اخبار داغ

عالم اهل سنت هرمزگان:

درجات انسان با علم بالا می رود/امام محمد باقر(ع) چیرگی خاص بر تمام علوم داشتند

درجات انسان با علم بالا می رود/امام محمد باقر(ع) چیرگی خاص بر تمام علوم داشتند
عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه درجات انسان با علم بالا می رود، گفت: امام محمد باقر(ع) معروف به باقر العلوم بودند که چیرگی خاص بر تمام علوم داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) معروف به باقر العلوم یا شکافنده علم ها بودند، اظهار کرد: ایشان در علم و درایت شخصیت والایی داشته به طوری که احادیث فراوانی از ایشان نقل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عالم اهل سنت هرمزگان افزود: امروزه از احادیث و بیانات این امام همام به عنوان منابع ارزشمندی در جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.
راهبر با اشاره به اینکه پدر و فرزند امام محمد باقر (ع) از شخصیت های بزرگ علمی بودند، بیان کرد: فرزندی چون امام جعفر صادق (ع) را که خدمات فروانی در فقه به جهان اسلام ارائه کردند پرورش و به جامعه تحویل دادند همچنین ایشان فرزند امام زین العابدین(ع) بودند.
وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) همانند پدرشان امام زین العابدین علی ابن الحسین(ع) شخصیتی بزرگوار هستند و پدر این امام بزرگوار اهل عبادت تقوا و خدا ترسی بوده و سالیان طولانی به زهد و تقوا سپری کرده و صحیفه سجادیه پدر امام محمد باقر(ع) مملو از توحید الهی و دعا است.
عالم اهل سنت هرمزگان تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) در مکتب علمی و دینی رشد و نمو پیدا نمود تا جایی که باقر العلوم شد یعنی علمی که شکافنده بود و همه دانش ها را ایشان دارا بودند و چیرگی خاصی بر همه علوم داشتند.
راهبر عنوان کرد: تاریخ شیعه و اهل سنت معترف درایت و علم وافری که خداوند به امام محمد باقر(ع) عطا کرده هستند.
وی با تاکید بر اینکه امام محمد باقر(ع) در راه علم مجاهدت و تلاش فراوانی داشتند، گفت: ما باید با الگو گیری از امام محمد باقر (ع) زمینه علم و یادگیری دانش را برای فرزندانمان محیا کنیم و آنها را از تحصیل باز نداریم و حتی اگر نیاز باشد برای فراگیری علم آن ها را به مکان ها و کلاس های متعدد بفرستیم.
عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه درجات انسان با علم بالا می رود، خاطر نشان کرد: خداوند به کسانی که علم داده درجات بالایی را هم نصیبشان می کند که این درجه شامل حال امام محمد باقر(ع) نیز شده بود که سیره این بزرگوار باید در زندگیمان جاری کنیم.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه