اخبار داغ

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۶۰ درصد تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی از کشت های پاییزه حاصل می شود

۶۰ درصد تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی از کشت های پاییزه حاصل می شود
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶۰ درصد تولیدات کشاورزی استان آذربایجان غربی از کشت های پاییزه حاصل می شود و باید تلاش مضاعفی در زمینه توسعه کشت کلزا انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بیتا احمدیان، امروز در گردهمایی مددکاران ترویجی با موضوع کشت های پاییزه (گندم و کلزا) که با حضور شهرهای جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی قابل افزایش نیست بنابراین باید عملکرد در واحد سطح را افزایش داده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند دست یابی به علم و دانش در این زمینه هستیم.

,

وی، به نقش و اهمیت ترویج در کشاورزی اشاره کرد و گفت: ترویج همانند پل ارتباطی بین مرکز تحقیقات و تولیدکنندگان عمل می کند و آخرین یافته های علمی را به کشاورزان انتقال می دهد.

,

احمدیان، با اشاره به اهمیت کشت های پاییزه در آذربایجان غربی، تصریح کرد: ۶۰ درصد تولیدات ما در بخش کشاورزی استان از کشت های پاییزه حاصل می شود و از سوی دیگر جهت قطع وابستگی کشور به واردات روغن باید تلاش مضاعفی در زمینه توسعه کشت کلزا انجام دهیم.

,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهار کرد: مصرف بهینه آب کشاورزی، خاکورزی حفاظتی، مدیریت پسماندها و ضایعات کشاورزی و بازگرداندن آنها به خاک تأثیر بسزایی در حفاظت از منابع آب و خاک دارد.

,

گفتنی است؛ با توجه به اهمیت استراتژیکی کشت محصولات پاییزه و نقش مددکاران ترویجی بعنوان بازوان محلی سازمان جهاد کشاورزی در روستاها و تأثیرگذاری این قشر زحمتکش بر بهره برداران بخش کشاورزی، «گردهمایی مددکاران ترویجی با موضوع کشت های پاییزه (گندم و کلزا)» با حضور معاون رئیس سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان آذربایجانغربی، محققین، اساتید، اعضاء هیئت علمی مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی، کارشناسان، مددکاران ترویجی، روسا و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی و ادارات آموزش و ترویج کشاورزی شهرستان ای جنوب استان، در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میاندوآب برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه