اخبار داغ

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان:

خرید توافقی ۱۰۰۰ تن خرما از نخلداران هرمزگانی

خرید توافقی ۱۰۰۰ تن خرما از نخلداران هرمزگانی
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از خرید بیش از ۱۰۰۰ تن محصول خرما با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال بصورت توافقی از نخلداران هرمزگانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛سیروس اسدپور،مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از نخلداران از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 1000 تن خرما توسط شبکه تعاونی روستایی از باغداران هرمزگانی بصورت توافقی خریداری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اسدپور تصریح کرد: در خرید توافقی هر کیلو خرمای مضافتی با قیمت چهار هزار و 500 تومان ، خاصوئی چسپ هشت هزار تومان، خاصوئی ریزه  15هزار تومان، شاهانی و خنیزی چهار هزار تومان، مرداسنگ چهار هزارو 500 تومان، خارکلوت پنج هزار تومان، بردیوار دو هزار تومان و خرما صنعتی یک هزارو 200 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

,

وی افزود: شبکه تعاون روستایی خرید خرمای پیارم حاجی آباد نیز در دستور کار قرار داده و به ازای هر کیلو خرمای درجه یک پیارم 35 تا 38 هزار تومان، خرمای قهوه ای معمولی پیارم 30 هزار تومان و درجه سه پیارم(پستایی) 15 هزار تومان خریداری می کند.

,

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه بیش از 1000 تن انواع خرما با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال از باغداران خریداری شد،اظهار کرد:خرمای تولید شده این استان که شامل بیش از 70 نوع می شود که علاوه بر استان های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می شود.

,

وی با بیان اینکه بیشترین نخلستان های هرمزگان در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس واقع شده است،خاطرنشان کرد: هرمزگان با عملکرد چهار و نیم تن در هکتار و برداشت 138 هزار تن مقام پنجم تولید و 32هزار هکتار نخلستان رتبه دوم سطح زیر کشت نخلستان‌های کشور را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه