اخبار داغ

خانه‌تکانی مدیریتی در استانداری کرمانشاه /نقدی بر واگذاری پست‌های کلیدی

خانه‌تکانی مدیریتی در استانداری کرمانشاه /نقدی بر واگذاری پست‌های کلیدی
استانداری کرمانشاه این روزها در حال یک خانه‌تکانی مدیریتی است، اما واگذاری برخی از پست‌های کلیدی به مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد که امتحانشان را پس داده‌اند محل انتقاد جدی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  مرصاد ، یکسال از روی کار آمدن هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گذشت؛ یکسالی که بی‌شک پرتنش‌ترین روزهای دوران مدیریتی‌اش را تجربه کرد وقتی آمدنش به استان همزمان شد با وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

زلزله‌ای که عیاری شد برای محک کارآمدی مدیرانی که سالها بر کرسی ریاست تکیه زده بودند و پایه‌های این صندلی با آمدن و رفتن استانداران متعدد کوچکترین تزلزلی نداشت و استان را به یک مصیبت مدیریتی دچار کرده بود.

,

استانی که از یکسو در قعر جدول شاخص‌‌های توسعه گرفتار شده بود و از سوی دیگر بخش عظیمی از همین زیرساختهای موجود را هم در این زلزله ویرانگر از دست داد.

,

انتظار می‌رفت با اولتیماتوم‌هایی که استاندار طی ماه‌های اولیه ورودش به مدیران ناکارآمد می‌داد وضعیت به گونه تغییر یابد که بساط این مدیران ناتوان هرچه زودتر برچیده شود، اما برخی‌ها کماکان بر کرسی‌هایشان چنبره زده‌اند و حاضر نیستند آنرا واگذار کنند.

,

استاندار اما از همان روزهای اول ورودش تغییر مدیران را از استانداری آغاز کرد و این موج تغییرات تاکنون 10 پست را با خود همراه کرده و خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از تغییر چند تن دیگر در روزهای آینده است.

,

معاونان هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل اداری و مالی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده، سرپرست دفتر امور شهری و شوراها، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی ومدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل حراست و مدیرکل مدیریت بحران از جمله افرادی هستند که در یکسال اخیر در استانداری کرمانشاه منصوب شده‌اند.

,

خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از این است که مدیران دفاتر «برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری»، «جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری» و «هماهنگی امور اقتصادی» نیز در شرف تغییر هستند.

,

قاعدتا این آمد و رفت‌های مدیریتی باید سرآغازی برای تغییر و تحولات جدی در استان باشد در غیر این صورت این جابه‌جایی مدیران نه تنها سودی ندارد بلکه موجب پس‌رفت از جایگاه فعلی هم می‌شود.

,

اما واگذاری پست‌های کلیدی و حساس به مدیران غیرمتخصص و ناتوان که کارنامه چندان موفقی در موقعیت‌های قبلی نداشته‌اند یک علامت سوال بزرگ پیش روی این انتصابات است که یقینا در آینده این مدیران بحران‌زا خواهند شد.

,

آیا مدیرانی که امتحانشان را پس داده‌اند و عملکردشان همواره محل نقد بوده است شایسته است در پست‌های بالاتر گمارده شوند و پاداش کار نکرده را دریافت کنند.

,

با توجه به شعار عقلانیت دولت به نظر می‌رسد چیدمان‌های مدیریتی مناسبی که بتواند تسهیل‌گر رسیدن به اهداف باشد صورت نگرفته و برخی از این انتصابات قطعا عملکرد مدیریت ارشد استان را در آینده به چالش می‌کشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه