اخبار داغ

تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی بوشهر

تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی بوشهر
تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در بوشهر و فروش فلافل و تنقلات به جای نشریات واقعیت های زندگی ما را فریاد می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در اولین سال هایی که کیوسک ها در سطح بوشهر یکی بعد از دیگری خودنمایی می کردند تعداد زیادی از انها به فروش مطبوعات اختصاص داشتند و دسترسی به نشریات در بوشهر متحول گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

فروش انواع نشریات علایق تمام سلایق را راضی می کردند و در روزگارانی توقف کوتاه در کنار کیوسک های مطبوعاتی و نگاه به تیترها حتی برای کسانی که روزنامه خوان نبودند لذت بخش بود ولی چند مدتی است این لذت کوچک هم نایاب می شود و کیوسک های مطبوعاتی یکی بعد از دیگری با تغییر کاربری از فروش نشریات به فروش تنقلات و ساندویچ رسیده اند.

,

در شرایطی که نشریات با کاهش مخاطب مواجه هستند و خبر تعطیل شدن یا انتشار نامنظم انان به گوش می رسد قطعا درامد کیوسک های مطبوعاتی کاهش پیدا می کند و دخل و خرج صاحبنشان با هم نمی خواند و از روی ناچاری تغییر کاربری می دهند. بعد از تعطیلی چندین نشریه گروه همشهری که از قدرتمندترین نشریات مکتوب ایران بودند انتظار زیادی نمی توان از دیگر نشریات داشت و حداقل فعالیت دارند و کاهش تیراژ و کاهش نیرو انان تاثیر خود را در کیفیتشان نشان می دهد.

,

, ,

انتظار بیهوده ای است اگر بخواهیم صاحبان کیوسک های مطبوعاتی زندگی و معاش خود را فدای فرهنگ کنند در حالی اغلب مردم فرهنگ برای آنان اهمیت درجه چندمی دارد و سرانه مطالعه آنان از چند دقیقه در سال تجاوز نمی کند. خبر تعطیلی کتابفروشی ها و حتی تبدیل آنها به فست فود و غیره قبل در کشور خیلی قبل از تر تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در بوشهر منتشر شده است و این موضوع اهمیت بیشتر غذا را نسبت به فرهنگ را برای اغلب ایرانیان نشان می دهد.

,

دلایل زیادی برای تغییر کاربری مشاغل فرهنگی در کشور وجود دارد و کاهش استقبال مردم از نشریات و کتاب ها تا اندازه ای به گشترس اینترنت هم مربوط زیرا در شبکه های اجتماعی اخبار به سرعت منتشر می شوند اما در نشریات با تاخیر حداقل 24 ساعته منتشر شده و اخبار سوخته محسوب می گردند و نمی توان انتظار داشت از نشریات در این شرایط استقبال شود.

,

گرانی کاغذ و هزینه های انتشار نشریات بر قیمت آنها تاثیر گذاشته است و کاهش قدرت خرید مردم باعث می شود که این کالاهای فرهنگی از اولین حذف شده های سبد خانوار باشند.

,

هر چند که اماری از تعداد عرضه کنندگان مطبوعات در شهر بوشهر وجود ندارد ولی به نظر می رسد این میزان از حد استاندارد کمتر است و با تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در شهر بوشهر این میزان کمتر هم شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه