اخبار داغ

داد مردم از بیداد گرانی؛

گرانی همراه با رکود؛ بیماری جدید بازار/ ۴۵۰۰ پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شد

گرانی همراه با رکود؛ بیماری جدید بازار/ ۴۵۰۰ پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شد
با توجه به اینکه بارها مسئولان و کارشناسان اقتصادی عامل گرانی های اخیر بازار را افزایش قیمت ارز دانشته اند اما با وجود کاهش قیمت ارز تفاوت در قیمت برخی از اجناس مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، چند ماهی بود که هرگاه در جمعی می نشستیم تیتر اصلی دغدغه های مردم «گرانی» بود، هر کدام به نحوی سعی می کردند نشان دهند همه اجناس در حال گران شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

البته یکی از اتفاقاتی که در چند ماه اخیر بازار را متوجه خود کرد افزایش قیمت دلار و جو روانی حاکم بر بازار بود به گونه ای که مرم با کمترین نقدینگی خود یا به بازار ارز مراجعه کرده و یا سر از خرید بیش از نیاز مواد غذایی در می آوردند و بسیاری از بازارها با اینکه تورم و گرانی را متوجه خود می دیدند اما مشتری خود را از دست داده و به طور کلی رکود را شاهد بودند.

,

مردم روزی دلار را می گفتند که دارد مرزشکنی می کند و گاهی بحث سر قیمت طلا و سکه بود. جدیدترها گوجه، رب، آب معدنی هم به سبد اعتراض به گرانی مردم اضافه شده بود.

,

در همین راستا خبرنگار اروم نیوز به سراغ مردم و مسئولان رفته تا اطلاعی از بازار اصناف مختلف به دست بیاورد.

,

* بازار پوشاک، بدون جنس بدون خریدار

, * بازار پوشاک، بدون جنس بدون خریدار,

«ع.رضایی» یکی از هزاران فروشنده در بازار ارومیه است او که به شغل فروش البسه مشغول است در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: مردم نقدینگی برای خرید ندارند هرروز تعداد بسیاری از مردم به بازار سر زده اما بدون خرید هیچ چیزی و تنها با پرسیدن قیمت ها از خرید منصرف می شوند.

,

وی، ادامه می دهد: برای خرید و فروش در بازار باید بتوانیم بازار خریده و ویترین خود را مطابق میل مشتری و متقاضی بروزرسانی کنیم ولی نوسانات لحظه ای ارز مارا از خرید های خارجی ناتوان کرده و هیچ کدام از بازاریان قادر به انجام خرید های تازه نیستند و تمام کالاهای موجود در بازار خرید های قدیمی و موجودی های انبار فروشندگان است.

,

* تولیدات داخلی، متقاضی ندارد

, * تولیدات داخلی، متقاضی ندارد,

این فروشنده، با بیان اینکه تمام تولیدات داخلی تنها دوخت آن توسط ایرانیان انجام می شود، ابراز می کند: پارچه، نخ، سوزن، حتی دکمه و زیپ های ریز لباس ها هم تولید خارجی بوده و برخی از تولیدی ها تهران تنها دوخت برش آن را انجام می دهند حتی می توان گفت مدل ها هم ژورنال های خارجی هستند.

,

وی، بیان می کند: دولت باید هر چه سریع تر اقدامات اساسی در این خصوص را انجام داده و هرچه سریع تر نسبت به تسهیل امر واردات البسه تمهیدات لازم را بیاندیشد.

,

* کمبود البسه کودک در بازار

, * کمبود البسه کودک در بازار,

رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه نیز در گفت  و گو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه همه رسته های این صنف در حال تجربه گرانی ۱۰۰ درصدی هستند، می گوید: در عید نوروز با توجه به تقاضای بسیار بالا تمامی مغازه ها اقدام به خرید پوشاک بچه کردند اما امروز دیگر موجودی در بازار به پایان رسیده و خبری از پوشاک کودک وجود ندارد.

,

وی، ادامه می دهد: با تصمیمات مرزی اتخاذ شده از سوی دولت قادر به واردات پوشاک کودک نبوده و درصورت ادامه این روند حتی پوشاک ایرانی هم در بازار موجود نخواهد بود.

,

بازار لوازم خانگی از دیگر بازار هایی است که بدون شک با توجه به وارداتی بودن بیشتر آن اقلام و یا قطعات آنان از تب و تاب گرانی دلار عقب نمانده و خودی نشان داده است که مردم و فروشندگان هر کدام به گونه ای از این بازار گلایه های خود را از طریق رسانه ها به گوش مسئولان می رسانند اما باوجود کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر کاهش قیمتی در این کالا مشاهده نشده چرا که فروشندگان اظهار می کنند که فروش این اقلام به قیمت ایین ضرر آنان را به دنبال دارد چرا که قیمت خرید آنان بیشتر از فروش است.

,

* افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی

, * افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی,

اما رئیس اتحادیه لوازم خانگی و صوتی و تصویری ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز در خضصوص وضعیت بازار لوازم خانگی اظهارمی کند: امروز شاهد افزایش ۳ برابری قیمت لوازم خانگی هستیم چراکه شرکت های کره ای از عرضه کالا به صورت فله ای دوری کرده و به صورت محدود این کالا هارا در اختیار وارد کننده و توزیع کننده قرار می دهند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی داخلی غیرقانونی است، عنوان می کند: برخی تولید کنندگان داخلی و فروشندگان از شرایط موجود اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و به بهانه افزایش قیمت ارز و تحریم قیمت محصولات را چند برابر کرده که نیازمند نظارت و بازرسی‌های دقیق از سوی سازمان صنعت و معدن است.

,

* داد مردم از بیداد گرانی

, * داد مردم از بیداد گرانی,

با نشسن پای درد و دل رانندان و مالکان خودرو های شخصی یا عمومی متوجه گرانی های بی سابقه در بازار قطعات یدکی خودرو نیز می شویم که افزایش قیمت باطری خودرو، لاستیک و برخی قطعات وارداتی از جمله موارد اعتراضی رانندگان است.

,

* گرانی در بازار قطعات یدکی خودرو

, * گرانی در بازار قطعات یدکی خودرو,

راننده ای در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: سال گذشته باطری خودرو خود را به قیمت ۱۸۰ هزار تومان خریدم که با وجود اینکه فروشنده تضمین کارکرد بیش از ۵ سال را داده بود امسال با وجود به پایان نرسیدن حتی یک سال آن دچار مشکل شده و مجبور به خرید باطری تازه شدم.

,

وی، می افزاید: با وجود اینکه خود استان یکی از بهترین برند های باطری کشور را تولید می کند اما به هنگام مراجعه به نمایندگی شاهد افزایش قیمت سرسام آور بودم که باطری خرید پارسال افزایش ۲۵۰ درصدی داشته و باطری آبی که سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان بود به قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریدم.

,

* نیاز مبرم استان به واردات قطعات یدکی

, * نیاز مبرم استان به واردات قطعات یدکی,

رئیس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو با اشاره به اینکه بازار قطعات یدکی در شرایط نامساعدی به سر می برد، می گوید: در گذشته خریدو فروش و انجام معاملات به گونه ای بوده که فروشندگان ضمن سفارش کالای خود نصف هزینه نقدی و مابقی به صورت چک پرداخت می شد اما امروز نمایندگی ها تنها به قیمت نقد اقدام به فروش کالاهای خود می کنند.

,

وی، ابراز می کند: روزانه شاهد افزایش قطعات خودرو در بازار هستیم به گونه ای که باتوجه به این افزایش ها پیشنهادصدور مجوز برای واردات قطعات خودرو را داده ایم.

,

یونس حساس، تاکید می کند: باتوجه به وجود شرکت های قطعات سازی مناسب در کشور ترکیه درصدد هستیم تا برای مناسب سازی قیمت ها در بازار اقدام به واردات از این کشور بکنیم.

,

* ارسال بیش از ۴۵۰۰ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی

, * ارسال بیش از ۴۵۰۰ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز بیان می کند: جهت کنترل بازار در بازه زمانی فروردین تا ۱۴ مهر امسال، تعداد ۱۱۲ هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه ۴ هزار و ۵۵۳ پرونده تشکیل با ۵ هزار و ۱۲۸ نوع تخلف کشف شد و ارزش پرونده‌ها بیش از ۲۵۴ میلیارد تومان بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

,

وی ادامه می دهد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۴ درصد افزایش در عنوان تخلف، ۵۱ درصد افزایش در تشکیل پرونده، ۵۹ درصد از نظر تخلف و یک هزار و ۹۳ درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است.

,

حال با توجه به شرایط موجود در بازار، اتفاقات اخیر و احتکاراتی که انجام شده است نیازمند بیش از پیش توجه مسئولان به خود است تا با متخلفان برخورد امنیت و آرامش را به بازار و مردم هدیه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه