اخبار داغ

اینبار در چهارمحال و بختیاری؛

مسابقات مناظرات دانشجویی منطقه غرب کشور

مسابقات مناظرات دانشجویی منطقه غرب کشور
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری به مدت سه روز میزبان مسابقات مناظرات دانشجویی منطقه غرب کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مناظرات دانشجویی غرب کشور اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری مسابقات با حضور ۹۶ تیم از دانشجویان دانشگاه شهرکرد شرکت کردند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز ,

وی تصریح کرد: امسال هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به خوبی و موفقیت آمیز برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه در این استان مناظره دانشجویی از اسفندماه ۹۶ شروع شد که با استقبال خیلی خوب دانشجویان به همراه بود بیان داشت: این استان در مسابقات کشوری در سال ۹۶ توانست رتبه اول کشوری را از لحاظ گروه ها کسب کند.

وی بیان داشت: این مسابقات با حضور ۹ تیم از استان‌های قم، ایلام، کردستان، مرکزی، کرمانشاه، فارس، همدان و اصفهان در چهارمحال و بختیاری به‌مدت ۳ روز به‌طول می‌انجامد.

پیشینه مناظرات به درازای عمر انسان و حتی قبل تر از آن است

نماینده ولی فقیه در جهاد دانشگاهی گفت: مناظرات پیش از خلقت انسان است و آن مناظره بین خداو شیطان بوده.

حجت السلام سعید صفی نماینده ولی فقیه در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بحث مناظرات بسیار مهم است به گونه ای که در کلام معصومین نیز بارها به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در زمان‌های مختلف با موافقان و مخالفان خود مناظراتی را انجام می‌دادند که این مناظرات در متون مختلف به چاپ رسیده است.

مسابقات مناظرات دانشجویی در چهار منطقه در حال برگزاری است

دبیر اجرایی برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی گفت: هم‌اکنون مسابقات مناظرات دانشجویی در چهار منطقه و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت تهران، گیلان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

مهدیه شاه‌نظری در این آئین با اشاره به اینکه انجام کارهای مطالعاتی مناظرات دانشجویی در کشور از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، گفت: برخی از نخبگان جامعه در سال ۱۳۸۰ در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار برگزاری فضایی سالم برای گفت‌وگو و نقد در دانشگاه‌ها شدند و این مسئله به‌عنوان مطالبه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

دبیر اجرایی برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی ادامه داد: کرسی آزاداندیشی با هدف گفت‌وگو در فضایی سالم توسط برخی مراکز فرهنگی انجام می‌شد، اما پس از سال ۱۳۹۰ این موضوع در قالب مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور شکل گرفت، اما هنوز تا رسیدن به منویات مقام معظم رهبری فاصله بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه از سومین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی این مسابقات در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری اجرایی شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این مسابقات در ۳۳ مرکز

جهاددانشگاهی در سطح کشور برگزار می‌شود که چهارمحال و بختیاری در سال گذشته با ۹۶ تیم بیش‌ترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

شاه‌نظری با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسابقات مناظرات دانشجویی در چهار منطقه و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت تهران، گیلان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است، افزود: از هر منطقه ۳ تیم به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و اختتامیه این مسابقات شانزدهم آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
, پیشینه مناظرات به درازای عمر انسان و حتی قبل تر از آن است,
,
,
,
,
,
,
,
, مسابقات مناظرات دانشجویی در چهار منطقه در حال برگزاری است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه