجود ندارد

FATF گرهی را باز نمی‌کند/در کشور مشکل غیر قابل حل وجود ندارد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در استان بوشهر با حضور پرشور مردم ولایتمدار در شهرهای مختلف برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: همه مسئولان در هر حوزه‌ای باید تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیرند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر رفع مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: نخبگان باید در زمینه رفع مشکلات مردم مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند و مسئولان نیز از ظرفیت نخبگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده کنند.

,

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: دشمنان با تمام توان خود وارد جنگ اقتصادی با ما شده‌اند و برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیازمند جهاد اقتصادی هستیم که مسئولان در حوزه‌های مختلف باید به این مهم عمل کنند.

,

وی با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی نمی‌توان به صورت سازمانی و اداری کارها دنبال شود اضافه کرد: در این زمینه باید به صورت جهادی وارد عمل شد و مسئولان باید جهادگرانه و بسیجی، شبانه‌روز تلاش کنند.

,

حجت‌الاسلام دشتی خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شد و ادامه داد: تحمل و صبر مردم انقلابی و همیشه در صحنه در برابر ناملایمات اقتصادی ستودنی است و مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

,

وی با اشاره به ۲۴ مهر روز پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: برای رفع دغدغه و نگرانی دانش آموزان در حوزه فرهنگی و تربیتی باید رابطه اولیاء دانش آموزان با معلمان تقویت و مستمر شود.

,

امام جمعه موقت بوشهر با تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) ویژگی‌های این امام را برشمرد و اظهار داشت: علم، حلم، دانش و بردباری از خصیصه‌های بارز امام محمدباقر(ع) است که باید از سیره علمی و عملی این امام برای توسعه فرهنگ جامعه استفاده شود.

,

 

,

دشمن دنبال القای ناامیدی است

, دشمن دنبال القای ناامیدی است,

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه امروز بندر دیر با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر اظهار داشت:پیاده روی اربعین نماد حیات شهید و جاودانگی است.

,

وی با بیان اینکه زائران حسینی در طرح نائب الشهید شرکت کنند، افزود: حرکت حماسی پیاده روی اربعین را ارج بگذاریم و بزرگ بشماریم که نماد عزت و قدرت شیعه و وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است.

, وی با بیان اینکه زائران حسینی در طرح نائب الشهید شرکت کنند، افزود: حرکت حماسی پیاده روی اربعین را ارج بگذاریم و بزرگ بشماریم که نماد عزت و قدرت شیعه و وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است.,

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه های جدی مردم مسائل  اقتصادی  است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از یک سو به سران سه قوه اختیارات کامل در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده‌اند و از سویی همه دستگاه‌ها و نهادها  و جناح‌های سیاسی را برای حل این مسائل به یاری رساندن به دولتمردان فرا خوانده اند.

, امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه های جدی مردم مسائل  اقتصادی  است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از یک سو به سران سه قوه اختیارات کامل در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده‌اند و از سویی همه دستگاه‌ها و نهادها  و جناح‌های سیاسی را برای حل این مسائل به یاری رساندن به دولتمردان فرا خوانده اند.,

وی افزود: دولت در راستای حل مشکلات مردم باید تصمیم جدی و عملیاتی بگیرد واز ظرفیت نخبگان و اقتصاد دانان دلسوز که به میدان آمده اند استفاده کند.

, وی افزود: دولت در راستای حل مشکلات مردم باید تصمیم جدی و عملیاتی بگیرد واز ظرفیت نخبگان و اقتصاد دانان دلسوز که به میدان آمده اند استفاده کند.,

حسینی با تأکید بر لزوم برخورد خردمندانه با تحریم‌ها در راستای حل مسائل اقتصادی و ناامید کردن دشمن از اثر گذاری تحریم ها عنوان کرد: وظیفه دینی واخلاقی مسئولان است که نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم اهتمام داشته باشند تا دشمنان خارجی و سست عنصران داخلی که بدنبال ایجاد یاس وناامیدی در کشور  و عملیاتی کردن وابستگی به آمریکا هستند راه به جایی نبرند.

, حسینی با تأکید بر لزوم برخورد خردمندانه با تحریم‌ها در راستای حل مسائل اقتصادی و ناامید کردن دشمن از اثر گذاری تحریم ها عنوان کرد: وظیفه دینی واخلاقی مسئولان است که نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم اهتمام داشته باشند تا دشمنان خارجی و سست عنصران داخلی که بدنبال ایجاد یاس وناامیدی در کشور  و عملیاتی کردن وابستگی به آمریکا هستند راه به جایی نبرند.,

وی ادامه داد: دلخوشی‌های رئیس جمهور آمریکا برای براندازی این نظام بواسطه عدم درک صحیح از انقلاب اسلامی و نشناختن روحیه معنوی و انقلابی مردم ماست.

, وی ادامه داد: دلخوشی‌های رئیس جمهور آمریکا برای براندازی این نظام بواسطه عدم درک صحیح از انقلاب اسلامی و نشناختن روحیه معنوی و انقلابی مردم ماست.,

خطیب جمعه دیر  با بیان اینکه دشمن به دنبال القاء ناامیدی در جامعه است،افزود: کسانی که طبق میل دشمن، وابستگی و پناه بردن به آمریکا را تبلیغ می کنند خیانت کار هستند.

, خطیب جمعه دیر  با بیان اینکه دشمن به دنبال القاء ناامیدی در جامعه است،افزود: کسانی که طبق میل دشمن، وابستگی و پناه بردن به آمریکا را تبلیغ می کنند خیانت کار هستند.,

وی گفت: در مقابل جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن باید بصیرت داشته باشیم و با اتکا به ظرفیت‌ها و پتانسیل های داخلی بار دیگر به آنها سیلی خواهیم زد.

, وی گفت: در مقابل جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن باید بصیرت داشته باشیم و با اتکا به ظرفیت‌ها و پتانسیل های داخلی بار دیگر به آنها سیلی خواهیم زد.,

حسینی بیان کرد: عده ای با این عنوان که باید بهانه را از دشمن بگیریم بدنبال امتیاز دادن به دشمنان هستند که مردم باید بیدار باشند.

, حسینی بیان کرد: عده ای با این عنوان که باید بهانه را از دشمن بگیریم بدنبال امتیاز دادن به دشمنان هستند که مردم باید بیدار باشند.,

وی در رابطه با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: رفتار موافقین و مخالفین این لایحه در شأن جمهوری اسلامی نبود  و بجای اتهام زنی به یکدیگر باید منطقی صحبت می کردند.

, وی در رابطه با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: رفتار موافقین و مخالفین این لایحه در شأن جمهوری اسلامی نبود  و بجای اتهام زنی به یکدیگر باید منطقی صحبت می کردند.,

امام جمعه بندر دیر اظهار کرد: برخلاف موافقین این لایحه که می گویند دستاوردهای زیادی دارد، وزیر امور خارجه صریحا گفتند که قول حل مشکلات را نمی دهیم و تنها بهانه‌ای از دشمن گرفته می‌شود.

, امام جمعه بندر دیر اظهار کرد: برخلاف موافقین این لایحه که می گویند دستاوردهای زیادی دارد، وزیر امور خارجه صریحا گفتند که قول حل مشکلات را نمی دهیم و تنها بهانه‌ای از دشمن گرفته می‌شود.,

وی افزود: بهانه های آمریکا تمامی ندارد و باید با اقتدار، قدرت و قاطعیت در برابر  این زیاده خواهی بایستیم.

, وی افزود: بهانه های آمریکا تمامی ندارد و باید با اقتدار، قدرت و قاطعیت در برابر  این زیاده خواهی بایستیم.,

حسینی با گرامیداشت یاد شهید نادر مهدوی و روز نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما بویژه نیروی دریایی  سپاه در خلیج فارس از اقتدار کامل برخوردار است تا جایی که آمریکا ناو هایش را از خلیج فارس بیرون کرده است.

, حسینی با گرامیداشت یاد شهید نادر مهدوی و روز نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما بویژه نیروی دریایی  سپاه در خلیج فارس از اقتدار کامل برخوردار است تا جایی که آمریکا ناو هایش را از خلیج فارس بیرون کرده است.,

خطیب جمعه دیر درباره هفته پیوند اولیاء ومربیان عنوان کرد: والدین بیشتر با مدرسه و آموزش و پرورش در ارتباط باشند تا روند تعلیم وتربیت فرزندانشان بهتر دنبال شود.

, خطیب جمعه دیر درباره هفته پیوند اولیاء ومربیان عنوان کرد: والدین بیشتر با مدرسه و آموزش و پرورش در ارتباط باشند تا روند تعلیم وتربیت فرزندانشان بهتر دنبال شود.,

وی با تبریک هفته تربیت بدنی و افتخارات اخیر ورزشکاران و گرامیداشت یاد بهرام شفیع مجری پیشکسوت صدا و سیما بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی بواسطه کم تحرکی است که باید ورزش همگانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

, وی با تبریک هفته تربیت بدنی و افتخارات اخیر ورزشکاران و گرامیداشت یاد بهرام شفیع مجری پیشکسوت صدا و سیما بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی بواسطه کم تحرکی است که باید ورزش همگانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.,

 

,

FATF گرهی را باز نمی‌کند

, FATF گرهی را باز نمی‌کند,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار اظهار داشت: از جمله عوامل مهم زمینه ساز شکل گیری حادثه عاشورا کم رنگ شدن معنویت و گرایش به دنیا پرستی و تجمل گرایی است. در کربلا بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف دنیائی خود به ستیز و قتال با ولی خدا پرداختند.

,

وی اضافه کرد: طمع رسیدن به فرمانداری ری، دست‌یابی به دارایی های  وعده داده شده و دارا بودن تفکر  تجمل گرایی مسائلی بود که بسیاری از افراد را کور و کر کرده بود به طوری که به خاطر این  مظاهر دنیایی در برابر ولی خود ایستادند. 

,

امام جمعه دلوار ادامه داد: زمانی که انسان دنیاگرا شود و در هر جامعه ای مردم و حاکمان آن به فکر مال اندوزی و تجملات باشند چشم خود را روی حق و حقیقت می بندد و مبتلا به غفلت شده و خود را تا مرز هلاکت به پیش می بردند.

,

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: اجتماع اربعین حسینی میعادگاه ارادتمندان اهل بیت عصمت(ع) و خار چشم استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار است و به فصل الهی جهان اسلام بار دیگر در اجتماعی میلیونی قدرت خود را در مقابل دشمنان به منصه ظهور خواهد گذاشت.

,

وی افزود: حرکت عظیم مردمی اربعین هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته به نمایش گذاشته می‌شود چرا که عشق مردم به اهل بیت(ع) قلبی و دیرنه است و مردم در هر شرایط سختی هم که قرار بگیرند اما از لرادت و عشقشان به ابی عبدالله (ع) ذره ای کاسته نخواهد شد لذا علیرغم مشکلات اقتصادی و گرفتاریهای بسیار مردم اما به فضل الهی و در سایه الطاف و عنایت خود سیدالشهدا علیه السلام اربعین امسال هم حماسی و باشکوه تر از سالهای قبل برگزار خواهد شد.

,

زاهددوست با اشاره به طرح فرهنگی نایب الشهدا خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های ناب و ارزشمندی  که در ایام اربعین انجام می شود طرح نائب الشهداست که بر اساس این طرح زائران اربعین حسینی از باب ادای دین به شهداء  به نیابت از یک شهید در راهپیمایی عظیم اربعین حاضر شوند.  این طرح مقدمه‌ای برای انس و ارتباط معنوی با شهدا در طول سال است و امیدواریم  بحث انس و ارتباط معنوی با شهدا در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

,

وی افزود: باز شدن راه کربلا و پهن شدن سفره زیارت حرم امام حسین (ع) یکی از ثمرات خون شهدای عزیز است. شهدایی که آرزو داشتند به زیارت امام حسین(ع) بروند؛ امابا خون خود مسیر زیارت را برای ما باز کردند. امیدواریم زائران عزیز زیارت اربعین را به نیابت از شهدای گرانقدر به جای آورند تا از این طریق دین خود را به شهدا اداء کنیم.

,

امام جمعه دلوار با اشاره به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه چهارمین لایحه درخواستی کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) از ایران است. منطور از FATF یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که به صورت ظاهر ماموریت خود مقابله با پول‌شویی و مبارزه با تروریسم می داند. اما در واقع هدفشان اشراف اطلاعاتی بر سیستم‌های مالی کشورها و اعمال خواسته غرب در کشورهاست خصوصا آن کشورهایی که هدف تحریم ظالمانه آنها قرار دارند.

,

وی گفت: کارشناسان دلسوز کشور پیوستن به FATF و پذیرفتن دستورات این سازمان را، به صلاح کشور نمی دانند و برای این ادعا هم دلایل بسیار کارشناسی و فنی دارند. متأسفانه مسئله ای به این مهمی و حیاتی گاهی در فضای مسموم دو قطبی و سیاسی تا حد یک دعوای سیاسی تقلیل می یابد که این فضا مسموم و در نهایت به ضرر کشور است.

,

زاهددوست تاکید کرد: آن آقایانی که یکروز در این کشور برجام را حلال مشکل آب و نان مردم می دانستند امروز بدون هیچ دلیل فنی و کارشناسی FATF را حلال مشکلات کشور می دانند و وقتی هم که نمایندگان می‌پرسند چه ضمانتی برای حل مشکلات معیشت مردم وجود دارد می گویند ما تضمینی نمی‌کنیم.

,

وی اضافه کرد: واقعیت این است که برجام تاسیسات هسته‌ای ما را نابود کرد و هیچ گشایشی هم در زندگی مردم درست نکرد و FATF هم اگر جلوی آن گرفته نشود امنیت مثال زدند کشور قربانی می شود و به گفته کارشناسان هیچ گره‌ای هم از  اقتصاد  و معیشت مردم باز نخواهد کرد.

,

امام جمعه دلوار ادامه داد: عجیب اینجاست که برخی نمایندگان دلیل حمایت خود از FATF را شفافیت و شفاف سازی اقدامات مالی می دانند در حالی که همین نمایندگان به طرح شفاف سازی آرای نمایندگان رای ندادند.

,

وی اظهار داشت: حداقل فایده طرح شفاف سازی آرای نمایندگان نمایندگان مجلس این است که وقتی اقدام خسارت آور مانند FATF در مجلس مطرح می شود برای مردم و جامعه معلوم می شود چه کسانی در این اقدام خسارت آور برای کشور مشارکت کرده اند و فردا نتوانند زیر بار مسئولیت آن فرار کنند.

,

 

,

در کشور مشکل غیر قابل حل وجود ندارد

, در کشور مشکل غیر قابل حل وجود ندارد,

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه های این هفته نماز در جمع نمازگزاران با اشاره به دیدار سران سه قوه کشور با مقام معظم رهبری در هفته جاری اظهار داشت: حل مشکلات جاری اقتصادی در کشور و تامین نیازمندی های ضروری مردم از نکات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

,

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری حل مشکلات کشور نیازمند به کار جهادی و تلاش فوق العاده است که همه آحاد و اقشار باید برای حل این مشکلات تلاش و همکاری و کار جهادی کنند تا مشکلات که امروز جامعه با آن روبرو است حل شود.

,

امام جمعه گناوه گفت: مشکلاتی مانند گرانی، کاهش قدرت خرید مردم و معیشت بخش بزرگی از مردم و اقشار آسیب پذیر که دچار این تنگناها هستند تنها با کار جهادی و تلاش مضاعف قابل حل است.

,

وی گفت: برای حل مشکلات بنیادی اقتصادی مانند مشکلات بانکی و بحث نقدیندگی که امروز در جامعه وجود دارد نیز باید این نقدینگی به سوی تولید هدایت شود.

,

رکنی حسینی گفت: همکاری و همیاری خود مردم از نکات مهم در حل مشکلات کنونی است زیرا عده ای در جامعه سعی در قرار دادن مردم در فشار بیشتر دارند و لذا فضاهای روانی جامعه باید کنترل شود و مردم در این زمینه همکاری کرده و خودتحریمی نکنند.

,

وی گفت: ملت ما به حول و قوه الهی با تلاش و کوشش و اجرای منویات مقام معظم رهبری با عنایت اهل بیت (ع) از این پیچ تاریخی با سربلندی عبور خواهد کرد و بار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب می کند.

,

امام جمعه گناوه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که در کشور مشکل غیر قابل حل وجود ندارد و کشور در بن بست نیست گفت: کشور ما از نظر ذخائر الهی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و با این منابع خدادادی می‌طلبد که با تلاش و کار جهادی و عزم و اراده و با استفاده از ظرفیت بی بدیل جوانان بر مشکلات پیروز شویم.

,

وی گفت: جوانان مملکت ما در طول دفاع مقدس با وجود سن کم حماسه های بزرگ خلق کردند و امروز نیز باید بستر لازم را برای حضور جوانان باانگیزه فراهم کرد و از ظرفیت های آنها برای حل مشکلات به خوبی بهره مند شد.

,

رکنی حسینی گفت: آنچه امروز قابل خریدن نیست عزت و اقتدار است و به برکت خون شهدا و همت مردم شریف و عنایت اهل بیت (ع)امروز اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان زبانزد است و خود دشمنان نیز به آن معترفند.

,

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: موکب خدام الحسین (ع) از گناوه هر ساله در کربلا برپا می‌شود و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهد که امسال نیز به یاری و کمک مردم این موکب برپا خواهد شد و دشمنان که در صدد کمرنگ کردن اربعین و دور کردن مردم از اهل بیت (ع)  و اختلاف بین دو ملت هستند باز هم به اهداف خود نخواهند رسید.

,

رکنی حسینی با اشاره به تصویب لایحه عدم تامین مالی تروریست توسط مجلس شورای اسلامی و موضع گیری های مختلف در کشور پیرامون آن گفت: امیدواریم آنچه به مصلحت مردم است توسط تصمیم‌گیران در این زمینه اتخاذ شود.

,

وی با اشاره به ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد گفت: رعایت استاندارد یکی از نکات مهم که می‌تواند کشور ما را در زمینه اقتصادی ممتاز کند و امیدواریم بتوانیم در همه زمینه ها و تولیدات کالاها استانداردهای بین المللی را رعایت کنیم.

,

 

,

جمهوری اسلامی با اتکا به سلاح ایمان مقتدر شده است

, جمهوری اسلامی با اتکا به سلاح ایمان مقتدر شده است,

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تشریح ویژگی‌های مومنین از نگاه امام صادق(ع) بیان داشت: مومن در تندباد حوادث با وقار، در مصائب شکیبا، در زمان وفور نعمت شکرگزار و به رزق و روزی خدادادی قانع و راضی و بر دشمنان ستم روا ندارد و مسئولیت‌های خود را بردوش دشمنان نیفکند.

,

وی افزود: مومن باید از احساس مسئولیتی که می کند جسمش در رنج باشد، در برابر تکالیف و مسئولیت‌های خود بی‌احساس نباشد و مردم از برکت ایمان او در امان باشند و دیگران از دست او در آرامش و آسایش باشند.

,

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: خودمان را با این ویژگی‌ها تطبیق دهیم، اگر این ویژگی‌ها در وجود ما نیست به ایمان خود شک کنیم.کفه ترازوی مومن باید برابر باشد و نباید نا امید باشد و نه آنقدر هم امیوار باشد.

,

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در اجتماع بسیجیان در ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری، عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران رجز خوانی و شعار محض نیست؛ اینها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران این را می دانند و آرزو می کنند که اینها را داشتند، اینها به برکت اسلام است.

,

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی مقتدر و شکست‌ناپذیر شده است با اتکا به سلاح ایمان مقتدر شده است. در طول این ۴۰ سال دشمن توطئه‌های زیادی انجام داده و ملت ما ۴۰ سال ایستادگی کرده عقب نشینی نکرده و از پای درنیامده است.

,

امام جمعه عسلویه ۲۴ مهر روز پیوند اولیا و مربیان را تبریک گفت و ادامه داد: همفکری اولیا و مربیان زمینه بسیار ارزنده‌ای برای رشد و ترقی محصلین و دانش آموزان است. اگر پدران و مادران دغدغه پیشرفت بچه‌ها را دارند این ارتباط و صمیمیت باید درطول سال برقرار باشد.

,

هاشمی نژاد ۲۶ مهر روز تربیت بدنی و ورزش را به همه ورزشکاران و مربیان تبریک گفت و افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم به امر ورزش برای سلامتی خود و فرزندان توجه جدی داشته باشند ورزش بهترین دارو است. از ورزش غفلت نکنیم، زندگی ماشینی امروز ما را غافل کرده که برنامه خاصی برای ورزش نداریم.

,

امام جمعه عسلویه با اشاره به برگزاری همایش بزرگ سه ساله های حسینی در روز یکشنبه ۲۲ مهر در مصلای نماز جمعه از همه خواهران در سراسر شهرستان خواست در این مراسم حضور پیدا کنند.

,

 

,

لزوم قانونمندی مسئولان

, لزوم قانونمندی مسئولان,

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه های نماز جمعه بردخون با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت ۵ ساله امام علی و سیره و شیوه حکومت داری آن حضرت الگوی عملی برای مسئولان است.

,

وی افزود: توجه به قانون در عزل و نصب مدیران، تقسیم بیت المال، قاطعیت و عدالت در اجرای قانون در حکومت امام علی پیاده می شد.

,

رکنی حسینی تبعیض در اجرای قانون را بدترین آفت دانست و گفت: در عزل و نصب مدیران باید شایسته سالاری نهادینه شود و به خواسته های حزبی و جناحی توجه نکنیم زیرا مسئولیت امانتی در دست افراد است.

,

امام جمعه بردخون اضافه کرد: متاسفانه پس از تصویب قانون عدم حضور بازنشستگان در مسئولیت ها برخی به هر دری می زنند تا چند صباحی بیشتر در آن پست بمانند که این خیانت است و باید جای خود را به جوانان بدهند.

,

خطیب جمعه بردخون خواستار توجه به صلاحیت و توانایی افراد در انتصابات شد و بیان کرد: مدیران الگوی مردم هستند و بزرگ ترین خطر برای یک جامعه گرایش مسئولان به اشرافیگری و تجمل است.

,

وی از اظهار نظر برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر نمی توانید درد مردم را دوا کنید بر زخم آنان نمک نپاشید.

,

رکنی حسینی با اشاره به جلسه سران قوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشت: در چند ماه اخیر با نوسان ارز و کاهش ارزش پول ملی و تورم و گرانی مواجه هستیم که موجب فشار مضاعف بر روح و روان مردم شده و آرامش آنها را سلب نموده است.

,

امام جمعه بردخون بیان داشت: مردم منتظرند وضعیت اقتصادی به آرامش برسد زیرا چند سال سرگرم برجام شدند و همه موضوعات را به آن گره زدند.

,

وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس گفت: عواقب این مصوبه از برجام بدتر است و هر آنچه اروپا و آمریکا بگویند نباید اجرا کنیم زیرا آنان به دنبال بهانه هستند و گاو شیرده می خواهند که گوش به فرمان بماند اما ملت ایران هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

,

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه گرانی کمر جامعه را شکسته، گفت: عده ای نیازهای اولیه مردم را احتکار می‌کنند درصورتی که برخی از مردم در تأمین ضروریات خود عاجزند پس همه مشکلات زیر سر دشمن خارجی نیست و باید با عوامل اخلال در امنیت اقتصادی مردم برخورد شود.

,

وی با تأکید بر استفاده از توان مردم، خاطرنشان کرد: مسئولان سری به بازار بزنند و قیمت‌ها را ببینند و نظارتی بر عملکرد فروشندگان کنند زیرا وضعیت نگران کنند بازار نشانه سوء مدیریت مسئولان و ضعف آنان است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه