اخبار داغ

درخواست داروسازان از مسئولین

درخواست داروسازان از مسئولین
تعدادی از داروسازان در برنامه سرکشی انجمن داروسازان تهران از داروخانه‌های شرق تهران به بیان مشکلات خود پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضان صبور،موسس یکی از داروخانه‌های تهران، در حاشیه برنامه سرکشی از داروخانه ها که توسط انجمن داروسازان تهران هر هفته انجام می شود گفت: کمبودهای دارویی در برخی موارد بیماران را نگران می‌کند که امیدواریم این کمبودها هر چه سریعتر رفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از شرکت های پخش نیز همکاری‌های مناسبی با داروخانه‌ها ندارند و با توجه به اینکه بیمه‌ها پرداخت‌های خود را به داروخانه ها با 6 ماه تأخیر پرداخت می‌کنند که متأسفانه داروخانه ها نقدینگی لازم را ندارند تا بتوانند به صورت نقدی از شرکت‌های پخش خرید داشته باشند.

,

صبور با انتقاد از مسئولان مربوط گفت: چرا شیر خشک های رژیمی و خاص به برخی داروخانه های خاص توزیع می شود و در وضعیت امروزی که داروخانه ها با مشکل اقتصادی مواجه هستند، بیماران را هم در تهیه شیر خشک با مشکل مواجه کرده‌اند.

,

در ادامه مریم گوکلنی، موسس و مسئول فنی  یک داروخانه در تهران که از از کمبودهای دارویی از جمله واکسن آنفلوآنزا، گارداسیل، انسولین قلمی و وارفارین گلایه دارد،گفت: از مسئولین درخواست داریم به وضعیت داروخانه ها و مشکلات پیش آمده در موضوع بیمه ها و شرکت های پخش رسیدگی کنند تا با بحران های جدی مواجه نشویم.

,

نسرین اخوان نیز که موسس داروخانه دیگری در شرق تهران است و به ارائه خدمت در داروخانه مشغول است افزود: داروخانه ما که در سال های خیلی دور تاسیس شده و در همان سال ها در روزهای تعطیل نیز به‌خاطر نیاز مردم به دارو در حال فعالیت بودیم ولی متاسفانه امروزه که مردم نیاز بیشتری به دارو دارند به‌خاطر محدودیت هایی که برای داروخانه های روزانه از طرف دانشگاه ها اعمال شده هم وضعیت اقتصادی ما را با بحران مواجه کرده و هم بیماران در برخی موارد باید کیلومتر ها را طی کنند تا به داروخانه ای برسند و داروی خود را تهیه کنند.

,

وی افزود: به همین دلیل از مسئولین درخواست داریم تا محدودیت های روزهای تعطیل را به داروخانه های روزانه اعمال نکنند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه داروسازی که در داروخانه در حال فعالیت و ارائه خدمت است نماینده وزارت بهداشت است و سلامتی مردم را سلامتی خود می دانند انتظار داریم بازرسان دانشگاه ها در بازدیدهای خود مشاور و راهنمای ما باشند نه اینکه انرژی و انگیزه ما رابگیرند.

,

اخوان در پایان گفت: از سازمان های دارایی و مالیات خواست با داروخانه ها همکاری لازم را داشته باشند و بخاطر اینکه داروخانه ها در حوزه سلامت فعال هستند انتظار داریم مسئولین با دید ویژه ای به این موضوع توجه کنند.
 

,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه