اخبار داغ

گزارش دانا از فشارهای جریانی علیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان؛

تلاش گسترده اصلاح طلبان برای ابقای افشانی/ وقتی پای منافع جناحی مطرح است قانون بی ارزش می شود!

تلاش گسترده اصلاح طلبان برای ابقای افشانی/ وقتی پای منافع جناحی مطرح است قانون بی ارزش می شود!
نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران در جلسه ای مشترک برای بررسی قانون منع بکارگیری بازنشستگان و ابقای شهردار تهران به توافق رسیدند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان در شهرداری تهران با چالش جدی روبرو هستند. از یک سو بایستی شهردار به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان پست خود را ترک کند و از سوی دیگر این دومین باری است که جریان اصلاح طلب شهردار خود را در دو سال اخیر از دست می دهند و به همین جهت نمره منفی دیگری در کارنامه کاری آنها ثبت می شود. با این شرایط به نظر می رسد که شورای شهری ها سعی دارند با دور زدن قانون شهرداری خود را ابقا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جلسه مشترک نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران 

, جلسه مشترک نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران , جلسه مشترک نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران ,

دیروز اخباری از جلسه  مشترک نمایندگان اصلاح طلب تهران و اعضای شورای شهر تهران به نام «مجمع امید» به گوش رسید که بررسی قانون منع به کارگیری بازنشستگان در رابطه با شهردار تهران مبنای آن بود.

,

«علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: «جلسه مجمع امید (٣٠ نماینده تهران در مجلس و ٢١ عضو شورا) آغاز شده و دو موضوع "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و "قانون منع به کارگیرى بازنشستگان" در دستور کار است.»

, «جلسه مجمع امید (٣٠ نماینده تهران در مجلس و ٢١ عضو شورا) آغاز شده و دو موضوع "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و "قانون منع به کارگیرى بازنشستگان" در دستور کار است.», «جلسه مجمع امید (٣٠ نماینده تهران در مجلس و ٢١ عضو شورا) آغاز شده و دو موضوع "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" و "قانون منع به کارگیرى بازنشستگان" در دستور کار است.»,

, ,

بعد از این جلسه برخی از افرادی که در جلسه شرکت کرده بودند نسبت به ابقای شهردار تهران در پست خود با نادیده گرفتن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بیان کردند که تلاش هایی برای این کار انجام می دهند.

,

, ,

دور زدن قانون دستور کار جلسه مشترک

, , دور زدن قانون دستور کار جلسه مشترک, دور زدن قانون دستور کار جلسه مشترک,

«محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است اکثریت اعضای جلسه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران موافق بوده‌اند که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را برای بقای یک نفر بر پستش تغییر دهند!

,

اینکه حتی نماینده مجلس شورای اسلامی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را خود و همکارانش در مجلس طرح و آنرا  تصویب کرده اند و او بایستی پاسدار قانون باشد اینگونه مطرح می کند که می شود قانون را دور زد تا منافع جناحی برخی از افراد تامین شد، موضوع بسیار قابل توجهی است.

,

صادقی، نماینده تهران همچنین اضافه می کند: «نظر اکثر حضار بر این بود که شهردار تهران با توجه به شرایط موجود شهرداری ابقاء شود و بنابراین نظریه حقوقی از معاونت قوانین مجلس گرفته شود. زیرا معاونت قوانین می‌تواند نظریه تفسیری ارائه دهد. صحبت دیگر نیز این بود که این بحث فقط محدود به شهرداری تهران نیست، چون این قانون عام شمول است و بنابراین در دیوان عالی کشور و قوه قضایی بسیاری از مسئولین ممکن است شامل این قانون شوند و خود دستگاه قضایی با مشکل رو به رو شود. بعضی از دستگاه‌ها مانند وزارت اطلاعات نیز از طریق اجرای این قانون خیلی از نیروهای با تجربه خود را از دست می دهند.»

, «نظر اکثر حضار بر این بود که شهردار تهران با توجه به شرایط موجود شهرداری ابقاء شود و بنابراین نظریه حقوقی از معاونت قوانین مجلس گرفته شود. زیرا معاونت قوانین می‌تواند نظریه تفسیری ارائه دهد. صحبت دیگر نیز این بود که این بحث فقط محدود به شهرداری تهران نیست، چون این قانون عام شمول است و بنابراین در دیوان عالی کشور و قوه قضایی بسیاری از مسئولین ممکن است شامل این قانون شوند و خود دستگاه قضایی با مشکل رو به رو شود. بعضی از دستگاه‌ها مانند وزارت اطلاعات نیز از طریق اجرای این قانون خیلی از نیروهای با تجربه خود را از دست می دهند.», «نظر اکثر حضار بر این بود که شهردار تهران با توجه به شرایط موجود شهرداری ابقاء شود و بنابراین نظریه حقوقی از معاونت قوانین مجلس گرفته شود. زیرا معاونت قوانین می‌تواند نظریه تفسیری ارائه دهد. صحبت دیگر نیز این بود که این بحث فقط محدود به شهرداری تهران نیست، چون این قانون عام شمول است و بنابراین در دیوان عالی کشور و قوه قضایی بسیاری از مسئولین ممکن است شامل این قانون شوند و خود دستگاه قضایی با مشکل رو به رو شود. بعضی از دستگاه‌ها مانند وزارت اطلاعات نیز از طریق اجرای این قانون خیلی از نیروهای با تجربه خود را از دست می دهند.», .,

این کار اصلاح طلبان در خصوص دور زدن قانون و برخورد تفسیری و منفعت طلبانه با آن در حالی است که این جناح سیاسی همواره شعار حمایت از قانون سر می دهد اما در عمل وقتی که این موارد خلاف منافع این جریان باشد به آن بی اعتنایی می کنند.

,

پس از تصویب این قانون شاهد آن هستیم که بسیاری از مدیران دولتی سعی کردند با استفاده از نفوذ خود اجرای آن را به تعویق بیندازند و یا از آن ممانعت کنند. اما اینکه مجلسی ها در این حوزه خود پیش قدم شده‌اند، غیر قابل باور است. درواقع تفسیر این اقدام نمایندگان اصلاح طلب این است که خود نمایندگان در جهت مشروعیت زدایی و تضعیف قانون گام برداشته اند.

,

صحبت های محمود صادقی یکی از نمایندگان اصلاح طلبی است که همواره بر قانون تاکید می کند و خود را فساد ستیز معرفی می نماید در ادامه توضیح می دهد: « از بحث های امشب اینطور برمی آمد که اکثر شورا طرفدار ابقای ایشان هستند. نظر غالب این بود که از ایشان حمایت شود و ابقا شوند. بحثی که وجود داشت از طریق قانون و تفسیر حقوقی بود. باتوجه به اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری امروز نظر داد که شامل شهردار می شود هرچند معاونت حقوقی مرجع استفسار نیست و از این طریق دستگاه های اجرایی باید از آن تبعیت کنند.»

, , « از بحث های امشب اینطور برمی آمد که اکثر شورا طرفدار ابقای ایشان هستند. نظر غالب این بود که از ایشان حمایت شود و ابقا شوند. بحثی که وجود داشت از طریق قانون و تفسیر حقوقی بود. باتوجه به اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری امروز نظر داد که شامل شهردار می شود هرچند معاونت حقوقی مرجع استفسار نیست و از این طریق دستگاه های اجرایی باید از آن تبعیت کنند.», « از بحث های امشب اینطور برمی آمد که اکثر شورا طرفدار ابقای ایشان هستند. نظر غالب این بود که از ایشان حمایت شود و ابقا شوند. بحثی که وجود داشت از طریق قانون و تفسیر حقوقی بود. باتوجه به اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری امروز نظر داد که شامل شهردار می شود هرچند معاونت حقوقی مرجع استفسار نیست و از این طریق دستگاه های اجرایی باید از آن تبعیت کنند.», .,

ژست مبارزه با فساد گرفتن زمانی که قانون که خود عامل اصلی فسادستیزی است را نادیده بگیریم چندان با هم همخوانی ندارد. صادقی نماینده اصلاح طلبی است که با توئیت های جنجالی اش شناخته می شود. نماینده‌ای اغلب سعی کرده خود را افشاگر مسائل فسادآمیز معرفی کند؛ اگرچه در چندین مورد به سبب غلط بودن و اتهام زنی نا به جا مجبور به عذرخواهی شده است، اما وی و بسیاری از افرادی که داعیه فسادستیزی دارند باید بدانند که اولین گام فسادستیزی اجرای منظم و مقتدر قانون است.

, ژست مبارزه با فساد گرفتن زمانی که قانون که خود عامل اصلی فسادستیزی است را نادیده بگیریم چندان با هم همخوانی ندارد. صادقی نماینده اصلاح طلبی است که با توئیت های جنجالی اش شناخته می شود. نماینده‌ای اغلب سعی کرده خود را افشاگر مسائل فسادآمیز معرفی کند؛ اگرچه در چندین مورد به سبب غلط بودن و اتهام زنی نا به جا مجبور به عذرخواهی شده است، اما وی و بسیاری از افرادی که داعیه فسادستیزی دارند باید بدانند که اولین گام فسادستیزی اجرای منظم و مقتدر قانون است.,

در این راستا شورای شهرها بسیار تلاش کرده اند که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را نادیده بگیرند. اعضای شورای شهر تهران که به چنین قانون زیربنایی و مهمی توجه نمی کنند، چگونه می توان از آنها انتظار داشت که به دیگر قوانین شهری احترام بگذارند و شهر را سر و سامان بدهند. موضوع شهردار تهران به عنوان یک آزمایش مبنایی درباره میزان تمکین و احترام اعضای شورای شهر و نمایندگان اصلاح طلب تهران مطرح است؛ تا به امروز که اصلاح طلبان نشان دادند که کارنامه قابل دفاعی در این زمینه ندارد و باید دید در آینده چه اتفاقی در این باره می افتد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه