اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست غلط سیاستمداران، نفت را به پاشنه آشیل کشور تبدیل کرد/ مسئولین از ادبیات ترامپ با عربستان برای باج گیری نفتی غافلند

سیاست غلط سیاستمداران، نفت را به پاشنه آشیل کشور تبدیل کرد/ مسئولین از ادبیات ترامپ با عربستان برای باج گیری نفتی غافلند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: علی رغم اینکه نفت به عنوان یک نعمت خدادادی می تواند موجب عزت ایران باشد بر اثر سیاست های غلط برخی سیاستمداران به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک  چهاردهم مهرماه سال جاری بود که محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با حضور در رادیو البرز، با تاکید بر اینکه همواره پیش بینی مسائل ما را از صدمات مصون می دارد درباره تامین نفت توسط عربستان و روسیه گفت: من فکر می کنم حامیان خارجی قراردادهای نفتی ایران، وقت می خرند تا در مقاطع حساس مواضع واقعی خود را علیه کشور ما نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

و اما یک کارشناس مسائل سیاسی در این باره به خبرنگار تیتریک، گفت: اگر چه حامیان خارجی قرارهای نفتی ایران، به دنبال وقت خریدن از کشور ما هستند اما متاسفانه برخی سیاستمداران داخلی نیز، نقش و کاراکترهای کارتون پینوکیو، گربه نره و روباه مکار را دارند، وعده و وعید درباره توجه به ظرفیت های داخلی می دهند اما از تحقق آنها خبری نیست.

, تیتریک,

علی قربانی با طرح این سوال که مگر آقایان صحبت از منافع ملی نمی کنند، افزود: هر کشوری بر اساس منافع ملی خود تصمیم می گیرد و یک اصلی که در سیاست خارجی وجود دارد این است که ما منافع ملی دائمی داریم اما دوست و دشمن دائمی نداریم.

,

وی اظهار داشت: دوست و دشمن می تواند به تناسب منافع ملی جای خود را عوض کند و این مقوله گاهی موجب می شود دوست یک کشور دشمن آن شود و بر عکس این موضوع نیز حاکم است.

,

قربانی با اشاره به اینکه اگر امروز سیگنال به دیگر کشورها درباره ضعف داخلی داده شود، مسیر را برای باج گیری آنها فراهم می کند، تصریح کرد: چرا علی رغم اینکه نفت به عنوان یک نعمت خدادادی می تواند موجب عزت ایران باشد بر اثر سیاست های غلط برخی سیاستمداران به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است.

,

وی گفت: چرا درطول سالیان گذشته دولت ها به فکر جایگزین نفت نبودند، مگر کشورهایی که نفت ندارند نمی توانند خود را اداره کنند؟ جمهوری اسلامی 6 برابرسایر کشورها دارای ظرفیت های توسعه اقتصادی است و رهبری نیز همواره به نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی، جغرافیا، اقلیم و ... به عنوان مهمترین عناصر اقتصادی اشاره می کنند.

,

قربانی افزود: چرا اقایان صرفا به موضوع نفت تکیه می کنند، چه چیزی در این نفت است و چه کسانی اجازه فاصله گرفتن از نفت را به برخی نمی دهد؟ نفت بیشتر از اینکه اقتصادی باشد، سیاسی است و دولت را ساقط یا روی کار می آورد.

,

وی اظهار داشت: ادبیات به کار رفته ترامپ درباره سیاستمداران عربستان آیا غیر مرتبط با حوزه نفت است که ترامپ ادعای باج گیری می کند؟ این رویه نشان می دهد زمامداران سعودی همانند برخی زمامداران ما بی لیاقت هستند زیرا اجازه شکوفا شدن ظرفیت های داخلی را نداده اند.

,

قربانی با اشاره به اینکه منابع ثروت عربستان یک پنجم ایران است، تصریح کرد: متاسفانه عده ای مجری سیاست های نظام سلطه هستند، در موقعیت حساسی نسبت به ندیده گرفتن سناریو دشمن قرار داریم.

,

وی گفت: امروز جریانی به دنبال باز کردن پای نظام سلطه به داخل کشور است و شناخت و اراده ای برای توجه به ظرفیت های داخلی در کشور وجود ندارد، از تریبون خوب صحبت می شود اما اعمال برخی در راستای حفظ مصالح کشور نیست.

,

قربانی افزود: متاسفانه امروز اعتماد به برخی مسئولین ضعیف شده است وامیدی به آنها نیست لذا مردم باید از وضعیت کنونی درس های لازم را گرفته و از جریان های زمان پهلوی عبرت گیرند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطرنشان داشت: مردم و مسئولین بدانند راه آنها را مقام معظم رهبری ترسیم کرده است، ولو اینکه رفتار برخی بر خلاف منافع ملی و تدابیر رهبری به عنوان دیده بان نظام بدانند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه