اخبار داغ

دلالان در کمین بازار روغن خوراکی/وقتی روغن از قفسه فروشگاه های یاسوج پر می کشد+تصاویر

دلالان در کمین بازار روغن خوراکی/وقتی روغن از قفسه فروشگاه های یاسوج پر می کشد+تصاویر
افزایش تقاضا برای روغن‌های خوراکی در یاسوج و کمبود عرضه از سوی تولیدکنندگان، باعث افزایش قیمت‌ها شده و نگرانی‌های عمومی را با احتکار این ماده غذایی از طرف واسطه گران دو چندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ روغن خوراکی یکی از پیش نیازهای هر آشپزخانه ای است و در راس هرم سبد غذایی خانوار ها قرار دارد و کمبود آن در برخی از فروشگاه های  شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد موجب نگرانی شهروندان شده و دست یابی به این ماده را سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

, ,

 

,

روغن خوراکی را باید یکی از تولیدات صنعت غذایی دانست که سروصداهای فراوانی در این چند وقت اخیر به پا کرده است و این در حالی است که افزایش تقاضا برای روغن‌های خوراکی در یاسوج و کمبود عرضه از سوی تولیدکنندگان، باعث افزایش قیمت‌ها شده و نگرانی‌های عمومی را با احتکار این ماده غذایی از طرف واسطه گران دو چندان کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از فروشندگان فروشگاه زنجیره ای در یاسوج به خبرنگار ما گفت: طبق شنیده ها و اظهارات عاملین پخش روغن طی ماه های اخیر برخی کارخانجات روغن نباتی تعطیل شده و برخی دیگر نیز نیروهای انسانی را کاهش داده اند.

,

 

,

, ,

 

,

این فروشنده افزود: اعتصاب اخیر برخی از کامیون دارن در برخی از شهر نیز مزید برعلت بوده و باعث نرسیدن این کالای پر مصرف به فروشگاه ها شده است، ولی با این حال سعی بر آن کرده ایم که از هر طریقی که شده این ماده پر مصرف را به دست مشتریان و شهروندان برسانیم.

,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: باوجود حمایتهای مقام معظم رهبری و رییس جمهور از تولید و صنایع داخلی، برخی افراد با بی تدبیری و غرض ورزی صنعت مهم و استراتژیک روغن نباتی را با بحران مواجه کرده اند و دلالان نیز در بین به دنبال سود بیشتر هستند.

,

 

,

, ,

 

,

از طرفی مواد اولیه در تولید روغن: سویا، کلزا، آفتابگردان و تا حدی روغن پالم هستند که در ایران بصورت محدودی کلزا و آفتابگردان تولید می‌شود. مشکل عدم تولید دانه‌های روغنی و همچنین قیمت بالای این دانه‌ها نسبت به مشابه وادراتی چالش دیگری است که کاهش تولید روغن خوارکی را در پی داشته است، و می توان گفت قیمت دانه‌های روغنی ایران نسبت به نرخ‌های جهانی فاصله زیادی دارد.

,

 

,

, ,

 

,

گفتی است، در ماه‌های اخیر عرضه مواد خوراکی با کاهش و افزایش قیمت روبرو شد که مسئولان امر دلیل این موضوع را افزایش قیمت مواد بسته‌بندی و کاهش توزیع این مواد عنوان کردند. یکی از این محصولات که با افزایش قیمت چندباره انجام شد محصولات تولیدی کارخانه‌های روغن نباتی و روغن مایع بوده است که کمبود آن در برخی از فروشگاه های شهر یاسوج مشهود است، به گونه ای که برای تهیه روغن باید چندین فروشکاه را سر زد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه