اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی:

مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در آذربایجان غربی آغاز شد

مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در آذربایجان غربی آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی دومین مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین استان در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه این واکسیناسیون تا ۳۰ روز کاری ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: یکی از راه های کنترل بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی، قرنطینه‌ای، واکسیناسیون مرتب و دوره ای جمعیت گاو، گوساله، گاومیش حساس استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: در این راستا اجرای فاز دوم مایه کوبی دام های سنگین اعم از گاو، گوساله، گاومیش را بر علیه بیماری تب برفکی به مدت ۳۰ روز کاری در سطح استان از ۱۴ مهرماه با مشارکت بخش غیر دولتی آغاز کرده ایم.

,

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، ادامه داد:  پیش بینی می شود نزدیک به  ۳۰۰ هزار راس دام در ۳ هزار و ۶۰۰ واحد اپیدمیولوژیک در مدت یک ماه با همکاری تعداد ۸۶ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد ۲۷ اکیپ نظارتی بخش دولتی در این فاز واکسینه و ایمن سازی شوند.

,

وی، از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

,

داهیم، عنوان کرد: دامداران جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای طرح خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه