اخبار داغ

دعای باران کشاورزان استان بوشهر

دعای باران کشاورزان استان بوشهر
اخبار امیدوار کننده از بارش باران پاییزی در استان بوشهر هر چند که امیدوار کننده می باشد اما با خشکسالی های 10 سال اخیر نگرانی های زیادی را موجب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ خشکسالی های یک دهه اخیر ایران که در استان بوشهر به مرز بحرانی رسیده است و اخبار امیدوار کننده بارش نرمال باران در پاییز امسال در صورت تحقق فقط یک آرامبخش موقت است. خشکسالی استان بوشهر در این سال ها کشاورزی استان بوشهر را بی رمق کرده است و تاثیرات اجتماعی خشکسالی نمایان گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

مهاجرت به شهرها، خالی از سکنه شدن روستاها یا کاهش عمده جمعیت، بیکاری، نابود شدن بخش زیادی از پتانسیل کشاورزی استان به واسطه خشکسالی و شوره زار شدن زمین های زراعی و... از تاثیرات خشکسالی در استان بوشهر هستند و برطرف شدن آنان بازگشت به حالت قبل چندین سال وقت و بارش نعمت خداوندی از آسمان نیاز دارد.

,

بارش های اندک و نرمال در دوره ای که ایران وارد دوره خشک و کم بارش شده است شاید نتواند مشکلات را حل کند اما موجب جلوگیری از بیشتر شدن مشکلات ناشی از خشکسالی می کند.

,

 مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ابتدای مهر گفته است: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بارش پاییزی در استان بوشهر بیش از نرمال است و میزان نرمال بارندگی های سالانه استان 70 میلمتر است که پیش بینی می شود بیشتر باشد

,

.

, ,

فرج‌الله شکوهی‌پور درباره کاهش بارندگی سال قبل در استان گفت: از مهرماه سال قبل تا شهریور و پایان سال آبی، 136.5  میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن 53.2 درصد کاهش داشته است.

,

بارش باران پاییزی در دشتستان امیدواری کشاورزان استان بوشهر در پی داشته است اما باید پیش بینی لازم برای مقابله با سیل و سرما از طرف مسئولان و کشاورزان برای حفظ محصولات زراعی صورت گیرد. پیگیری اعتبارات و اجرای طرح های مقابله با خشکسالی باید در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.

,

پیگیری طرح های استفاده بهینه از آب های بخش کشاورزی مثل آب یاری قطره ای و آموزش کشاورزان هر چند در سال های گذشته به خوبی اجرا شده است و نتایج خوبی داشته است اما باید با شدت بیشتری دنبال گردد.

,

انتشار اخبار انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران هر چند که برای کشاورزان آن مناطق خبری امیدوار کننده است و مسئولان استانی باید پیگیر منتفع شدن کشاوررزان استان بوشهر از این طرح ملی باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه