اخبار داغ

ضرورت سالم سازی پیاده روها و معابر شهری برای توانخواهان/ سازمان عمران شهرداری نیروی مازاد دارد

ضرورت سالم سازی پیاده روها و معابر شهری برای توانخواهان/ سازمان عمران شهرداری نیروی مازاد دارد
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مسأله ای که با آنها مواجه هستیم استاندارد شدن مصالح است چراکه ساخت و ساز در محدوده شهری باعث بروز مشکلاتی همچون گرد و خاک است که برای رسیدن به شرایط مطلوب با استفاده از سازمان نظام مهندسی می توان، گام های موثرتری برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ فتح الله معین صبح امروز(یکشنبه) در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دیروز روز تولد امام محمد باقر به روایتی بود که آن را  گرامی می داریم و امیدوارم طبق منش ایشان زندگی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: امروز روز استاندارد است که اهمیت زیادی در شهر دارد که در سالهای گذشته در شورای اسلامی شهر، خدمت مدیر استاندارد اصفهان بودیم.

,

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مسأله ای که با آنها مواجه هستیم استاندارد شدن مصالح است چراکه ساخت و ساز در محدوده شهری باعث بروز مشکلاتی همچون گرد و خاک است که برای رسیدن به شرایط مطلوب با استفاده از سازمان نظام مهندسی می توان، گام های موثرتری برداریم.

,

وی افزود: روز سه شنبه روز جهانی نابینایان است که برای زندگی مناسب در شهرها به خصوص کلانشهرها ، همه شهروندان و مسئولان باید برای رفع نیازهای آنها احساس وظیفه کنند.

,

معین تاکید کرد: موسسات پرتوان و خیر برای کمک به معلولان در شهر فعال هستند که شهرداری هم با مناسب سازی معابر و اتوبوس های شهری در این مورد اقدام کرده که امیدواریم گام های موثرتری بردارد.

,

وی با بیان اینکه از تمامی کسانی که در مسابقات پارالمپیک، مدال به دست آوردند تقدیر و تشکر می کنیم، گفت: البته در مدیریت شهری به دنبال این هستیم که ورزش همگانی را توسعه دهیم مثل پیاده راه کردن چهارباغ و ایجاد مسیر سلامت در ناژوان به وجود آمده که امیدواریم بیشتر پیگیری شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری به ورزش همگانی بیشتر از ورزش قهرمانی اهمیت می دادند که در این دوره نیز مطرح بود با ایجاد ایستگاه های ورزشی مناسب، با کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را پرتحرکی را تضمین کنیم.

,

لایحه مربوط به تفریغ بودجه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ بر اساس این لایحه گزارش بازرس قانونی ارائه و مبانی اظهار نظر های قانونی نیز در نظر گرفته شد که این لایحه با یازده رأی موافق و دو رأی مخالف به تصویب رسید.

,

لایحه پیشنهادی در خصوص عقد قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل با شرح خدمات ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل کشور که برمبنای آن  تا سقف مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت شود این لایحه هم با ده رأی موافق و یک رأی ممتع به تصویب رسید.

,

توافق نامه آزادسازی محل کارخانه روغن نباتی ناز با شهرداری منطقه 11 پس از بررسی با  معاونت های شهرسازی و معماری و حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز بررسی شد.

,

حمید اشرفی، مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان یادآور شد: اگر به وضعیت کارخانه روغن نباتی ناز رسیدگی نشود همچنان باعث آلایندگی می شود، ضمن اینکه به مردم در این مسیر طرح هایی داده شده و علاوه بر آن پارک آب و آتش یا ظهرآبادی در این محور قراردارد که در صورت عدم رأی شورا تمامی این موارد ملغی می شود.

,

وی ادامه داد: 544 قطعه از تمامی قطعات این محور تجاری است ومی تواند محرک توسعه منطقه 11 و منطقه دو شهرداری اصفهان باشد، بنابراین شهرداری نه تنها متضرر نمی شود  بلکه  از آن سود خواهد برد.

,

فتح الله معین با اشاره  به ساخت پل امام خمینی (ره)، عنوان کرد: قرار بود طرح های کمتری دراین محور اجرا شود بنابران در شرایط فعلی آزادسازی زیادی امکان پذیر نیست البته بازنگری طرح تفضیلی از زمان رسول زرگر استاندار اصفهان انجام گرفت و این مسائل در آن روشن است.

,

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان نیز  در حمایت  از این لایحه گفت: قطعات این محور، دقیق سازی می شوند و جای نگرانی وجود ندارد.

,

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید منافع شهر را در نظر بگیریم پیشنهاد می کنم این طرح به کمیسیون ها بر گردد.

,

مهدی مقدری، دیگر عضو شورا در واکنش به ملت تاکید کرد: یک ساعت در همین رابطه همین جلسه شورا با این موضوع پرداخته و از ماه هاپیش از این نیز در رابطه با این امر بررسی شده است، این سازه میراثی نیست و به دو دهه قبل بر می گردد.

,

وی ادامه داد: از سوی دیگر می گویند شما پروژه انجام نمی دهید در حالی که زمین های پروژه ها از طریق همین طرح ها تأمین به طور مثال همین محور بدون پرداخت یک ریال پول آزاد سازی می شود؛ در نهایت این لایحه با 9 رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

,

فریده روشن،رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت بیستم مهر روز حافظ ، گفت: سخن حافظ پر از راز و رمز و صنایع ادبی است که امیدواریم فرصتی برای شناخت این مرد بزرگ برای ساختن دنیایی زیبا پیش بیاید و از آن بهره ببریم.

,

وی ادامه داد: در هفته گذشته روز جهانی کودک و دختر بچه ها را داشتیم که هر گونه اقدام برای آنها باید متناسب با روحیه آنها باشد که مجلس شورای اسلامی نیز طرح صیانت از خانواده مربوط به کودکان به تصویب رسیده و امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تایید کند.

,

روشن تاکید کرد: اجازه ندهیم که کودکان از نیازهای اولیه خود محروم شوند چرا که باید از حقوق آنها صنایت کنیم.

,

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک باید شرایط لازم را برای کودکان فراهم آوریم که قابل دسترس باشد از سوی دیگر امکانات برای نابینایان در شهر نیز باید فراهم شود که در این راستا اعضای شورای شهر و شهرداری وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

,

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: همه ما با انواع آلودگی های بصری روبرو هستیم که تأثیر زیادی بر ذهن دارد بنابراین استفاده از طرح های نازیبا و نوپردازی نامناسب، اصفهان را دچار آلودگی های محیطی کرده است در صورتی که علاوه تبلیغات باید به زبیاسازی شهر نیز توجه شود.

,

در ادامه امیراحمد زندآور،عضو کمیسیون بهداشت، درمان و خدمات شهری یادآور شد: روز عصای سفید، روز ترحم نیست، آنان حق دارند از مراکز مختلف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و… بهره مند شوند.

,

پور محمد شریعتی نیا،عضو شورای اسلامی شهر هم خطاب به شهرداری اصفهان خواستار ساماندهی و مناسب سازی ما بقی پیاده روها و معابرشد.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از مصوبات شورا اجرایی نشده است از شهردار  اصفهان خواستار تعیین فردی فعال برای اجرای  این قوانین را خواستارم از جمله این قوانین قانون منع به کار گیری بازنشتگان است.

,

این عضو شورا تاکید کرد: اگر حاکمیت قانون برای ما ملاک و معیار است پس باید خویشتن دار باشیم و در همه شرایط، حال یکدیگر را بدون فحش دادن در نظر بگیریم.

,

از حواشی امروز شورای اسلامی شهر اعتراض مهدی مزورعی و مهدی مقدری، دو عضو شورا نسبت به رعایت نشدن کیمیسون ماده 91 آیین نامه داخلی شورا و ارجاع ندادن کمیسیون محیط زیست به این کمیسیون بود اما در نهایت تشکیل کمیسیون محیط زیست با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید.

,

تجمع کارگران کارکنان سازمان عمران جلوی شهرداری مرکزی به علت عدم پرداخت حقوق آنها و بیهوش شدن یکی از کارمندان روابط عمومی شورای اسلامی شهر نیز قابل ذکر بود.

,

لازم به ذکر است پیش از این سعید کورنگ بهشتی، رییس سازمان عمران شهرداری اصفهان پیش از این اظهار داشته بود که هزینه های این سازمان بیش از درآمدهای  آن است.

,

مرتضی طهرانی،معاون اقتصادی و مالی  شهردار اصفهان نیز اذعان کرد: هم اکنون پیمانکارانی هستند که سه سال، پرداخت حقوق آنها عقب افتاده است اما به سازمان عمران پرداخت هایی به طور مرتب صورت گرفته است اما چون زیر مجموعه شهرداری است نمی تواند گرید مدیریتی بگیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان 590 نفر نیرو دارد که بخشی از آنها مازاد هستند، سازمان عمران به دلیل اینکه زیر شهرداری است طبق قانون اجازه نمی دهد که به راحتی به این سازمان، کارعمرانی و هزینه عمرانی بدهیم از لحاظ قانونی نیز این تعدیل باید به طور مستمر انجام گیرد اما عده ای از آنها از خانواده شهدا و جانبازان هستند و مقاومت برای  تعدیل کردن در آن وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه