اخبار داغ

بی خبری آموزش و پرورش عشایر استان از مدرسه "سر بیشه زیلایی"/تاریکی مطلق و بی آبی دستمزد سه معلم ساکن این مدرسه

بی خبری آموزش و پرورش عشایر استان از مدرسه "سر بیشه زیلایی"/تاریکی مطلق و بی آبی دستمزد سه معلم ساکن این مدرسه
مدرسه ابتدایی "سربیشه" زیلایی بخش بویراحمد بدون آب و برق است و گویا آموزش و پرورش عشایر استان به این موضوع بی توجه بوده چرا که سه معلمی که در آن ساکن هستند در تاریکی مطلق به سر می برند و دانش آموزان بدون آب و برق در آن درس می خوانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، مدرسه ابتدایی سه کلاسه بنیاد برکت روستای سربیشه زیلایی از بخش بویراحمد مهر ماه سال 96 در این منطقه افتتاح شد، این مدرسه دارای امکانات و تجهیزات کاملی از جمله نمازخانه، یک اتاق اداری، سرویس بهداشتی، آبخوری و همه امکانات آموزشی است . این بیستمین مدرسه ای است که توسط موسسه خیریه بنیاد برکت در استان ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

 

,

موسسه خیریه برکت مدرسه را تکمیل شده تحویل داد و برخی دیگر از امکانات آن از جمله آب و برق را باید مدیرکل نوسازی و تجیهز مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان تامین می کردند اما گویا این مدرسه به فراموشی سپرده شده است.

,

 

,
, ,
 
,

مدرسه بنیاد برکت سربیشه زیلایی اکنون شب ها محل اسکان سه معلم است که به دلیل دور افتاده بودن باید شب ها را در این مدرسه سپری کنند، در مدرسه ای که اکنون نه آب دارد و نه برق و شب ها تاریکی مطلق در آن حاکم است.

,

 

,

زیلایی یک منطقه دور افتاده در شهرستان بویراحمد است و افرادی که برای تدریس به آنجا می روند کار مهمی را انجام می دهند، آموزش و پرورش عشایر باید کمی برای رفاه این معلمان تلاش کند، این سه معلم مجبور هستند همچون 30 سال قبل از چراغ های نفتی برای روشنایی استفاده کنند اما نداشتن آب را نمی توان با نفت جبران کرد.

,

 

,
, ,
 
,

طبق شنیده ها این مدرسه توسط چند شاخه سیم غیر مجاز برق رسانی می شد که این سیم ها نیز اول مهر ماه توسط اداره برق شهرستان قطع شده است و اکنون از داشتن آب و برق محروم است وقتی آب نباشد در حقیقت می توان گفت بدون شک اکنون سرویس های بهداشتی آن نیز در بدترین وضعیت هستند.

,

 

,

اگر سه معلم ساکن در مدرسه را نیز نادیده بگیریم صبح تا ساعت 1 که دانش آموزان در مدرسه هستند برای رفع تشنگی باید چه کنند شاید گذاشتن یک تانکر آب در کنار مدرسه کار سختی نباشد اما مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان و مدیرکل نوسازی و تجیهز مدارس نیز از زمان بعد از افتتاح دیگر آن را به حال خود رها کردند تا شاید فرجی شود و خودش مشکلاتش را حل کند.

,

 

,
, ,
 
,

بنیاد برکت مدرسه ای با بهترین کیفیت را ساخته است اکنون چرا مسئولان استانی برای رفع چند مشکل آن تلاش نمی کنند زمستان که شود بدون شک در روز روشن نیز هوا تاریک است و نیاز است که لامپ ها در مدرسه برای دید بهتر دآنش اموزان روشن شود اما وقتی روشنایی نباشد چراغ نفتی نیز نمی تواند این مشکل را برطرف کند.

,

 

,

اگر هزینه برق کشی زیاد می شود و در توانایی اداره کل نوسازی نیست می تواند با شرکت برق مذاکره کند که برق این مدرسه توسط چند رشته سیم وصل شود و ماهانه نیز مبلغی برای برق پرداخت شود انتظار می رود مسئولان استان از جمله مدیرکل آموزش و پرورش عشایر برای رفع این مشکل اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه