اخبار داغ

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

احیای دشت میناب با اجرای طرح ترمیم شن چاله های رودخانه میناب

احیای دشت میناب با اجرای طرح ترمیم شن چاله های رودخانه میناب
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان از احیای دشت میناب با اجرای طرح ترمیم شن چاله های رودخانه میناب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شهروز شجاعی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: اجرای این طرح در دراز مدت باعث ترمیم فروچاله های دشت میناب و کاهش آسیب های زیست محیطی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان در ادامه گفت: برداشت بی رویه ماسه از رودخانه های میناب در سال های اخیر باعث به وجود آمدن چاله های بزرگ در بستر رودخانه شده است.

,

شجاعی اضافه کرد: ایجاد این چاله های بزرگ سبب تغییر بستر رودخانه میناب شده که علاوه بر احتمال تشدید سیلاب در مقاطع بحرانی میتواند منجر به پدید آمدن مشکلات زیست محیطی و همچنین وقوع فجایع انسانی شود.

,

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح چاه ها بوسیله تعدادی کانال به یکدیگر وصل می شوند که یک بند آبگیر نیز برای انتقال سیلاب به شن چاله ها تعبیه شده است.

,

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای هرمزگان  افزود: در صورت وجود سیلاب و سرازیر شدن آن، در جریان روان آبها در چاله ها تله اندازی می شوند و به مرور زمان به حالت اولیه خود باز میگردد.

,

شجاعی خاطر نشان کرد: از خطرات به وجود آمدن این فروچاله ها میتوان به ایجاد حفره های بزرگ و عمیق که موجب تلفات انسانی می شود و یا تغییر جهت و سرازیر شدن سیل به سمت روستاها و شهرهای کنار رودخانه اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه